Η Audi δημιούργησε την premium compact κατηγορία, παρουσιάζοντας το A3 το 1996. Η βασική ιδέα της μάρκας από το Ingolstadt ήταν να κατασκευάσει, για πρώτη φορά, ένα compact σπορ χάτσμπακ χωρίς κανένα συμβιβασμό στην ποιότητα κύλισης, την τεχνολογία, τις επιδόσεις και τους χώρους. Λανσάροντας την πεντάθυρη έκδοση, τρία χρόνια αργότερα, η Audi χάρισε στην αυτοκίνηση την έννοια του Sportback,  ένα συνδυασμό δύο διαφορετικών κόσμων, των χάτσμπακ και wagon αμαξωμάτων, με τα σπορ χαρακτηριστικά να δένουν αρμονικά με τους χώρους και την πρακτικότητα, σε compact σχήμα.

Στην 4η γενιά του, το ολοκαίνουργιο Α3 ανεβάζει πολύ ψηλά τον πήχη στην κατηγορία, έχοντας ωστόσο απέναντί του το ίδιο ή και περισσότερο ικανούς αντιπάλους, όπως η A Class της Mercedes και η σειρά 1 της BMW. To σίγουρο είναι πως η Audi έκανε το επόμενο βήμα με τη νέα γενιά του A3. To πόσο μεγάλο και τολμηρό είναι το βήμα αυτό, θα αναλύσουμε ευθύς αμέσως.

Ίδια φιλοσοφία, διαφορετική απόδοση

Η 4η γενιά του δημοφιλούς hatchback δεν παρουσιάζει κάποια σημαντική διαφοροποίηση στις διαστάσεις και μετράει 4,34 μέτρα στο μήκος και 1,82 μέτρα στο πλάτος ενώ το ύψος του αγγίζει τα 1,43 μέτρα και το μεταξόνιο τα 2,64 μέτρα.  Το design του είναι συγκρατημένα επιθετικό με την χαρακτηριστική Singleframe γρίλια να καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της μάσκας και τα νέα φωτιστικά σώματα να αποτελούν το “παράθυρο για την ψυχή” του νέου A3. Φωτιστικά σώματα τα οποία διαθέτουν για πρώτη φορά ψηφιακά φώτα ημέρας με την Matrix LED τεχνολογία.

Λίγο πιο πάνω, παρατηρούμε το μυώδες καπό ενώ όσο προχωρούμε προς τα πίσω, οι έντονες ακμές δίνουν την θέση τους σε καμπύλες. Οι πλαϊνές επιφάνειες έχουν καμπυλότητα προς τα μέσα – ένα εντελώς νέο σχεδιαστικό στοιχείο της Audi που δημιουργεί ένα παιχνίδισμα φωτός και σκιάς, το οποίο γίνεται πιο έντονο χάρη στο περίγραμμα των παραθύρων.Πίσω δε, εκτός από τα διαφορετικά φανάρια, αξίζει να αναφέρουμε και τον προφυλακτήρα που δεν φιλοξενεί πλέον σε εμφανές σημείο την απόληξη της εξάτμισης.

Πλήρης αλλαγή

Ο λόγος για το εσωτερικό του νέου Α3, το οποίο είναι εντελώς διαφορετικό σε σχέση με τον προκάτοχό του. Ξεκινώντας ωστόσο από τους χώρους θα πρέπει να σημειώσουμε πως έχοντας μεγαλώσει κατά μόλις 3 εκατοστά στο μήκος η Audi υπόσχεται πως το νέο A3 προσφέρει μεγαλύτερους χώρους και περισσότερη πρακτικότητα απ’ ότι στο παρελθόν και αυτό αντικατοπτρίζεται εν μέρει από τον χώρο αποσκευών των 380 λίτρων που φτάνει έως και τα 1.200 λίτρα ανάλογα με την θέση των πίσω καθισμάτων. Και η αλήθεια είναι πως οι χώροι για τους επιβάτες είναι αρκούντως ικανοποιητικοί, καθώς ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα, υπό όρους και προϋποθέσεις βεβαίως, δύναται να συνταξιδέψουν, όχι για πολύ ώρα αν  θέλουν την άνεση και την ευρυχωρία τους.

Από εκεί και πέρα η όψη black-panel του πίνακα οργάνων και της κεντρικής κονσόλας, οι κομψές ραφές σε χρώματα αντίθεσης, οι εντυπωσιακές θυρολαβές και ο νέος σχεδιασμός του μοχλού αλλαγής ταχυτήτων, στοιχεία του εσωτερικού του A3 Sportback, δείχνουν και είναι σπορ και υψηλής ποιότητας. Οι ακριβείς οριζόντιες γραμμές και οι επιφάνειες με σαφή σχεδιασμό τονίζουν το πλάτος του cockpit. Από την πλευρά του οδηγού, οι αεραγωγοί σχηματίζουν μια εντυπωσιακή ενιαία μονάδα με το κάλυμμα του πίνακα οργάνων. Το πιλοτήριο είναι πλήρως εστιασμένο στον οδηγό και ακολουθεί το ρεύμα της εποχής, που επιβάλλει την μείωση του αριθμού των φυσικών χειριστηρίων με την ενσωμάτωση τους σε κάποιο μενού του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης ή σε κάποιο ξεχωριστό πάνελ, ως πλήκτρα αφής. Χρησιμοποιεί στοιχεία από τα μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας και είναι εξοπλισμένο με οθόνη αφής 10,1 ιντσών ως στάνταρ. Η οθόνη είναι ενσωματωμένη σε τραπεζοειδές μαύρο πλαίσιο που καλύπτει την κεντρική περιοχή του πίνακα οργάνων.

Ο σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας είναι επίσης ιδιαίτερα εργονομικός. Ο πρωτοποριακός επιλογέας ταχυτήτων με τεχνολογία shift-by wire, μπορεί να ωθηθεί και να τραβηχτεί για να ελέγξει τις βασικές λειτουργίες του 7-σχέσεων S tronic. Δίπλα σε αυτόν, υπάρχει μια νέα καινοτομία, ένας στρογγυλός διακόπτης αφής που αντιδρά στις κυκλικές κινήσεις των δακτύλων, για πολύ εύκολο χειρισμό του ηχοσυστήματος. Το A3 έρχεται πάνοπλο και στον τομέα της συνδεσιμότητας τόσο με το ενσωματωμένο Wi-Fi και την απολύτως απαραίτητη συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, όσο και με δυνατότητες “car-to-X”

Δυνατός και οικονομικός

Την κίνηση του αυτοκινήτου αναλαμβάνει το γνωστό και από άλλα μοντέλα του ομίλου, τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο 1.5 TFSI με την απενεργοποίηση των δύο κυλίνδρων και το ήπιο υβριδικό σύστημα. Το MHEV αποτελείται από μια γεννήτρια με ιμάντα, που τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό σύστημα 48V με μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου. Σύμφωνα με την Audi το σύστημα MHEV επιτυγχάνει μείωση της κατανάλωσης έως 0,4 λτ./100 χλμ. και υποβοηθά τον TFSI με έως 12 ίππους και 50 Nm ροπής σε επιταχύνσεις χαμηλών ταχυτήτων.

Η συνολική απόδοση φτάνει τους 150 ίππους και η ροπή τα 250 Nm. Ο εν λόγω κινητήρας συνδυάζεται στάνταρ με το αυτόματο κιβώτιο S tronic των επτά ταχυτήτων, το οποίο διαθέτει ένα πολύ μικρό και πολύ πρακτικό επιλογέα shift by wire. Οι αλλαγές των ταχυτήτων στο αυτόματο πρόγραμμα και στο χειροκίνητο γίνονται γρήγορα και ομαλά, με την επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 8,4 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 224 χλμ./ώρα. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός πως κατά τη διάρκεια των σχεδόν 1500 χιλιομέτρων της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση βρέθηκε στα 7.5 λτ./100 χλμ.

Οδηγώντας

Η νέα γενιά του Audi A3 είναι πιο ώριμη από ποτέ σε κάθε επίπεδο, στη συμπεριφορά του στο δρόμο. Από τη πρώτη στιγμή δείχνει τη premium καταγωγή του, με τη ποιότητα κύλισης να ικανοποιεί πλήρως και την ηχομόνωση να της καμπίνας να βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Άλλωστε η ύπαρξη του πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων και συνολικά η λειτουργία της ανάρτησης δεν θα αφήσει ανικανοποίητο ούτε εκείνον που απαιτεί άνεση αλλά ούτε και αυτόν που θα αναζητήσει την οδηγική απόλαυση. Πολύ σημαντικό είναι επίσης και το γεγονός πως το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι έχει αφήσει στο παρελθόν τις όποιες αδυναμίες το χαρακτήριζαν γεμίζοντας με αυτοπεποίθηση τις κινήσεις σου.

Σαφώς και δεν πρόκειται για μία αμιγώς σπορ κατασκευή, υπάρχει άλλωστε το S3 και το RS3 γι’αυτόν τον λόγο, ωστόσο είναι ζυγισμένο, στιβαρό και με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, ενώ σε προδιαθέτει σε πολύ μεγάλο βαθμό να βουτήξεις στα βαθιά αναζητώντας τα όρια τόσο τα δικά σου όσο και της κατασκευής.  Στις συνεχείς εναλλαγές κατεύθυνσης νιώθεις ότι έχεις τον έλεγχο και την πληροφορία στα χέρια σου, ενώ το πακέτο των ηλεκτρονικών ανακαλύπτει με διακριτικότητα πρόσφυση ακόμα και όταν είσαι άτσαλος με το δεξί σου πόδι σε πολύ κλειστές στροφές. Και βεβαίως όσο εύκολα επιταχύνει και διατηρεί την ταχύτητά του μέσα στην στροφή, άλλο τόσο φρενάρει με αποφασιστικότητα, χωρίς το σύστημα πέδησης να διαμαρτύρεται ή να δείχνει το παραμικρό σημάδι κόπωσης.

Για το τέλος αφήσαμε τη τιμή, η οποία για το νέο Α3 35 TFSI MHEV ξεκινάει από τα 27830 Ευρώ τα οποία σίγουρα δεν είναι λίγα, ακόμη και για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Κατανάλωση
  • Σχεδίαση


  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1500 κ.εκ. Turbo
Ίπποι150
0-1008.4″
Τελική ταχύτητα224 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής7.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2111 γρ/χλμ

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.