Η Renault βλέπει διπλασιασμό της τιμής των μικρών μοντέλων στο μέλλον.

Όποιον μεγάλο κατασκευαστή και να ρωτήσεις, θα σου πει ότι τα μικρά μοντέλα πωλούνται σχεδόν… στο κόστος. Τα περιθώρια κέρδους όταν συνυπολογίσει κανείς την έρευνα και την εξέλιξη, τις τεχνολογίες που οφείλουν να προσφέρουν και το κόστος της συμμόρφωσης με τους ολοένα και αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη, είναι απειροελάχιστα και αυτό το τελευταίο είναι που κάνει την υπόθεση ακόμα δυσκολότερη για το μέλλον. Στα τέλη του 2025 θα τεθούν σε ισχύ οι Euro 7 κανονισμοί και αν οι προβλέψεις του CEO της Renault, Luca de Meo, αποδειχθούν αληθείς, τότε θα δούμε μία δραματική αύξηση στην τιμή των μοντέλων του B-segment.

Υπάρχει μία βασική τιμή για να καθαρίσεις έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Χρειάζεσαι ένα φίλτρο μικροσωματιδίων που περιέχει πλατίνα, ρόδιο και άλλα ακριβά υλικά, είτε τοποθετείται σε ένα Clio των €15.000 είτε σε μία Mercedes S-Class των  €120.000.

Την ίδια στιγμή, το κόστος των μπαταριών μειώνεται κατά περίπου 10% ετησίως. Και τα μικρά αυτοκίνητα χρειάζονται μικρότερες μπαταρίες οπότε είναι ακόμα φθηνότερα αναλογικά σε σύγκριση με ένα οικογενειακό EV. Όσο οι τιμές των μικρών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αυξάνονται, αυτές των αντίστοιχων ηλεκτρικών μειώνονται. Πλησιάζει η στιγμή που οι δύο καμπύλες τέμνονται, οπότε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα γίνει η πιο βιώσιμη επιλογή στην Ευρώπη.

Δήλωσε το μεγάλο αφεντικό της γαλλικής εταιρίας, για να συμπληρώσει ότι η μεγαλύτερη μάχη που συμβαίνει αυτή τη στιγμή στην βιομηχανία αυτοκινήτου έχει να κάνει με το ποιος θα φτάσει πρώτος στο σημείο καμπής. Έχει ιδιαίτερη σημασία δε, αφού αυτός που θα φτάσει πρώτος θα έχει την ευκαιρία να εκδημοκρατίσει την τεχνολογία κάνοντας την διαθέσιμη για το ευρύ κοινό. Ωστόσο δεν έχει νόημα να περιμένουμε μεγάλες εξελίξεις πριν το 2025-26, εκτός κι αν υπάρξει κάποιο πρωτοποριακό “πακέτο” που θα φέρει την Renault, ή κάποια άλλη εταιρία, μπροστά από τον ανταγωνισμό. Μέχρι τότε όμως, είναι ασφαλές να υποθέσουμε ότι θα πληρώνουμε ολοένα και ακριβότερα τα μοντέλα του B-segment.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.