Νέο Lexus NX. Το πρώτο plug-in της!

Μπορεί να ακούγεται περίεργο για μία εταιρία που πιστεύει στην δύναμη του εξηλεκτρισμού και στηρίζει ενεργά την τεχνολογία εδώ και πολλά χρόνια, να μην διαθέτει ένα plug-in υβριδικό στην γκάμα της, αλλά αυτό ίσχυε για την Lexus μέχρι τώρα. Με την δεύτερη γενιά του NX όμως αλλάζει καθώς το νέο crossover, που παρουσιάζεται λίγο μετά την ανακοίνωση για επιτάχυνση του προγράμματος εξηλεκτρισμού της γκάμας της Lexus, αποτελεί το πρώτο plug-in της.

Δεν θα εστιάσουμε τόσο στην εμφάνιση, αφού το design του νέου NX έχει διαρρεύσει ήδη από τον περασμένο Φεβρουάριο. Το μόνο που θα πούμε είναι ότι ακολουθεί μία εξελικτική πορεία, συνεχίζοντας να ενσωματώνει την γνωστή σχεδιαστική ταυτότητα της ιαπωνικής εταιρίας, αλλά με πιο… ώριμο τρόπο. Από την Spindle γρίλια και τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα εμπρός έως τα πλάγια με τις πιο “μαλακές” ακμές και από το πίσω μέρος με τα νέα φανάρια που ενώνονται με μία LED μπάρα έως την καμπίνα που υιοθετεί την φιλοσοφία “Tazuna”, το νέο Lexus NX μοιάζει να αποπνέει περισσότερη αυτοπεποίθηση με ένα πιο κατασταλαγμένο design που δεν νιώθει την ανάγκη να προκαλεί για να σε κερδίσει. Αξίζει να αναφέρουμε δε ότι σε σύγκριση με την πρώτη γενιά, το NX είναι 20 χιλιοστά μεγαλύτερο και 20 χιλιοστά πιο πλατύ ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 30 χιλιοστά.

Στο εσωτερικό δε, εστιάζει στην εργονομία και την πρακτικότητα ενώ η προαιρετική οθόνη των 14 ιντσών (η standard είναι 9.8 ιντσών) είναι από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία και η επεξεργαστική ισχύς του συστήματος infotainment πίσω της, είναι 3.6 φορές μεγαλύτερη από το απερχόμενο μοντέλο. Σύμφωνα με την Lexus, το νέο NX είναι πιο ευρύχωρο, πιο άνετο και πιο ποιοτικό από την προηγούμενη γενιά και έρχεται με την Safety System+ 3.0 σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης που διαθέτει όλα εκείνα που είχε και ο προκάτοχος και κάποια νέα!

Στα μηχανικά τώρα, πρωταγωνιστής στην γκάμα του νέου Lexus NX είναι χωρίς αμφιβολία η έκδοση NX 450h που χρησιμοποιεί το ίδιο plug-in υβριδικό κινητήριο σύνολο με το Toyota RAV4, που συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 2.5 λίτρων με δύο ηλεκτροκινητήρες για συνολική ιπποδύναμη της τάξης των 306 ίππων. Χάρη σε αυτή τη διαμόρφωση που τροφοδοτείται και από μία μπαταρία 18.1 kWh στο πάτωμα του αυτοκινήτου, το 0-100 ολοκληρώνεται σε περίπου 6.0 δευτερόλεπτα η ηλεκτρική αυτονομία αγγίζει τα 63 χιλιόμετρα, και οι εκπομπές ρύπων δεν υπερβαίνουν τα 40 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, με την μέση επίσημη κατανάλωση στα 3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Όταν εξαντληθεί η μπαταρία, το σύστημα λειτουργεί όπως τα συμβατικά “αυτό-φορτιζόμενα” υβριδικά της Lexus και αυτό το κάνει 20% πιο αποδοτικό από τα αντίπαλα plug-in υβριδικά. Παράλληλα, θα προσφέρεται και η NX 350h έκδοση που σύμφωνα με την εταιρία, είναι 22% ισχυρότερη από την αντίστοιχη της προηγούμενης γενιάς, 15% ταχύτερη και εκπέμπει 10% λιγότερο CO2. Στην Ρωσία και την Ανατ. Ευρώπη, η Lexus προσφέρει και δύο αμιγώς βενζινοκίνητες εκδόσεις: η μία με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2.4 λίτρων και 279 ίππους και η άλλη με έναν ατμοσφαιρικό 2.5 λίτρων και 199 ίππους.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.