Lotus Evija. Πώς ακούγεται ένα ηλεκτρικό hypercar;

Ο ήχος αποτελεί έναν από τους θεμελιώδεις λίθους της οδηγικής εμπειρίας. Είτε μιλάμε για ένα υπερπολυτελές SUV, είτε για ένα πανίσχυρο supercar, κάθε ήχος που παράγει το αυτοκίνητο συμβάλει στην δημιουργία της ατμόσφαιρας. Μην σκέφτεσαι μονάχα τον κινητήρα, αλλά και την πόρτα που ανοίγει και κλείνει, τους διακόπτες, την μετάδοση, την αντλία βενζίνης, το κλιματιστικό. Κάθε τι που υπάρχει μέσα σε ένα αυτοκίνητο παράγει έναν ήχο και είναι δουλειά του sound engineer να συνθέσει την τέλεια… μελωδία. Τέλεια, υπό την έννοια ότι ταιριάζει άψογα στον χαρακτήρα του εκάστοτε μοντέλου. Πώς πρέπει να ακούγεται η πρώτη ηλεκτρική Lotus όμως;

Την απάντηση καλείται να δώσει ο Patrick Patrikios (μουσικός παραγωγός που έχει δουλέψει με μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα στη βιομηχανία) που ανέλαβε αυτό το δύσκολο έργο για λογαριασμό της αγγλικής εταιρίας. Δύσκολο γιατί ο Patrikios πρέπει να βρει τρόπο να καλύψει το κενό που έχει αφήσει ο εξηλεκτρισμός του ολοκαίνουριου hypercar. Δύσκολο γιατί η Lotus Evija κινείται χάρη σε 4 ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 2.000 ίππων και 1.700 Nm ροπής και πρέπει όχι μόνο να το δείχνει, αλλά να το επικοινωνεί και ακουστικά. Γι’ αυτό ο Patrikios και η ομάδα της Lotus στράφηκαν στο ένδοξο παρελθόν της εταιρίας και κατέληξαν σε ένα ηχόχρωμα που βασίζεται στον θρυλικό Cosworth DFV V8 κινητήρα της Type 49!

Φυσικά, ο ήχος που θα παράγει η Evija δεν θα είναι ίδιος με αυτόν του αγωνιστικού V8. Ο Patrikios δούλεψε με μία ψηφιακή ηχογράφηση του Cosworth DFV, προσάρμοσε την ταχύτητα, πρόσθεσε φίλτρα για ένα τελικό αποτέλεσμα που πλησιάζει τον φυσικό ήχο του ηλεκτρικού κινητήριου συνόλου του αυτοκινήτου. Δυστυχώς, η Lotus δεν αποκάλυψε ακόμα τον ήχο αλλά σαν ιδέα τουλάχιστον, η χρήση ενός από τα πιο πετυχημένα αγωνιστικά της, του πρώτου που χρησιμοποίησε τον Cosworth DFV, για το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της, είναι άξια συγχαρητηρίων. Απλά θα πρέπει να περιμένουμε λίγο περισσότερο για να ακούσουμε αυτό που θα ακούγεται όταν περνά μία Evija και λίγο περισσότερο για να ζήσουμε (αν είμαστε τυχεροί) την εμπειρία ζωντανά, καθώς η πανδημία έχει ως αποτέλεσμα κάποιες καθυστερήσεις στο αρχικό χρονοδιάγραμμα.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.