Toyota bZ4X concept. Το πρώτο μεγάλο βήμα…

Το bZ4X Concept δεν θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota όταν λανσαριστεί στην αγορά, αφού αυτός ο τίτλος ανήκει στο RAV4 EV του 1997. Η σημασία του όμως είναι μεγαλύτερη ακόμα και από του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου παραγωγής καθώς είναι η αιχμή του δόρατος της “Beyond Zero” στρατηγικής της ιαπωνικής εταιρίας που θα φέρει στις αγορές του κόσμου τουλάχιστον 15  ηλεκτρικά μέχρι το 2025, τα 7 εκ των οποίων θα φέρουν το χαρακτηριστικό “bZ”.

Το bZ4X λοιπόν, θα είναι το πρώτο που θα κάνει χρήση της e-TNGA αρχιτεκτονικής για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που εξέλιξε η Toyota σε συνεργασία με την Subaru και η οποία χαρακτηρίζεται από τους κοντούς προβόλους σε συνδυασμό με το μακρύ μεταξόνιο που χαρίζουν ευρυχωρία. Η Toyota αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ο χώρος για τα πίσω πόδια των επιβατών του bZ4X είναι συγκρίσιμος με αυτόν της ναυαρχίδας της Lexus, του LS και αυτό λέει πολλά για την τοποθέτηση στοιχείων όπως η άνεση, η ευρυχωρία και η συνδεσιμότητα ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων.

Σχεδιαστικά, δεν μπορούμε να πούμε πολλά περισσότερα από αυτά που ήδη βλέπεις. Το bZ4X δανείζεται αρκετά από το RAV4, όπως οι έντονες ακμές, οι τετραγωνισμένοι θόλοι και η οροφή που βάφεται σε διαφορετικό χρώμα από αυτό του αμαξώματος αλλά διανθίζει τις επιρροές του με στοιχεία όπως η ολοκαίνουρια μάσκα που φιλοξενεί στην “κλειστή” γρίλια όλους τους απαραίτητους για τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, αισθητήρες και τα έντονα και λεπτά φωτιστικά σώματα που χαρίζουν στο bZ4X αρχικά και υποψιαζόμαστε σε ολόκληρη την ηλεκτρική οικογένεια της Toyota έναν διαφορετικό χαρακτήρα.

Στο εσωτερικό, που μοιάζει σχεδόν έτοιμο για την παραγωγή, παρατηρούμε πως αντικατοπτρίζονται οι ίδιες αρχές με τον πίνακα οργάνων να έχει τοποθετηθεί χαμηλά ώστε να βελτιωθεί η ορατότητα και να ελαχιστοποιηθούν οι αποσπάσεις και την τεράστια οθόνη του συστήματος infotainment να καταλαμβάνει το μεγαλύτερος μέρος του ταμπλό. Προς ευχαρίστηση μας, βλέπουμε πως η Toyota δεν καταργεί εντελώς τα φυσικά χειριστήρια όπως βλέπουμε και τον ενδιαφέροντα τρόπο με τον οποίο “παίζει” με τις υφές χρησιμοποιώντας διαφορετικά υλικά για τις επιφάνειες. Εντύπωση προκαλεί και το… ιδιαίτερου σχήματος τιμόνι που σύμφωνα με την εταιρία θα περάσει στην παραγωγή στις αγορές όπου επιτρέπεται αλλά μεγαλύτερης σημασίας είναι το steer-by-wire σύστημα που “τέμνει” την μηχανική σύνδεση του τιμονιού με τις ρόδες αναβαθμίζοντας την αίσθηση του ελέγχου που αποκομίζει ο οδηγός και ελαχιστοποιώντας την επίδραση του δρόμου στην κατεύθυνση του αυτοκινήτου. Μόνο για το κινητήριο σύνολο του bZ4X δεν κάνει λόγο η Toyota αλλά και γι’ αυτό δεν θα αργήσουν οι πληροφορίες αφού η μάρκα σκοπεύει να ξεκινήσουν οι πωλήσεις της έκδοσης παραγωγής του μοντέλου γύρω στα μέσα του ’22.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.