Όταν το επώνυμό σου έχει χαρακτηρίσει μία ολόκληρη κατηγορία (Jeep) και το όνομά σου (Renegade) έχει συνδυαστεί με σκληροτράχηλες εκτός δρόμου καταστάσεις, τότε η κληρονομία που κουβαλάς είναι βαριά και οφείλεις όχι απλώς να τη διατηρήσεις, αλλά να την πας και ένα βήμα παραπέρα.

 

Βέβαια οι επιταγές των καιρών, μπορεί να ανάγκασαν την εταιρία να προχωρήσει στον εξηλεκτρισμό του μοντέλου δημιουργώντας την plug-in υβριδική έκδοση της δοκιμής μας, ωστόσο όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια, αυτό ουδόλως επηρέασε ή αλλοίωσε τον χαρακτήρα και την φιλοσοφία του μοντέλου.

Και βεβαίως στη συνείδησή μας όταν πρόκειται να οδηγήσουμε και να δοκιμάσουμε ένα Jeep, η τετρακίνηση είναι κάτι το αυτονόητο, όπως και οι πολύ υψηλές εκτός δρόμου ικανότητες. Και εδώ, ευτυχώς, αμφότερα τα χαρακτηριστικά αυτά υπάρχουν και με το παραπάνω θα λέγαμε. Απλώς είναι εμπλουτισμένα με εξηλεκτρισμένη τεχνολογία, που διαφοροποιεί κάποιες καταστάσεις. Πάμε λοιπόν να δούμε αναλυτικά ποιες ακριβώς είναι αυτές.

Με εστιασμένες αισθητικές παρεμβάσεις

Έχοντας ήδη περάσει το ορόσημο του ενός εκατομμυρίου μονάδων παραγωγής, το Jeep Renegade αποτελεί το δημοφιλέστερο μοντέλο της μάρκας παρουσιάζοντας συνεχώς αύξηση των πωλήσεων του. Άλλωστε η Jeep πάντα πρωτοπορούσε στη δημιουργία νέων τεχνολογιών και κατηγοριών. Ο θρύλος ξεκίνησε το 1941 με τη δημιουργία του Willys-Overland, του πρώτου αυτοκινήτου 4×4 μαζικής παραγωγής και συνεχίστηκε το 1949 με το Willys Wagon που ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία οχημάτων που σήμερα ονομάζουμε SUV.

Ερχόμενοι στο σήμερα, το Renegade plug-in hybrid δεν έχει έντονες διαφορές σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, καθώς φέρει διακριτικές μπλε πινελιές στα λογότυπα Jeep και Renegade, ενώ στην πόρτα του χώρου των αποσκευών κάνει την ταυτότητά του αισθητή με τη σφραγίδα 4xe. Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε την έκδοση S, η οποία διαθέτει πολύ όμορφες μαύρες 19 ιντσών ζάντες αλουμινίου. Βεβαίως για τους πιο παρατηρητικούς, υπάρχει ένα επιπλέον καπάκι, από την αριστερή πλευρά, το οποίο κρύβει τη θύρα φόρτισης της μπαταρίας, ενώ στα θετικά συγκαταλέγεται κατά τη γνώμη μας και ο χρωματισμός του συγκεκριμένου αυτοκινήτου.

Γνώριμο περιβάλλον

Μπαίνοντας τώρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, θα πρέπει να σημειώσουμε πως χωροταξικές αλλαγές έχουμε κυρίως στο πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου έχει μειωθεί κατά περίπου 20 λίτρα και πλέον βρίσκεται στο, οριακά ικανοποιητικό νούμερο, των  330 λίτρων. Παρόλο, που η μπαταρία έχει τοποθετηθεί κάτω από τα πίσω καθίσματα, ο «αέρας» των πίσω επιβατών δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα, συνεχίζοντας να έχει τη δυνατότητα να φιλοξενεί δύο άτομα χωρίς καμία υπαναχώρηση ως προς τη προσφερόμενη άνεση.

Από εκεί και πέρα οι μεγαλύτερες διαφορές εντοπίζονται στον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων για την παρουσίαση των νέων ενδείξεων, στο εμπλουτισμένο με τις λειτουργίες του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος UConnect Navi με έγχρωμη οθόνη αφής 8,4”. Κατά τα άλλα, τα υλικά που αποτελούν την καμπίνα είναι καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά, με πολύ καλή συναρμογή. Η εργονομία είναι εύκολη χάρη στα μεγάλα κουμπιά, ενώ η ορατότητα ευνοείται από τις μεγάλες και κατακόρυφες γυάλινες επιφάνειες, δημιουργώντας έτσι ένα πολύ ευχάριστο και άνετο εσωτερικό για τέσσερις επιβάτες.

Η ουσία της έκδοσης

Το Jeep Renegade 4xe, εφοδιάζεται με έναν turbo βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων και ένα ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα που τροφοδοτείται από μια μπαταρία χωρητικότητας 11,4kWh, η οποία μπορεί να φορτιστεί εν κινήσει ή μέσω πρίζας σε οικιακό (μέσω των easyWallbox / Connectd Wallbox), ή δημόσιο δίκτυο φόρτισης.

Η αυτονομία με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση φτάνει θεωρητικά τα 50 χιλιόμετρα, εμείς στη πράξη καταφέραμε να διανύσουμε λίγο πάνω από τα 40 χιλιόμετρα,  Ο βενζινοκινητήρας, στην έκδοση S της δοκιμής μας έχει ισχύ 180 ίππους και σε συνδυασμό με τους 60 ίππους του ηλεκτρικού κινητήρα η συνολική απόδοση φτάνει τους  240 ίππους. Σε επίπεδο ροπής ο κινητήρας εσωτερικής καύσης προσφέρει 270 Nm και ο ηλεκτροκινητήρας 250 Nm. Τα παραπάνω δεδομένα εξασφαλίζουν υψηλές επιδόσεις, με την επιτάχυνση από στάση στα 100χλμ./ώρα να διαρκεί περίπου 7,5’’ και η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 130χλμ./ώρα (αμιγώς ηλεκτρική κίνηση) και τα 200χλμ./ώρα (υβριδική κίνηση).

Σε ότι αφορά στη κατανάλωση, θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως αυτή εξαρτάται από το αν φορτίζετε το αυτοκίνητο, κάτι που προφανώς θα πρέπει να κάνετε, καθώς διαφορετικά δεν έχει νόημα η επιλογή ενός plug-in υβριδικού μοντέλου. Με καθημερινή φόρτιση λοιπόν και χρησιμοποιώντας την υβριδική επιλογή λειτουργία, η μέση κατανάλωση που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμή μας ήταν το πραγματικά απίστευτο, για ένα τετρακίνητο Jeep που ζυγίζει 1770 κιλά, 4 λτ/100 χλμ. Βεβαίως στα θετικά είναι και οι εκπομπές ρύπων CO2, που βρίσκονται σε πολύ χαμηλό επίπεδο (46 γρ./χλμ), κάτι που σημαίνει ότι τα τέλη κυκλοφορίας του είναι μηδενικά.

Για εντός αλλά και εκτός δρόμου

Όπως κάθε Jeep που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και το Renegade plug-in hybrid στην έκδοση  S της δοκιμής μας, διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που το καθιστούν εξαιρετικά ικανό στις εκτός δρόμου διαδρομές. Έτσι λοιπόν μέσα από τα προφίλ οδήγησης μπορείτε να επιλέξετε τα Auto για καθημερινή χρήση και βατούς χωματόδρομους, το Snow για συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης και το Sand/Mud για απαιτητικές εκτός δρόμου συνθήκες. Υπάρχουν ακόμα οι επιλογές 4WD Lock για ταχύτητες έως 15 km/h με συνεχή παροχή δύναμης εμπρός-πίσω, 4WD Low με μέγιστη παροχή δύναμης από τους δύο κινητήρες για δύσβατα σημεία και Hill Descent για εύκολη και ασφαλή κατάβαση. Τέλος για τους λάτρεις της σβέλτης οδήγησης, υπάρχει διάθεσιμο και πρόγραμμα sport.

Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα έχει τρία προγράμματα: Hybrid, Electric και Ε-Save. Το Hybrid είναι το βασικό με το οποίο ξεκινά το αυτοκίνητο πάντα και στόχος του είναι η καλύτερη δυνατή διαχείριση της ενέργειας. Ο βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν παράλληλα, με σαφή προτεραιότητα στον ηλεκτρικό. Έτσι στις εκκινήσεις και σε συνθήκες χαμηλού ή μέτριου φορτίου, κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά, αρκεί η μπαταρία να είναι φορτισμένη.

Με την ίδια προϋπόθεση, στην επιλογή Electric το σύστημα μπορεί να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το Renegade για περίπου 45 χιλιόμετρα, με μέγιστη ταχύτητα κίνησης τα 130 χλμ./ώρα. Η λειτουργία E-Save διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας (Passive E-Save) ή τη φορτίζει έως το 80% (Active E-Save), με την επιλογή μεταξύ της μίας ή της άλλης κατάστασης να γίνεται μέσω του συστήματος infotainment UConnect.

Στη πράξη πρόκειται για ένα πολύ ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, το οποίο έχει διατηρήσει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που γνωρίζαμε και αγαπούμε στα γνήσια Jeep, υιοθετώντας παράλληλα την εξηλεκτρισμένη τεχνολογία που συμβάλει σημαντικά στην, πάντα επιθυμητή, μείωση της κατανάλωσης. Βεβαίως τα 43800 Ευρώ που κοστίζει η πολύ πλούσια και δυνατή έκδοση της δοκιμής μας, μπορεί να μην είναι λίγα, σίγουρα όμως ανταποκρίνονται σε ένα γνήσιο Jeep με plug-in υβριδική τεχνολογία.

 

  • Εμφάνιση
  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες
  • Εξοπλισμός


  • Χωρητικότητα πορτ μπαγκαζ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1300 κ.εκ. Turbo
Ίπποι240
0-1007.5″
Τελική ταχύτητα200 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής4 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO246 γρ/χλμ

Φωτογραφίες: Γιώργος Σπυριδάκης

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.