Η Volvo έχει αποδείξει πολλές φορές στο παρελθόν την ανθρωποκεντρική της φιλοσοφία σε όλα τα επίπεδα. Άλλωστε πρωταρχικό της μέλημα ήταν ανέκαθεν η ασφάλεια, κάτι που αποδεικνύει εμπράκτως και μέσω του oράματός της, το οποίο δεν θέλει κανένα νεκρό ή σοβαρά τραυματισμένο επιβάτη ενός αυτοκινήτου Volvo, το οποίο έχει εμπλακεί σε ατύχημα.

Πέρα όμως από το θέμα της ασφάλειας και σαν γνήσια Σουηδική εταιρία, η Volvo έχει δείξει πως διαθέτει και περιβαλλοντικές ευαισθησίες, καθώς προσπαθεί να μειώνει συνεχώς το αποτύπωμά της τόσο των ίδιων των αυτοκινήτων της, όσο και της διαδικασίας κατασκευής τους.

Αυτός είναι και ο λόγος που την εξαετία 2020-2025 έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 της γκάμας της, κατά 40% και της συνολικής διαδικασίας παραγωγής των αυτοκινήτων της κατά 25%. Ο πλέον φιλόδοξος στόχος όμως της Σουηδικής εταιρίας, είναι το 2040 να είναι μία περιβαλλοντικά ουδέτερη αυτοκινητοβιομηχανία, κάτι το οποίο κάθε άλλο παρά εύκολο είναι.

Αυτό σημαίνει πως η προσπάθεια προς αυτή τη κατεύθυνση έχει ήδη ξεκινήσει μέσω της δημιουργίας και παρουσίασης υβριδικών, plug-in υβριδικών και στο πολύ άμεσο μέλλον και αμιγώς ηλεκτρικών προτάσεων. Προτάσεων οι οποίες θα είναι ολοένα και πιο φιλικές προς το περιβάλλον, χωρίς όμως να θυσιάζουν μέρος της απόλαυσης που προσφέρουν κατά την οδήγηση, έχοντας φυσικά πάντα πρώτο και βασικό μέλημα, την ασφάλεια του ανθρώπου. Kαι μία τέτοια χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί το Volvo XC40 T5 Plug–in Hybrid Electric της δοκιμής μας.

Πρόκειται για το μικρότερο μοντέλο της ιδιαίτερα επιτυχημένης σειράς XC της Σουηδικής εταιρίας, το οποίο εξαρχής είχε μελετηθεί και αναπτυχθεί με γνώμονα τη χαμηλή κατανάλωση και τις περιορισμένες εκπομπές ρύπων αλλά και την υψηλή απόδοση. Το Σουηδικό SUV διαθέτει τον γνωστό 1.5 turbo κινητήρα βενζίνης, ο οποίος εδώ αποδίδει 180 ίππους και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 60 KW.

H συνδυαστική ισχύς του συστήματος ανέρχεται στην πολύ καλή τιμή των 262 ίππων χαρίζοντας εξαιρετικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, καθώς το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε μόλις 7.3’’ με τη τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου να βρίσκεται στα 180 χλμ./ώρα.

Ωστόσο το πιο εντυπωσιακό του χαρακτηριστικό είναι η μέση κατανάλωση η οποία σύμφωνα με τον νέο πιο αυστηρό τρόπο μέτρησης, WLTP, βρίσκεται στα μόλις 2 με 2.5λτ/100 χλμ. ανάλογα με την έκδοση, ενώ οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται από 46 έως 56 γρ./χλμ. Παράλληλα το XC40 T5 Plug-in Hybrid Electric έχει τη δυνατότητα να κινηθεί για απόσταση έως και 50 χιλιομέτρων αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, εκπέμποντας προφανώς μηδενικούς ρύπους.

Αυτό είναι  εφικτό χάρη στη μεγάλη και τεχνολογικά εξελιγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου των 10,7 kWh, η οποία μάλιστα φορτίζει γρήγορα, σε διάστημα τριών έως εννέα ωρών, ακόμα και σε οικιακό δίκτυο.

Πολύ σημαντική δουλειά έχει γίνει και στο θέμα της «χωροταξίας» καθώς η τοποθέτηση της μπαταρίας κατά μήκος του κεντρικού τούνελ του αυτοκινήτου, άφησε ανεπηρέαστους τους άνετους χώρους του εσωτερικού, οι οποίοι μπορούν να φιλοξενήσουν ακόμη και πέντε άτομα, ενώ το ίδιο ισχύει και για τον χώρο του πορτ μπαγκαζ.

Από εκεί και πέρα όπως σε όλα τα XC40, έτσι και Τ5 Plug-in Hybrid Electric, η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό, όσο και η κατασκευή, βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Βεβαίως η σύγχρονη τεχνολογία συνεχίζει να δίνει το παρών μέσα από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων αλλά και από τη μεγάλη, οθόνη αφής που φιλοξενεί το εξαιρετικό σε λειτουργία σύστημα infotainment Sensus.

Η σχεδίαση του ταμπλό υλοποιεί την αποθέωση μίνιμαλ με καθαρές, κομψές γραμμές και ελάχιστους φυσικούς διακόπτες. Οι ρυθμίσεις και οι πληροφορίες είναι υπόθεση της 9άρας κατακόρυφα τοποθετημένης οθόνης αφής και του ψηφιακού πίνακα οργάνων, τα οποία εύκολα βρίσκεις τον τρόπο να χειρίζεσαι χωρίς να παιδεύεσαι. Η θέση οδήγησης είναι ψηλά τοποθετημένη, με εποπτική ορατότητα του δρόμου και κολόνα του τιμονιού απόλυτα ευθυγραμμισμένη με τον κορμό του οδηγού.

Αποθηκευτικοί χώροι υπάρχουν άφθονοι, ενώ τέσσερις ενήλικοι θα χωρέσουν με μεγάλη άνεση. Το τούνελ του πατώματος είναι ογκώδες οπότε ένας τρίτος πίσω θα στριμώξει λίγο τα πόδια του αλλά η μεταφορά του δεν είναι βάσανο. Αυτό που δεν προκαλεί εντύπωση είναι ο χώρος αποσκευών που χωράει 405 lt (από 450) με το στάνταρ κιτ επισκευής ελαστικού. Η μείωση που προκύπτει από τις μπαταρίες είναι ένα δεδομένο που συνοδεύει όλα τα μοντέλα plug-in hybrid.

Στη πράξη και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, κατά την οποία διανύσαμε σχεδόν 2000 χιλιόμετρα, το XC40 plug-in hybrid, μπόρεσε να κάνει 43 με 45 χιλιόμετρα εντός πόλης κινούμενο αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ όταν χρησιμοποιήσαμε το υβριδικό προφίλ οδήγησης για κίνηση τόσο σε ταξίδι, όσο και σε αστικές μετακινήσεις, η κατανάλωση βρίσκεται στα 7.2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, χωρίς να το έχετε φορτίσει. Σε ότι έχει να κάνει με την οδική του συμπεριφορά, αυτή είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένη στην άνεση, με πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης, σχεδόν πλήρη έλλειψη αεροδυναμικών ή άλλων θορύβων και με τις αναρτήσεις να είναι έχουν μεν την αίσθηση ότι είναι λίγο πιο σκληρές σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του μοντέλου, να παραμένουν ωστόσο πολύ άνετες.

Τέλος τα 49000 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει το Volvo XC40 plug-in hybrid σίγουρα δεν είναι λίγα, είναι ωστόσο το τίμημα για τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας και του είδους.

  • Εμφάνιση
  • Kατανάλωση
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός


  • Αίσθηση φρένων

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1500κ.εκ. Turbo
Ίπποι262
0-1007.3″
Τελική ταχύτητα180 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής7 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO241 γρ/χλμ

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.