Νέα Porsche 911 GT3. Με 510 ίππους και αγωνιστικά γονίδια.

Αν υπάρχει μία εταιρία που σέβεται απόλυτα την φράση “από την πίστα στον δρόμο” και κατανοεί πλήρως την σημασία της, τότε αυτή είναι η Porsche που με τις GT εκδόσεις της εμβληματικής 911 φέρνει την τεχνολογία και την τεχνογνωσία που αποκτά από την ενασχόληση της με τα motorsports σε ένα πακέτο που μπορεί να αγοράσει και να κυκλοφορήσει ο καθένας. Αυτό κάνει και με την ολοκαίνουρια 911 GT3 της 992 γενιάς που περιγράφεται ως “ένα εξαιρετικά αθλητικό μοντέλου δρόμου που ισορροπεί τις ανάγκες της οδήγησης στην πίστα με τις απαιτήσεις της καθημερινής χρήσης” και εξελίχθηκε σε στενή συνεργασία με την Porsche Motorsport.

Η νέα Porsche 911 GT3 διατηρεί τον ατμοσφαιρικό, επίπεδο εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα, ο οποίος έχει χωρητικότητα 4,0 λίτρων, παράγει 510 ίππους και στροφάρει χωρίς κανένα πρόβλημα μέχρι τις 9.000 σ.α.λ. Στο κάτω-κάτω, μιλάμε για έναν κινητήρα που βασίζεται σε αυτόν της 911 GT3 R που έχει δοκιμαστεί εκτενώς στους αγώνες αντοχής. Το εντυπωσιακό είναι ότι το εξακύλινδρο διαμάντι της Porsche συνδυάζεται όχι μόνο με το 7-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK που είναι αναμενόμενο, αλλά και με ένα 6-τάχυτο μηχανικό για τους λάτρεις της αναλογικότητας. Με το τελευταίο είναι ελαφρύτερη μάλιστα καθώς ζυγίζει 1.418 κιλά έναντι των 1.435 της έκδοσης με το PDK. Τα νούμερα αυτά επιτυγχάνονται με την χρήση εξωτικών υλικών όπως τα ανθρακονήματα για την οροφή, το CFRP (carbon fibre reinforced polymer) για το καπό, με το ελαφρύτερο γυαλί, τις σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος που φιλοξενούν “βελτιστοποιημένους” δίσκους, το ελαφρύτερο κατά 10 κιλά σύστημα εξάτμισης κ.ά. Έτσι, η 911 GT3 μπορεί να επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 3.4 δευτερόλεπτα και να συνεχίσει να επιταχύνει μέχρι τα 318  km/h της τελικής ταχύτητας της (με το PDK, αφού με το 6-τάχυτο μηχανικό, αγγίζει τα 320 km/h).

Το θέμα με  την GT3 όμως, ποτέ δεν ήταν τι μπορεί να κάνει στην ευθεία. Η 911 GT3 είναι φτιαγμένη για να στρίβει και γι’ αυτό οι μηχανικοί έχουν τροποποιήσει σε μεγάλο βαθμό την εμπρός ανάρτηση που αποτελείται από διπλά ψαλίδια αλλά και το set-up της πίσω διάταξης πολλαπλών συνδέσμων. Το σύστημα της τετραδιεύθυνσης έχει διατηρηθεί και για την πέδηση φροντίζουν δίσκοι 408 χιλιοστών εμπρός και 380 πίσω με την Porsche να μην διευκρινίζει αν θα προσφέρεται μία carbon-ceramic επιλογή ενώ οι ζάντες έχουν διάμετρο 20 ιντσών και 21 πίσω και ντύνονται με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 σε διάσταση 255/35 και 315/30 αντίστοιχα. Προαιρετικά είναι διαθέσιμα και τα Michelin Cup 2 R. Όσον αφορά στην αεροδυναμική δε, την παράσταση κλέβει η μεγάλη, “swan neck” αεροτομή πίσω που έχει προσαρμοστεί στην GT3 από την αγωνιστική RSR και συνδυάζεται με έναν επιθετικό και ρυθμιζόμενο, όπως και η φτερούγα, διαχύτη ενώ στο εμπρός μέρος διακρίνουμε έναν ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα που έχει βελτιστοποιηθεί όχι μόνο για να παράγει περισσότερη downforce αλλά και για να κατευθύνει τον αέρα εκεί που χρειάζεται.

Αντιθέτως, το εσωτερικό διατηρεί πολλά κοινά στοιχεία με τις… υποδεέστερες 911 αν εξαιρέσει κανείς τις επιπτώσεις της δίαιτας όπως η αφαίρεση των πίσω καθισμάτων και μέρους της ηχομόνωσης. Φυσικά, στην καμπίνα επικρατεί η Alcantara, υπάρχει ένα half-cage που προστατεύει τον οδηγό και έχει αλλάξει ο επιλογέας του PDK αυτόματου κιβωτίου που σε αντίθεση με τις standard 911, είναι πλέον σχεδόν πανομοιότυπος με αυτόν του μηχανικού. Αυτό που δεν υπάρχει, είναι η επιλογή της προαιρετικής αφαίρεσης του συστήματος κλιματισμού για περαιτέρω μείωση του βάρους αλλά εν τέλει, την παράσταση στο cockpit κλέβει η εντυπωσιακή “track screen” που όταν το απαιτήσει ο οδηγός, μειώνει τον οπτικό θόρυβο που προκαλούν οι πληροφορίες στις οθόνες εκατέρωθεν του μεγάλου, αναλογικού στροφομέτρου ώστε να προβάλλονται μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Αυτή είναι σε γενικές γραμμές η τελευταία δημιουργία της Porsche, με τις πρώτες παραδόσεις της 911 GT3 να είναι προγραμματισμένες για τον ερχόμενο Μάρτιο.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.