Jeep Wagoneer & Grand Wagoneer. Στοχεύουν ψηλά.

Αν θέλεις να κοντράρεις μοντέλα όπως η Cadillac Escalade, το Range Rover, η BMW X7, η Mercedes GLS και άλλα στην ίδια κατηγορία (μεγέθους και τιμής), πρέπει να προσφέρεις κάτι αντίστοιχο. Γι’ αυτό η Jeep ανασύρει από το χρονοντούλαπο της ιστορίας το όνομα “Wagoneer” έπειτα από 30 χρόνια απουσίας φιλοδοξώντας να κάνει ένα μεγάλο βήμα από τον χώρο των σκληροτράχηλων off-roaders σε αυτόν των πολυτελών SUV. Ένα βήμα που παίρνει τη μορφή των Wagoneer και Grand Wagoneer που θα λανσαριστούν στην αμερικανική αγορά το ερχόμενο καλοκαίρι με τιμές που ξεκινούν από τα $57.995 για το πρώτο και τα $86.995 για το δεύτερο. Ενδεικτικό της τοποθέτησης των νέων μοντέλων είναι ότι το Grand Wagoneer “τερματίζει” από πλευράς τιμής πάνω από τα $110.000!

Τι παίρνει όμως κάποιος με αυτά τα χρήματα; Καταρχάς, τα δίδυμα Wagoneer έχουν μείνει πιστά στο πρωτότυπο που παρουσιάστηκε πριν από λίγο καιρό με μικρές αλλαγές που κρίνονται ως επιτακτικές για την μετάβαση στην παραγωγή. Σε κάθε περίπτωση, τα δύο μοντέλα έχουν επίσημο, επιβλητικό design με άφθονες ευθείες γραμμές, “μαλακές” γωνίες και μεγάλες, καθαρές επιφάνειες. Στο εμπρός μέρος, εκατέρωθεν της χαρακτηριστικής γρίλιας τα φωτιστικά σώματα έχουν μεγαλώσει ενώ πίσω, ξεχωρίζουμε το μεγάλο παράθυρο  στην μεγάλη, σχεδόν απόλυτα κάθετη πόρτα και τα λεπτά φωτιστικά σώματα που επεκτείνονται στα πλαϊνά αυξάνοντας οπτικά το πλάτος. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το Wagoneer και το Grand Wagoneer έχουν ακριβώς το ίδιο μέγεθος, καθώς η προσθήκη του “Grand” στο όνομα δεν υπονοεί την αύξηση των διαστάσεων. Αμφότερα έχουν μήκος 5,45 μέτρων και μεταξόνιο που αγγίζει τα 3,12 μέτρα και αμφότερα μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 8 άτομα.

Ποια η διαφορά τους λοιπόν; Καταρχάς, το Wagoneer εξοπλίζεται με έναν mild-hybrid V8 βενζινοκινητήρα 5,7 λίτρων ο οποίος παράγει 397 ίππους και 550 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο για να στείλει την δύναμη στους τροχούς του πίσω άξονα. Προαιρετικά είναι διαθέσιμα όχι 1, ούτε 2 αλλά 3 διαφορετικά συστήματα τετρακίνησης. Το Grand Wagoneer από την άλλη, διαθέτει έναν V8 με χωρητικότητα 6,4 λίτρων και απόδοση 477 ίππων και 617 Nm ροπής. Το κιβώτιο είναι το ίδιο 8-τάχυτο, αυτόματο αλλά αυτή τη φορά, το Quadra-Trac II σύστημα τετρακίνησης είναι standard, όπως και το σύστημα αερανάρτησης που αυξομειώνει την απόσταση από το έδαφος ανάλογα με τις απαιτήσεις. Και τα δύο Wagoneer πάντως, βασίζονται στο ίδιο πλαίσιο τύπου σκάλας που προέρχεται από το Ram 1500.

Ανάλογες είναι οι διαφορές και στην καμπίνα όπου το Wagoneer παρουσιάζεται ως μία πιο… value-for-money επιλογή απέναντι στην αμετροέπεια του Grand Wagoneer. Θέλεις παραδείγματα; Το πρώτο εξοπλίζεται με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα με 12 διαφορετικές επιλογές ενώ το δεύτερο με 24! Το Wagoneer έχει μονοκόμματο πίνακα οργάνων ενώ design του Grand είναι δύο κομματιών. Το Wagoneer προσφέρει έως και 50 ίντσες οθονών (αθροιστικά προφανώς) ενώ το Grand Wagoneer φτάνει τις 75 σε έως και 7 διαφορετικές οθόνες! Ότι πληρώσεις παίρνεις και το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ηχοσύστημα της McIntosh (για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο για τον κατασκευαστή high-end συστημάτων ήχου) που ακόμα και στην βασική του μορφή περιλαμβάνει 19 ηχεία και έναν ενισχυτή 950W. Το προαιρετικό, MX1375 έρχεται με 23 ηχεία, ενισχυτή 1.950W και ένα σύστημα τρισδιάστατου ήχου για απόλυτη πιστότητα. Κάπως έτσι το Wagoneer μπαίνει ξανά στο προσκήνιο και διεκδικεί το μερίδιο αγοράς που η Jeep πιστεύει ότι του αξίζει.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.