ACEA: Μη βιώσιμοι οι βενζινοκινητήρες μετά το 2026.

Η ισχύς του Euro 7 πρότυπου εκπομπών ρύπων ξεκινάει το 2025 και οι κατασκευαστές έχουν ήδη αρχίσει να εκφράζουν έντονες ανησυχίες αναφορικά με την βιωσιμότητα των κινητήρων εσωτερικής καύσης από εκείνο το σημείο και πέρα. Σύμφωνα με την ACEA (European Automobiles Manufacturers Association), οι νέοι κανονισμοί, όπως δείχνουν να διαμορφώνονται από την πρόταση του Consortium for Ultra Low Vehicle Emissions (Clove) της Κομισιόν τον περασμένο Οκτώβριο, εξοστρακίζουν πρακτικά τις Μ.Ε.Κ. τέσσερα χρόνια νωρίτερα από την επίσημη απαγόρευση τους από μία σειρά κρατών το 2030.

Η ACEA πιστεύει ότι τα σενάρια περιορισμού των εκπομπών ρύπων που παρουσιάστηκαν από το Clove σε συνδυασμό με τις νέες συνθήκες δοκιμών, θα έχουν ως αποτέλεσμα μία κατάσταση πολύ όμοια με την απαγόρευση οχημάτων που κινούνται από κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών.

Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών, ακόμα και έπειτα από τροποποιήσεις, η πρόταση του Clove για το Euro 7 πρότυπο μπορεί δυνητικά να εκτοξεύσει το κόστος των μικρότερων αυτοκινήτων σε σημείο που η παραγωγή τους δεν θα είναι βιώσιμη. Αυτό γιατί στο επίκεντρο της πρότασης του Clove είναι ένας “υπερκαταλύτης” πολλαπλών σταδίων που για την περίπτωση των βενζινοκινητήρων αποτελείται από έναν θερμαινόμενο ηλεκτρικό καταλύτη, ένα ζεύγος συμβατικών καταλυτών 1.0 λίτρου, ένα φίλτρο μικροσωματιδίων 2.0 λίτρων και έναν καταλύτη αμμωνίας. Οι εταιρίες από την άλλη, ισχυρίζονται ότι τόσο το μέγεθος όσο και το κόστος του “υπερκαταλύτη” κάνουν την ενσωμάτωση του στις υπάρχουσες αρχιτεκτονικές σχεδόν αδύνατη και θα ανεβάσει σημαντικά την τιμή των μοντέλων μικρότερων κατηγοριών.

Μία άλλη πρόταση του Clove αφορά στον εξοπλισμό των αυτοκινήτων με ένα πολύπλοκο και ακριβό  διαγνωστικό σύστημα που θα παρακολουθεί τον κινητήρα ώστε να εξασφαλίζεται η συνεχόμενη συμμόρφωση του με τους Euro 7 κανονισμούς. Δεν είναι λίγοι αυτοί που εκφράζουν την γνώμη ότι ένας… υπόγειος στόχος των προτάσεων είναι η έμμεση πίεση των ευρωπαίων καταναλωτών στα νέα, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα κάνοντας την αγορά ενός συμβατικού αυτοκινήτου ασύμφορη. Απώτερος στόχος όμως είναι η δραστική μείωση κάθε είδους ρύπου συμπεριλαμβανομένων των μικροσωματιδίων, του μονοξειδίου του άνθρακα, της αμμωνίας, του μεθανίου και των NOx και προς αυτήν την κατεύθυνση έχουν προταθεί και μία σειρά μεταρρυθμίσεων στις δοκιμές των νέων αυτοκινήτων ώστε τα νούμερα που δημοσιεύονται να αντικατοπτρίζουν μία κατάσταση πιο κοντά στην πραγματικότητα που βιώνουμε. Βέβαια και σε αυτή την περίπτωση, οι κατασκευαστές έχουν έντονες αντιρρήσεις αναφέροντας ότι τα αυτοκίνητα θα δοκιμάζονται σε μη αντιπροσωπευτικές, ακραίες συνθήκες που θα δίνουν στρεβλά αποτελέσματα. Σε κάθε περίπτωση, βλέπουμε να διαδραματίζεται μπροστά μας μία σκληρή μάχη και να είσαι σίγουρος ότι αργά ή γρήγορα, θα λάβουν μέρος σε αυτήν και οι κυβερνήσεις, ιδιαίτερα των χωρών που βασίζονται στην βιομηχανία του αυτοκινήτου.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.