H νέα γενιά του Opel Crossland έχει πολλές και κυρίως σαφώς πιο σημαντικές διαφορές από την κατάργηση του γράμματος Χ από την ονομασία του. Οι άνθρωποι της Opel φαίνεται πως μελέτησαν πολύ καλά τις αδυναμίες της πρώτης γενιάς και εργάστηκαν σκληρά προκειμένου όχι απλώς να τις βελτιώσουν, αλλά θα τολμούσαμε να πούμε, να τις εξαλείψουν σχεδόν ολοκληρωτικά. Παράλληλα φρόντισαν να του αλλάξουν σημαντικά και την εικόνα, αλλά όχι τη συνολική φιλοσοφία του, προκειμένου οι ουσιαστικές αλλαγές στις οποίες θα αναφερθούμε στη συνέχεια της δοκιμής, να περιβάλλονται και από μία σαφώς ανανεωμένη και πιο καλαίσθητη εμφάνιση.

Δείχνει και είναι νέο

Από τη πρώτη κιόλας ματιά στο νέο Crossland, καθίσταται σαφές αφενός το γεγονός πως οι άνθρωποι της Opel ήθελαν να το ανανεώσουν σημαντικά, αφετέρου να το εντάξουν πιο έντονα στη νέα «οικογενειακή» σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως το  «Opel Vizor»,  η σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας, δίνει το παρών με πολύ έντονο τρόπο.  Στη πράξη αυτό μεταφράζεται σε έντονο δυναμισμό στο εμπρός μέρος, εκεί όπου η επιθετική μάσκα ενώνεται αρμονικά με τα επίσης δυναμικά ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα.

Στα πλαϊνά του μέρη, δεν διαφέρει σημαντικά σε σχέση με πριν την ανανέωση προβάλλοντας έναν συνδυασμό SUV και MPV αυτοκινήτου, ενώ στο πίσω συναντάμε και εκεί νέα και πιο κομψά φωτιστικά σώματα, αλλά και το όνομα του μοντέλου ψηλά στο κέντρο της πόρτας του χώρου αποσκευών. Τέλος σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις του, το μήκος του φτάνει τα 4,217 μέτρα, το πλάτος τα 1,825 μέτρα και το ύψος τα 1,605 μέτρα με το μεταξόνιο του να φτάνει τα 2,604 μέτρα.

Στο εσωτερικό, έχει την γνώριμη φιλόξενη εικόνα με την απερχόμενη γενιά, κρατώντας σε υψηλό επίπεδο την ευρυχωρία και τα υψηλής ποιότητας εργονομικά εμπρός καθίσματα AGR, τα οποία αυξάνουν την άνεση στους επιβάτες σε μακρινά ταξίδια. Μάλιστα, η επένδυση alcantara «ζεσταίνουν» ακόμα περισσότερο την ατμόσφαιρα της καμπίνας με μια γερή δόση από premium πινελιές. Η οθόνη του συστήματος infotainment έχει διαγώνιο επτά ιντσών στις βασικές εκδόσεις και οκτώ στις πλουσιότερες, ενώ είναι εύχρηστη προσδίδοντας μια high-tech νότα στο κατά τα άλλα λιτό σε αυτό τον τομέα, διάκοσμο.

Τα υλικά στο ταμπλό είναι μαλακά στο πάνω μέρος και σκληρά στα πιο χαμηλά σημεία, η ποιότητα κατασκευής ωστόσο είναι καλή όπως και το φινίρισμα. Οι χώροι είναι επαρκείς για τις ανάγκες μιας οικογένειας με αρκετό αέρα για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών, αλλά και δυνατότητα ρύθμισης της θέσης του πίσω καθίσματος κατά 15 εκατοστά, στοιχείο που μεταβάλει το χώρο αποσκευών από τα 410 έως τα 520 λίτρα.

Η ομορφιά του diesel

Σε μία εποχή που όλη η αυτοκινητική συζήτηση στρέφεται γύρω από τον εξηλεκτρισμό, τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά μοντέλα, η Opel τολμάει και πολύ καλά κάνει και διατηρεί στη γκάμα του Crossland έναν κινητήρα πετρελαίου 1.5 λίτρων όπου στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας απέδιδε 110 ίππους και 250 Nm ροπής και ο οποίος συνδυαζόταν με ένα εξάρι μηχανικό κιβώτιο. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε πως ο ίδιος κινητήρας υπάρχει και σε έκδοση με 120 ίππους και αυτόματο κιβώτιο έξη σχέσεων.

Τα 11.8 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα όπως και τα 185 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, δεν είναι σε καμία περίπτωση το ζητούμενο από ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο αυτής της κατηγορίας. Το ζητούμενο αντίθετα είναι τα μόλις 5.3 λτ./100 χλμ της πραγματικής μέσης κατανάλωσης που είχαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και μάλιστα σε ένα αυτοκίνητο που όταν το παραλάβαμε είχε μόλις 100 χιλιόμετρα στο οδόμετρό του.

Στο δρόμο το νέο Crossland δείχνει από τα πρώτα χιλιόμετρα τη σημαντική αναβάθμιση τόσο ως προς τη προσφερόμενη άνεση όσο και σε ότι αφορά την οδική του συμπεριφορά, σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η ευελιξία του εντός πόλης και η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης είναι στοιχεία που θα εκτιμήσει ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες, ενώ έχει όλα τα φόντα για να σε συντροφεύσει σε ένα απολαυστικό ταξίδι. Η ψηλή θέση οδήγησης είναι ένα από τα χαρακτηριστικά του προσφέροντας μια πιο σφαιρική εικόνα για το τι συμβαίνει έξω και γύρω από το αυτοκίνητο, ενώ το Head Up display προβάλλει κάθε στιγμή τα σημαντικότερα δεδομένα στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Για ακόμα καλύτερη πρόσφυση παντός εδάφους, η Opel εξοπλίζει το νέο Crossland και με το προαιρετικό σύστημα IntelliGrip, παρέχει βέλτιστη ελκτική πρόσφυση και σταθερότητα σε όλες τις επιφάνειες. Το συγκεκριμένο σύστημα περιλαμβάνει τα προγράμματα Normal, Snow, Mud, Sand και ESP Off. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας  δεν διέθετε το παραπάνω σύστημα, οπότε αποφύγαμε να πατήσουμε χώμα ενώ και οι πολύ όμορφες είναι η αλήθεια  17 ιντσών ζάντες με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, δεν μας ενέπνεαν για κάτι τέτοιο. Τέλος τα 19000 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η πετρελαιοκίνητη έκδοση του νέου Crossland είναι μία καλή τιμή.

  • Εμφάνιση
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Κατανάλωση


  • Αίσθηση κιβωτίου

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1500 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι110
0-10011.8″
Τελική ταχύτητα185 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής5.3 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2118 γρ/χλμ

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.