Είναι πραγματικός ο χώρος αποσκευών που ανακοινώνουν οι εταιρίες;

Από τα μικρά hatchbacks της πόλης μέχρι τα μεγάλα SUV και από τα station wagons μέχρι ακόμα και τα sports cars, ο χώρος αποσκευών αποτελεί ένα από τα κριτήρια που εξετάζει ο μέσος καταναλωτής για να αποφασίσει ποιο αυτοκίνητο καλύπτει με τον βέλτιστο τρόπο τις ανάγκες του. Και όταν στην έρευνα αγοράς περιλαμβάνονται νούμερα, η σύγκριση γίνεται ευκολότερη, ακόμα και αν οφείλουμε να αναλογιστούμε το σχήμα του χώρου αποσκευών και το πόσο εκμεταλλεύσιμο είναι. Μία πρόσφατη έρευνα του ADAC όμως (η αντίστοιχη ΕΛΠΑ της Γερμανίας) δείχνει ότι οι κατασκευαστές δεν είναι πάντοτε απολύτως ειλικρινείς όσον αφορά στην χωρητικότητα των πορτ-μπαγκάζ των μοντέλων τους.

Σε γενικές γραμμές και σε αντίθεση με τις όποιες προσδοκίες που έχει κάποιος, οι πιο… προσιτές εταιρίες είναι περισσότερο ακριβείς όταν παρέχουν πληροφορίες για τον χώρο αποσκευών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Dacia και πιο συγκεκριμένα, το Duster, όπου παρατηρήθηκε η μικρότερη διαφορά ανάμεσα στην τιμή που ανακοινώνει το εργοστάσιο και αυτή που μετρήθηκε – 413 λίτρα έναντι των 410 που “είδε” η ADAC. Η κατάσταση είναι ελαφρώς διαφορετική στα μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα. Σε μερικές περιπτώσεις, όπως στο Volvo XC90 για παράδειγμα, η διαφορά μπορεί να υπερβαίνει τα 240 λίτρα (721 λίτρα σύμφωνα με την εταιρία, 475 όπως μέτρησε η ADAC) ενώ το Volkswagen Sharan ξεχωρίζει καταγράφοντας διαφορά της τάξης των 325 λίτρων (955 όπως δηλώνει η Volkswagen και 630 μετρημένα από την ADAC).

Όπως παρατηρείται στην έρευνα, οι διαφορές ανάμεσα στα επίσημα νούμερα του κατασκευαστή και στα “πραγματικά” είναι μικρές στα hatchbacks και τα sedans και μεγαλώνουν για τα vans και τα SUVs. Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι οι μετρήσεις που γίνονται για τον υπολογισμό του όγκου του χώρου αποσκευών δεν υπακούουν σε κάποια standards και κατά συνέπεια, το τελικό νούμερο δεν μπορεί να χρησιμεύσει σε κάτι περισσότερο από μία ένδειξη για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Κανένα πρότυπο δεν ορίζει την θέση τυχόν μεταβλητών (βλ. συρόμενα πίσω καθίσματα, διαχωριστικά κ.ά.) ή το ύψος της φόρτωσης για τον προσδιορισμό της μέγιστης χωρητικότητας. Στην περίπτωση του Volvo XC90 για παράδειγμα, η ADAC μέτρησε μέχρι το κάλυμμα του χώρου αποσκευών ενώ η ίδια η εταιρία δηλώνει ότι τα 721 προκύπτουν κατά την μέτρηση μέχρι το μέγιστο ύψος της πίσω σειράς καθισμάτων. Μπορεί να το κάνει στην Ευρώπη, αρκεί να το δηλώνει. Έτσι όμως, η σύγκριση δεν είναι εφικτή καθώς συγκρίνονται δύο διαφορετικά μεγέθη.

Η καλύτερη συμβουλή που μπορούμε να δώσουμε, είναι αυτή της αυτοψίας. Δες από κοντά το αυτοκίνητο και παρατήρησε τον χώρο αποσκευών. Το σχήμα του, πόσο εκμεταλλεύσιμος είναι, την απόσταση του από το έδαφος, αν έχει επίπεδο πάτωμα κ.ο.κ. Αν χρειαστεί, μην διστάσεις να χρησιμοποιήσεις ένα ογκώδες αντικείμενο όπως για παράδειγμα, ένα καροτσάκι μωρού ή κάτι άλλο από την καθημερινότητα σου. Σε κάθε περίπτωση, μην εμπιστεύεσαι τυφλά τους ισχυρισμούς της εταιρίας, όχι απαραίτητα γιατί μπορεί να είναι ψευδείς, αλλά επειδή όπως είδαμε, μπορεί να προκύπτουν από διαφορετική μεθοδολογία.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.