Η Porsche θυμάται την αριστουργηματική Mercedes 500 E.

Μερικές από τις σπουδαιότερες συνεργασίες έχουν γεννηθεί από την ανάγκη. Βλέπεις, στα τέλη της δεκαετίας του ’80, προ AMG, η Mercedes είχε αποφασίσει ότι δεν θέλει να αφήσει την BMW να αλωνίζει στην κατηγορία των γρήγορων, μεγάλων sedans. Μεγάλο μέρος του δυναμικού της όμως, ήταν απασχολημένο στην εξέλιξη της νέας S-Class, οπότε στράφηκε στην Porsche η οποία εκείνη την εποχή δεν ήταν το… νομισματοκοπείο που είναι τώρα. Χρειαζόταν χρήματα και το εν λόγω project θα ήταν μία ιδανική ασχολία για τους μηχανικούς της.

Η απόφαση είχε παρθεί για το κινητήριο σύνολο που θα τοποθετούνταν κάτω από το καπό της W124 series. Η Mercedes ήθελε έναν πανίσχυρο, ατμοσφαιρικό V8 και με την συμφωνία να έχει οριστικοποιηθεί με την Porsche,  της παρέδωσε την W124 (πριν γίνει E-Class) και τον V8 και της ανέθεσε να δημιουργήσει ένα “όπλο”. Το design και την αεροδυναμική, θα τα αναλάμβανε η ίδια η Mercedes. Οτιδήποτε άλλο, ήταν δουλειά της Porsche πλέον. Απλό, αλλά στην πραγματικότητα όχι και τόσο. Καταρχάς, ο γιγαντιαίος V8 δεν χωρούσε στο engine bay, οπότε οι μηχανικοί αναγκάστηκαν να μετακινήσουν το firewall και να τροποποιήσουν το τούνελ της μετάδοσης.

Έπειτα, η Porsche έπρεπε να στήσει το πλαίσιο και την ανάρτηση, να κατασκευάσει την εξάτμιση, να… βολέψει όλα τα περιφερειακά του κινητήρα, να ρυθμίσει την ακουστική και τους κραδασμούς του, να κανονίσει το ηλεκτρικό σύστημα και άλλα πολλά. Ακόμα και η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πίσω μέρος απαιτούσε σκέψη καθώς η βαριά μονάδα έπρεπε να στερεωθεί και να ενισχυθεί! Και όταν τελείωσαν όλα αυτά, ήρθε η συνειδητοποίηση ότι εξαιτίας των φαρδύτερων φτερών που ήταν άμεση συνέπεια των μεγαλύτερων κατά 38 χιλιοστά μετατρόχιων, η 500 E δεν χωρούσε στην γραμμή παραγωγής της βασικής W124. Έτσι, η Porsche ανέλαβε και την συναρμολόγηση με την Mercedes να στέλνει τα απαραίτητα εξαρτήματα στο Zuffenhausen, την Porsche να συναρμολογεί με το χέρι το πλαίσιο, να το στέλνει πίσω στο Sindelfingen για να βαφτεί και από εκεί να επιστρέφει το πλαίσιο στο Zuffenhausen ώστε να τοποθετηθεί ο κινητήρας και όλα τα υπόλοιπα, σε μία διαδικασία που συνολικά, διαρκούσε 18 ημέρες!

Ευτυχώς για όλους, η Mercedes 500 E ήταν επιτυχία. Αρχικά, ο προγραμματισμός έκανε λόγο για 10 αυτοκίνητα καθημερινά αλλά η ζήτηση ανάγκασε την Mercedes να διπλασιάσει τον ρυθμό παραγωγής και να κρατήσει αυτό το επίπεδο μέχρι το τέλος. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε η 500 E των 326 ίππων και 480 Nm ροπής που στις αρχές της δεκαετίας του ’90, έκανε το 0-100 σε 6.1 δευτερόλεπτα και διέθετε τελική ταχύτητα της τάξης των 260 km/h. Σε 6 χρόνια, η Mercedes πούλησε περισσότερες από 10.000 “500 E” και η ιστορία έγραψε για ένα πραγματικά ξεχωριστό, επιβλητικό αυτοκίνητο που ακόμα και σήμερα εντυπωσιάζει τόσο με την παρουσία του, όσο και με τις ικανότητες του.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.