Η Toyota μπορεί να σώσει τον ήχο του κινητήρα με το υδρογόνο!

Πριν διαβάσεις αυτά που ακολουθούν, σου προτείνω να κάνεις μία παύση και να πατήσεις “αναπαραγωγή” στο βίντεο που ακολουθεί. Ο ήχος που θα ακούσεις δεν προέρχεται από κάποιον βενζινοκινητήρα και ενδεχομένως να είναι μία από τις επικρατέστερες λύσεις για να σωθεί το ηχητικό μέρος της εμπειρίας οδήγησης ενός σπορ αυτοκινήτου. Η πηγή του είναι ένας τρικύλινδρος κινητήρας 1.618 κυβικών εκατοστών ο οποίος καταναλώνει συμπιεσμένο υδρογόνο.

Το υδρογόνο στην αυτοκίνηση δεν είναι από μόνο του νέο. Η Toyota ήδη διαθέτει ένα υδρογονοκίνητο μοντέλο στην γκάμα της (βλ. Mirai) αλλά σε αυτό, το σύστημα χρησιμοποιεί την αντίδραση μεταξύ του υδρογόνου και του οξυγόνου μέσα σε μία κυψέλη για την παραγωγή ηλεκτρισμού ο οποίος με την σειρά του τροφοδοτείται σε έναν ηλεκτροκινητήρα. Επί της ουσίας λοιπόν, με τη μορφή που γνωρίζουμε τα υδρογονοκίνητα οχήματα δεν είναι κάτι παραπάνω από ηλεκτρικά με την δυνατότητα να παράγουν τον ηλεκτρισμό εντός του αυτοκινήτου, χωρίς να βασίζονται στην φόρτιση των μπαταριών από κάποια εξωτερική πηγή.

Ο κινητήρας που εξελίσσει η ιαπωνική εταιρία όμως, χρησιμοποιεί το υδρογόνο ως καύσιμο καθώς η καύση στον θάλαμο γίνεται με ταχύτερο ρυθμό σε σύγκριση με την βενζίνη. Αυτό σημαίνει πως η απόκριση είναι πολύ καλύτερη ενώ παράλληλα, δεν χάνεται το κομμάτι της εμπειρίας που σχετίζεται με τους κραδασμούς και τον ήχο. Ένα επιπλέον πλεονέκτημα που προσφέρει ο κινητήρας υδρογόνου είναι ότι οι εκπομπές CO2 είναι σχεδόν μηδενικές και ότι εκπέμπεται τελικά, προέρχεται από την καύση μικροποσοτήτων λιπαντικού (κάτι που συμβαίνει και στους βενζινοκινητήρες). Δυστυχώς, η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν εξαλείφει όμως τις εκπομπές NOx όπως στην περίπτωση των αυτοκινήτων με κυψέλες υδρογόνου.

Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί μία ενδιαφέρουσα λύση ενώ για την περαιτέρω εξέλιξη της, η Toyota θα αγωνιστεί με μία Corolla Sport σε έναν 24ωρο αγώνα αντοχής στην πίστα Fuji Speedway στην Ιαπωνία. Μπορεί οι εκπομπές ρύπων να μην είναι μηδενικές αλλά είναι σημαντικά μειωμένες χωρίς να θυσιάζονται χαρακτηριστικά όπως ο ήχος ή η αίσθηση του κινητήρα και χωρίς να απαιτούνται εκ βάθρων αλλαγές στον τομέα της παραγωγής. Σε αυτό το σημείο και για το προσεχές μέλλον θα πρέπει να ξεφύγουμε λίγο από την λογική μίας μοναδικής λύσης-πανάκεια και να δούμε διάφορες τεχνολογίες και πώς αυτές μπορούν να εξυπηρετήσουν βέλτιστα διάφορες ανάγκες. Αυτό κάνει η Toyota, επενδύοντας στα ηλεκτρικά με μπαταρίες, στα υβριδικά, στις κυψέλες υδρογόνου και σε τεχνολογίες όπως αυτός ο κινητήρας.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.