Γυναίκες στην αυτοκίνηση. Εφευρέσεις και δρώμενα

Πολλές φορές έχουμε αναφερθεί στην προσφορά της γυναίκας στην αυτοκίνηση, η οποία είναι μεγάλη από την αρχή της δημιουργίας του πρώτου αυτοκινήτου μέχρι και σήμερα και μάλιστα σε πολλούς τομείς από την μηχανική μέχρι την «διακόσμηση» αλλά και τους αγώνες. Δυστυχώς η ιστορία αυτή δεν γίνεται γνωστή συχνά (για πολλούς λόγους αλλά δεν είναι της παρούσης) και έτσι σήμερα δημοσιεύσουμε την ιστορία κάποιων γυναικών που θεωρούμε ότι πρέπει να γνωρίσουμε.

Odette Sikο. Η πρώτη στο Λε Μανς

Ήταν η πρώτη που πήρε μέρος στον θρυλικό 24ωρο αγώνα στο τιμόνι μίας Bugatti T40 τερματίζοντας στην έβδομη θέση στις 21 Ιουνίου 1930 και δύο χρόνια αργότερα με Alfa Romeo 6C 1750 τερμάτισε τέταρτη γενικής και πρώτη στην κατηγορία της. Ρεκόρ που ισχύουν μέχρι σήμερα!

Beatrice Shilling – Μοτοσυκλέτα και αεροπλάνα

Γυναίκα σε μοτοσυκλέτα το 1932; Βεβαίως και όχι μόνο αφού δύο χρόνια μετά την αποφοίτησή της από το πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ στην έδρα της μηχανικής, της απονεμήθηκε το χρυσό αστέρι Brooklands όταν έκανε δύο γύρους με μοτοσυκλέτα σε πίστα με 160 χ.α.ω. και λίγο αργότερα έγινε η ταχύτερη αναβάτης γυναίκα ανεβάζοντας το ρεκόρ της σε πίστα με 185 χ.α.ω. Το σπουδαιότερο όμως ήταν στην διάρκεια του Β.Π.Π. όταν εργαζόμενη στο Royal Aircraft Establishment. επινόησε και τοποθέτησε εξάρτημα στους κινητήρες των Spitfire και Typhoon που σε κάθετες εφορμήσεις σταματούσε η παροχή καυσίμου στον κινητήρα και το αεροπλάνο έπεφτε. Με την εφεύρεση αυτήν σώθηκαν πάρα πολλοί αεροπόροι που βοήθησαν στην τελική νίκη!

Minnie Palmer

Πρώτη γυναίκα οδηγός στην Αγγλία με δικό της αυτοκίνητο
Το 1897, η γεννημένη στην Αμερική ηθοποιός έγινε η πρώτη γυναίκα στην Αγγλία που οδήγησε το δικό της αυτοκίνητο, που ήταν ένα γαλλικό αυτοκίνητο Rougemont. Ήταν 31 χρόνια πριν οι γυναίκες πάρουν το δικαίωμα ψήφου και με αυτήν της την κίνηση απέδειξε ότι τα φύλα θα μπορούσαν να είναι ισότιμα ​​- ένα σημαντικό ορόσημο στο δρόμο για την κοινωνική και πολιτική χειραφέτηση των γυναικών.

Dorothée Pullinger – Μηχανικός και επιχειρηματίας 

Ήταν η γυναίκα που έδωσε χώρο στην σχεδίαση και κατασκευή αυτοκινήτου αποκλειστικά από γυναίκες, ως διευθύντρια του εργοστασίου όπου το σύνολο σχεδόν των εργαζομένων ήταν γυναίκες. Αρνήθηκε να φοιτήσει στο Ινστιτούτο Μηχανικών Αυτοκινήτων με το επιχείρημα ότι  «η λέξη πρόσωπο σημαίνει άντρας και όχι γυναίκα»!. Πήρε τις γνώσεις από ένα επιτόπιο κολλέγιο μηχανικής για πέντε χρόνια και σχεδίασε και ανέπτυξε το Galloway – το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο ειδικά για γυναίκες. Οι μοχλοί ταχυτήτων τοποθετήθηκαν μέσα και όχι έξω από το αυτοκίνητο, ώστε να είναι πιο εύκολα προσβάσιμοι, το κάθισμα ανυψώθηκε, προστέθηκε χώρος αποθήκευσης, το ταμπλό χαμήλωσε και το τιμόνι ήταν μικρότερο. Ήταν επίσης ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που ο εσωτερικός καθρέφτης ήταν στάνταρ.

Margaret Wilcox – Δική της εφεύρεση το καλοριφέρ

Ήταν  28 Νοεμβρίου 1893, όταν  η Margaret Wilcox κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το πρώτο σύστημα θέρμανσης αυτοκινήτου στον κόσμο. Χρειάστηκαν δεκαετίες για να εφαρμόσουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων την ιδέα της, η οποία θεωρήθηκε πολυτελής προαιρετική, ακόμη και όταν τα πλήρως κλειστά αμαξώματα και τα γυάλινα παράθυρα έγιναν πιο διαδεδομένα, αλλά τελικά, το 1929, το Ford Model A έγινε το πρώτο όχημα που προσέφερε αυτοκίνητο με θέρμανση από κατασκευής. Μία «λεπτομέρεια». Ήταν το πρώτο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σε όνομα γυναίκας και όχι του συζύγου όπως όριζε ο  νόμος στις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι το 1809!

Helen Clifford

Ο πρώτος θηλυκός μηχανικός λεωφορείων του London Transport
Τα γνωστά και διάσημα πια κόκκινα διώροφα λεωφορεία μπορεί να συνεχίσουν να κινούνται  στο Λονδίνο, αλλά η Helen Clifford ήταν η πρώτη γυναίκα που ήταν επίσημα υπεύθυνη για την συντήρηση και την κυκλοφορία τους στο δρόμο. Το 1983, σε ηλικία 18 ετών, η Έλεν προκρίθηκε ως πρώτη γυναίκα μηχανικός λεωφορείων της London Transport, αφού ολοκλήρωσε μια σειρά μαθημάτων στο γκαράζ West Ham. Μέχρι τότε, υπήρχαν δύο σύντομες περίοδοι κατά τις οποίες οι γυναίκες κλήθηκαν να αναλάβουν μια σειρά τυπικά ανδρών καθηκόντων σε σταθμούς, γκαράζ, μηχανικά έργα και αποθήκες. Η Έλεν ήταν επίσης ειδικευμένη οδηγός λεωφορείου, ρόλος που άνοιξε στις γυναίκες το 1974.

Mary Anderson. Εφευρέτης του υαλοκαθαριστήρα
Το πρόβλημα ήταν μεγάλο και σοβαρό και την λύση έδωσε η Αντερσον με έναν βραχίονα και ένα ελατήριο με λαστιχένια «λεπίδα» με την εφεύρεση που κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το 1903. Δεν μπόρεσε όμως να την εκμεταλλευτεί εμπορικά καθώς οι εταιρίες αυτοκινήτων άργησαν πολύ να την εφαρμόσουν πιστεύοντας ότι θα αποσπούσε την προσοχή των οδηγών!

Bertha Benz. Πρώτο μεγάλο ταξίδι με το πρώτο αυτοκίνητο!

Ήταν  νωρίς μία ημέρα του Αυγούστου 1888 όταν η σύζυγος του Κάρλ Μπένζ που κατασκεύασε το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο, αποφάσισε να κάνει ένα ταξίδι με αυτό 106 χιλιομέτρων από το Μανχάιμ προς την πόλη που ζούσε η μητέρα της, παρά τις αντιρρήσεις του συζύγου της που θεωρούσε ότι δεν ήταν απολύτως έτοιμο. Εκείνη αντίθετα είπε ότι έφτασε η ώρα να βγεί μία γυναίκα οδηγός στον δρόμο. Ξεκίνησε λοιπόν χωρίς άδεια, εφεδρικό καύσιμο ή χάρτη και όταν το καύσιμο τελείωσε αγόρασε από ένα φαρμακείο λιγορίνη  (διαλύτης με βάση το πετρέλαιο)  που τώρα θεωρείται το πρώτο βενζινάδικο στην ιστορία, όταν ο κινητήρας υπερθερμάνθηκε τον κρύωσε με νερό από τάφρους και ρέματα και όταν η γραμμή καυσίμου μπλοκαρίστηκε, το καθάρισε με ένα πιαστράκι από τα μαλλιά της.

Vera Hedges Butler. Πρώτη Βρετανίδα με δίπλωμα
Το 1900  ήταν η πρώτη Βρετανίδα γυναίκα που πέρασε το τεστ του οδηγού, αλλά έπρεπε να πάει στο Παρίσι για να το κάνει. Εκτιμήθηκε για την ικανότητά της να οδηγήσει, να κατευθύνει και να σταματήσει, έπρεπε επίσης να αποδείξει τη γνώση της για το τι να κάνει σε περίπτωση βλάβης. Στη Βρετανία, οι υποχρεωτικές δοκιμές δεν πραγματοποιήθηκαν μέχρι την 1η Ιουνίου 1935.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.