Dacia Sandero Stepway 1.0TCe 100PS LPG. Έχει τα πάντα και συμφέρει

Τα τελευταία χρόνια και σίγουρα από τη στιγμή που η Dacia μπήκε στον όμιλο της Renault, η άνοδος που έχει σημειώσει είναι τεράστια σε όλους τους τομείς. Και μπορεί το Duster να είναι αυτό που «κλέβει» τη δόξα ωστόσο το Sandero είναι το μοντέλο εκείνο που όντας το πλέον καλοπουλημένο, κερδίζει τα χρήματα για τη Ρουμάνικη εταιρία. Και βεβαίως η Dacia το γνωρίζει αυτό πολύ καλά, και αποφάσισε όχι απλώς να ανανεώσει το Sandero, τόσο στην έκδοση «δρόμου» streetway, όσο και την πιο περιπετειώδη του εκδοχή το stepway, αλλά να τα αλλάξει αμφότερα, ριζικά.

Να διαφοροποιήσει αισθητικά, να τα αναβαθμίσει ποιοτικά και τεχνολογικά και να τα διαθέσει με λύσεις, που αφενός είναι πιο φιλικές για το περιβάλλον, αφετέρου συμφέρουν και οικονομικά, ενώ παράλληλα ακολουθούν και τις προσταγές τις εποχές. Και το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα που συνδυάζει το σύνολο των παραπάνω χαρακτηριστικών είναι το αυτοκίνητο της δοκιμής. H έκδοση Stepway, με τα κροσσόβερ χαρακτηριστικά και τον κινητήρα διπλού καυσίμου, βενζίνης και εργοστασιακού υγραερίου.

Με σαφώς πιο ωραία εικόνα

Βεβαίως όταν θέλεις να αναβαθμίσεις σφαιρικά ένα μοντέλο, οφείλεις να ξεκινήσεις από την εμφάνισή του και αυτό ακριβώς έκαναν οι άνθρωποι της Dacia. Καταρχήν η δημιουργία του έχει βασιστεί στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF της Renault, πάνω στην οποία έχει «χτιστεί» και το Clio, κάτι που εκ προοιμίου σημαίνει πως το Sandero είναι ένα πραγματικά νέο αυτοκίνητο. Αυτό βεβαίως γίνεται αντιληπτό από τη πρώτη κιόλας ματιά καθώς ο σχεδιαστικός εκσυγχρονισμός του είναι προφανής. Τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα υιοθετούν τη νέα φωτεινή υπογραφή της Dacia, σε σχήμα “Υ”.

Από τον βασικό εξοπλισμό, οι εμπρός προβολείς ενσωματώνουν τεχνολογία LED, η οποία προσφέρει αύξηση κατά 37% και 9% στην εμβέλεια και το εύρος της δέσμης φωτός, αντίστοιχα. Όπως είναι λογικό, το Dacia Sandero Stepway διαθέτει και χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν τον πιο περιπετειώδη χαρακτήρα αυτού του compact crossover. Σε αυτά συγκαταλέγονται οι αρθρωτές ράγες οροφής με το λογότυπο “Stepway”, το οποίο υπάρχει και στο κάτω μέρος της μάσκας και ευτυχώς πλέον δεν υπάρχει ως αυτοκόλλητο στις πλαϊνές πόρτες κάτω από τον καθρέπτη.  Φυσικά, το σημαντικότερο ρόλο παίζει η απόσταση 174 χιλιοστών από το έδαφος.

Ανανεωμένο και ευρύχωρο

Oι υπεύθυνοι της Dacia δεν έμεινα μόνο στις αλλαγές στην εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου, αλλά προχώρησαν και στο εσωτερικό του και μάλιστα με πολύ δραστικό τρόπο. Ξεκινώντας από την εμφάνιση της καμπίνας των επιβατών, αυτή είναι σύγχρονη και νεανική, με χρήση μοντέρνων και πολύ ευχάριστων στο μάτι υλικών, ενώ σημαντικά αναβαθμισμένη είναι η ποιότητα. Και μπορεί τα πλαστικά να είναι αρκετά σκληρά στην αίσθηση, δείχνουν και είναι ωστόσο ποιοτικά συναρμολογημένα κάτι που είναι πολύ σημαντικό. Όμορφο είναι τόσο το υλικό στο μεσαίο μέρος του ταμπλό, όσο και στα καθίσματα με το λογότυπο stepway να ξεχωρίζει.

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, του αυτοκινήτου της δοκιμής μας υπάρχει μία οθόνη αφής 8,0 ιντσών. Έχει άμεση απόκριση στις εντολές του χρήστη, ενώ εξοπλίζεται με όλους τους σύγχρονους τρόπους συνδεσιμότητας smartphone, καθώς και Apple CarPlay και Android Auto. Ακριβώς δίπλα του υπήρχε μια, πολύ χρηστική είναι η αλήθεια, βάση στήριξης για το κινητό. Νέος είναι και ο πίνακας οργάνων, με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως πλέον όλοι οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων βρίσκονται στην πόρτα του οδηγού, όπως και τα κουμπιά ρύθμισης των εξωτερικών καθρεφτών.

Από πλευράς ευρυχωρίας, ανέκαθεν το Sandero Stepway είχε άνετους χώρους τόσο στην καμπίνα όσο και στον χώρο αποσκευών. Το νέο μοντέλο έρχεται με μεγαλύτερο μεταξόνιο, κάτι που σημαίνει πως ο χώρος των επιβατών έχει αυξηθεί σημαντικά ενώ παράλληλα, ο χώρος αποσκευών των 410 λίτρων, μπορεί να καλύψει κάθε οικογενειακή ανάγκη. Παράλληλα υπάρχουν και διάφοροι αποθηκευτικοί χώροι φθάνουν οι οποίοι φθάνουν τα 21 λίτρα, με χώρο αποθήκευσης κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο 1,4 λίτρων, στις πόρτες και στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων.

Όσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, το Sandero Stepway διαθέτει ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Emergency Brake Assist), ειδοποίηση Τυφλού Σημείου (Blind Spot Warning), υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill start assist), υποβοήθηση στάθμευσης 4 αισθητήρες ραντάρ και κάμερα οπισθοπορείας.

Εξαιρετική λύση

Ο λόγος για την επιλογή του διπλού καυσίμου που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Καταρχήν να πούμε πως κάτω από το καπό βρίσκεται στη συγκεκριμένη περίπτωση ένα τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο το οποίο με τη βοήθεια turbo αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής ενώ συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο έξη σχέσεων. Το πιο σημαντικό στοιχείο είναι το γεγονός πως εκτός από βενζίνη μπορεί να κινηθεί και με υγραέριο, το οποίο βεβαίως είναι τοποθετημένο από το εργοστάσιο, αυξάνοντας πάρα πολύ την αυτονομία και την οικονομία.

Το ρεζερβουάρ της βενζίνης έχει χωρητικότητα 50 λίτρων, ενώ αυτό του υγραερίου 40 λίτρων. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κάναμε περίπου 400 χιλιόμετρα με υγραέριο και κατανάλωση 9 λτ/100 χλμ και άλλα 600 περίπου χιλιόμετρα με βενζίνη και κατανάλωση 7 λτ./100 χλμ. κάτι που σημαίνει πως η αυτονομία μας κυμάνθηκε στη περιοχή των 1000 χιλιομέτρων.

Απροβλημάτιστο

Η πιο σημαντική και ουσιαστική αναβάθμιση όμως του μοντέλου έχει γίνει στη συμπεριφορά του στο δρόμο, και αυτό γίνεται αντιληπτό από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του. Καταρχήν είναι σαφώς πιο στιβαρό, ενώ το νέο σύστημα ανάρτησης έχει βελτιωθεί αισθητά και σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο μεταξόνιο, η σταθερότητα του μοντέλου έχει ανέβει σημαντικά. Παράλληλα είναι άνετο και απορροφάει κραδασμούς και  θορύβους από τον δρόμο, γεγονός που οφείλεται αφενός στην καλύτερη ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, αφετέρου στη μείωση της κλίσης του εμπρός παρμπρίζ κατά ένα εκατοστό, μειώνοντας σημαντικά τους αεροδυναμικούς θορύβους.

Εντός πόλης, το Sandero Stepway είναι ευέλικτο και ευκολοδήγητο, με το ελαφρύ τιμόνι να είναι αρωγός. Για τους λάτρεις των εκτός δρόμου διαδρομών, το αυτοκίνητο δεν θα πεί όχι σε έναν βατό χωματόδρομο, με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος να βοηθάει προς αυτή τη κατεύθυνση, αρκεί να θυμάστε πως η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς, ενώ και τα ελαστικά του είναι ασφάλτινα.

Τέλος συμπερασματικά μπορούμε να πούμε πως το νέο Dacia Sandero Stepway είναι ένα ολοκληρωτικά αναβαθμισμένο αυτοκίνητο, που προσφέρει μία έξυπνη και πολύ οικονομική λύση μετακίνησης, εξαιτίας του διπλού καυσίμου με το οποίο εξοπλίζεται από το εργοστάσιο. Αν προσθέσετε και τα μόλις 14780 Ευρώ από τα οποία ξεκινούν οι τιμές του, αυτομάτως γίνεται η πιο τίμια λύση στην αυτοκίνηση αυτή τη στιγμή.

  • Εμφάνιση
  • Aυτονομία
  • Διπλό καύσιμο
  • Χώροι
  • Τιμή


  • Ποιότητα κάποιων πλαστικών

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι100
0-10011.9″
Τελική ταχύτητα173 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής7 & 9 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2114 γρ/χλμ

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.