Έρευνα. Θέλετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Δύσκολη απάντηση σε μία δύσκολη ερώτηση, για τρείς κυρίως λόγους. Ο πρώτος είναι το οικονομικό, αν έχω δηλαδή τα χρήματα διότι είναι ακριβά ακόμη, παρά την κρατική επιχορήγηση. Ο δεύτερος αφορά την επιλογή, διότι όταν λέμε ηλεκτρικό τα βάζουμε όλα από απλό υβριδικό, mild υβριδικό, plug-in και αμιγώς ηλεκτρικό, οπότε θέλει ενημέρωση και επιλογή σύμφωνα με τις ανάγκες του καθενός. Ο τρίτος έχει να κάνει με όσα φέρνει μαζί του. Φόρτιση, εγγύηση, ανταλλακτικά, τεχνική υποστήριξη και άλλα. Αυτά δεν απασχολούν μόνο τους Έλληνες οδηγούς αλλά αποτελούν μέρος του γενικότερου προβληματισμού σε όλον τον κόσμο, όπως προκύπτει από μία μεγάλη έρευνα που έκανε η γνωστή εταιρία ελαστικών αλλά και πολλών ακόμη εξαρτημάτων συναρμολόγησης αυτοκινήτων, Continental. Είναι γνωστό ότι όλες οι μεγάλες, κυρίως, εταιρίες όταν πρόκειται να βγάλουν κάτι νέο στην αγορά, κάνουν έρευνα προκειμένου να πάρουν και τον «σφυγμό» των καταναλωτών.

Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα αυτήν, οι Κινέζοι εμφανίζονται οι πιο ενθουσιώδεις αφού απάντησαν θετικά στην πλειοψηφία τους σε αντίθεση με τους Γάλλους με 57% θετικές απαντήσεις, τους Αμερικανούς με 50% και τους Ιάπωνες με 46%. Βέβαια, όπως έχουμε ξαναγράψει, υπάρχει μία σαφής στροφή προς την αποδοχή των ηλεκτρικών οχημάτων γενικώς αφού περνάμε σιγά-σιγά και στα επαγγελματικά και αξίζει να αναφέρουμε ότι από το 2013 το μερίδιο των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που επιθυμούν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό έχει αυξηθεί κατά 28% στις ΗΠΑ, 27 ποσοστιαίες μονάδες στην Κίνα και 18 ποσοστιαίες μονάδες στη Γερμανία, σύμφωνα με τη μελέτη, σε αντίθεση όμως με την Γαλλία και την Ιαπωνία όπου υπήρξε μεν βελτίωση αλλά μόνο κατά τρεις εκατοστιαίες μονάδες και μία εκατοστιαία μονάδα, αντίστοιχα.

Παίζει ρόλο το περιβάλλον;

Στο κομμάτι αυτό της έρευνας θα πρέπει να σταθούμε λίγο περισσότερο και να το εξετάσουμε με προσοχή διότι το αποτέλεσμα της έρευνας είναι εκτός του αναμενομένου έως και ανησυχητικό. Στην ερώτηση λοιπόν εάν θα το αγόραζαν επειδή θεωρούν ότι είναι φιλικό προς το περιβάλλον το 35% των Γερμανών και το 25% των Γάλλων απάντησαν αρνητικά και ότι δεν έχουν πειστεί για κάτι τέτοιο και συγκριτικά μόλις το 11% των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ και το 1% των Ιαπώνων ερωτηθέντων αμφισβήτησαν την περιβαλλοντική φιλικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πρόκειται για σημαντική παράμετρο καθώς ειδικά στην Ευρώπη η αειφόρος ανάπτυξη και η «πράσινη» κινητικότητα αποτελεί σημαία πλέον και ενώ ξεκίνησε μόνον ως παράμετρος, εξελίχθηκε σε κεντρικό πυλώνα του επιχειρηματικού μοντέλου των κατασκευαστών. Εξίσου σημαντικό είναι και τα σχόλια που εκφράστηκαν από κατασκευαστή προς άλλους που αμφισβητούν το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα αλλά και το ενεργειακό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τους.

Σε κάθε περίπτωση τα ηλεκτρικά οχήματα είναι η νέα πραγματικότητα και προς τα εκεί «βαδίζει» η αγορά και σοβαρή ένδειξη είναι ότι για πρώτη φορά στο τελευταίο τρίμηνο του 2020 στην Γερμανία, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπέρασαν αυτές με κινητήρες πετρελαίου!. Παραμένει πάντα όμως ότι και σε αυτόν τομέα η Ευρώπη αποδεικνύεται για ακόμη μία φορά ως «δύο ταχυτήτων» αφού σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύτηκε τον προηγούμενο Αύγουστο, υστερούν οι φτωχότερες χώρες.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.