Στην εποχή του εξηλεκτρισμού, η Fiat προφανώς και δεν θα μπορούσε να μείνει έξω από τον χορό. Ωστόσο, ως όφειλε άλλωστε, το έκανε με έναν πολύ ξεχωριστό και στιλάτο τρόπο επιλέγοντας το 500 για να κάνει την εκκίνηση. Έτσι λοιπόν χωρίς να απεμπολήσει ούτε κατ’ελάχιστον τον life style χαρακτήρα που λατρεύουμε και μας αρέσει στο 500, γίνεται ήπια υβριδικό βελτιώνοντας επιδόσεις και ελαττώνοντας τη κατανάλωση. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά.

Εξακολουθεί να αρέσει

Από το 2007 όταν και παρουσιάστηκε η αναβίωση του 500, επρόκειτο για ένα αυτοκίνητο με ξεχωριστό στιλ και ιδιαίτερη εμφάνιση. Στα σχεδόν 14 χρόνια που μεσολάβησαν μέχρι σήμερα, οι αλλαγές που δέχθηκε ήταν ελάχιστες και βεβαίως σε καμία περίπτωση δεν αφορούσαν στη φιλοσοφία του. Αυτό φυσικά ισχύει και για το Fiat 500 Hybrid, το οποίο από πλευράς εμφάνισης είναι όμοιο με το συμβατικής τεχνολογίας αδελφάκι του. Η διαφορετικότητά του, εντοπίζεται στο λογότυπο “Hybrid” που βρίσκεται στο πίσω μέρος, καθώς και στο ειδικό “H” στις μεσαίες κολόνες, το οποίο, σύμφωνα με τους Ιταλούς, σχεδιάστηκε με στόχο να συμβολίσει την αυγή μιας νέας εποχής.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είναι το ειδικό χρώμα Dew Green, που συνδυάζεται με  την “Launch Edition” του μοντέλου. Ο οικολογικός προσανατολισμός της Fiat γίνεται αισθητός και στο εσωτερικό του 500 Hybrid, όπου υιοθετούνται για πρώτη φορά επενδύσεις καθισμάτων από “Seaqual Yarn”. Ο λόγος για συνθετικό ύφασμα που κατασκευάζεται από πλαστικά που έχουν συλλεχθεί από τη θάλασσα, ενώ συνδυάζεται με ίνες φυσικής προέλευσης και άλλα ανακυκλωμένα υλικά.

Το Seaqual Yarn κατασκευάζεται μετατρέποντας τα πλαστικά που συλλέγονται από τη θάλασσα σε νήμα και στη συνέχεια σε ύφασμα. Κατά τη φάση δημιουργίας του υφάσματος το πλαστικό από τις θάλασσες συνδυάζεται με ίνες φυσικής προέλευσης και από άλλα ανακυκλωμένα υλικά. Η «πράσινη» διαδικασία παραγωγής ολοκληρώνεται με την εφαρμογή φιλικών προς το περιβάλλον βαφών που ελαχιστοποιούν τη χρήση νερού και ηλεκτρικής ενέργειας. Με αυτό τον τρόπο η Hybrid Launch Edition του Fiat 500 καλύπτει με σφαιρικό τρόπο την ανάγκη για μια όσο το δυνατόν φιλικότερη προς το περιβάλλον μετακίνηση.

Από μηχανικής απόψεως

Κίνηση στο Fiat 500 Hybrid δίνει το νέο Mild Hybrid σύστημα που συνδυάζει τον τελευταίας γενιάς 3κυλινδρο βενζινοκινητήρα της οικογένειας FireFly χωρητικότητας 1.000κ.εκ. με ένα ηλεκτροκινητήρα 12V BSG (Belt-intergrated Starter Generator) που τροφοδοτείται από μια συμπαγή και αποδοτική μπαταρία λιθίου. Το νέο σύνολο αποδίδει συνολικά 70 ίππους, ενώ σε σχέση με τον κινητήρα 1.2 69hp προσφέρει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων κατά μέσο όρο 20% (έως  και 30% ανάλογα με τις συνθήκες).

Παράλληλα το νέο σύνολο προσφέρει εξαιρετικά υψηλά επίπεδα άνεσης χάρη στο σύστημα BSG που επιτρέπει την αθόρυβη και χωρίς κανένα κραδασμό ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του κινητήρα μέσω του συστήματος Stop&Start. Το σύνολο κατατάσσεται ως υβριδικό από το υπουργείο μεταφορών, υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6D Final και εκπέμπει μόλις 88γρμ./χλμ. CO2.

Για κάθε είδους μετακίνηση

Ανέκαθεν το Fiat 500 ήταν ένα αυτοκίνητο για αστικές και περιαστικές μετακινήσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν είναι σε θέση να κάνει και ταξίδια. Ειδικά τώρα στη mild hybrid έκδοση του, αυτό είναι ακόμη πιο εύκολο διότι η ηλεκτρική τεχνολογία μπορεί να μην αυξάνει την ισχύ, αλλά  ενισχύει τη ροπή του κινητήρα στις εκκινήσεις και κατά την επιτάχυνση με λίγη παραπάνω ώθηση.

Το σύστημα λειτουργεί βελούδινα και η ηλεκτρική ενίσχυση γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό μόνο εάν έχει επιλέξει να παρακολουθεί τη λειτουργία από το αντίστοιχο μενού στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. O βενζινοκινητήρας με τη σειρά του έχει καλύτερη και πιο ήσυχη λειτουργία από τον 1.2, με ελάχιστους κραδασμούς για 3κυλινδρο μοτέρ.

Όπως γίνεται αντιληπτό και από τις επιδόσεις του (0-100 σε 13,8” και τελική ταχύτητα 167 χλμ./ώρα), είναι προφανές πως στόχος του δεν είναι να εξυπηρετηθούν σπορ ανάγκες, αλλά οι ξεχωριστές και πάντα στιλάτες μετακινήσεις. Οι μικρές διαστάσεις καθιστούν άνετη την αστική μετακίνηση όπως βεβαίως και την εύρεση θέσης για παρκάρισμα, ειδικά σε στενά σημεία του αστικού ιστού.  Σε ανοιχτό δρόμο, είναι δεδομένο ότι ο οδηγός καλείται να μην ξεχνά τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, οι ρυθμίσεις του οποίου σε κάθε τομέα υποστηρίζουν την αστική του προσωπικότητα και όχι τις σπορτίφ εξερευνήσεις.

Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας και η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, βοηθούν στην επίτευξη χαμηλότερης κατανάλωσης, η οποία κατά τη διάρκεια  της δοκιμής μας βρέθηκε στα 5,9 λτ./100 χλμ. Τέλος η τιμή των 14000 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει, προφανώς και δεν είναι λίγα, αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα lifestyle αυτοκίνητο με επιπλέον τεχνολογία λόγω του mild hybrid συστήματος.

  • Εμφάνιση
  • Χαρακτήρα
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός


  • Χώροι
  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1000 κ.εκ.
Ίπποι70
0-10013.8″
Τελική ταχύτητα167 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής5.9 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO288 γρ/χλμ

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.