Μόνο υβριδικά και ηλεκτρικά θα πωλούνται στην Ιαπωνία από το 2035.

Η Ιαπωνία φαίνεται πως ακολουθεί το παράδειγμα της Καλιφόρνια και μερικών ευρωπαϊκών χωρών και αποφάσισε να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων βενζινοκίνητων οχημάτων από τα μέσα της δεκαετίας του ’30, αγνοώντας την κριτική που άσκησε πριν από λίγο καιρό ο επικεφαλής της Toyota. Η ιαπωνική κυβέρνηση άφησε ανοιχτό ένα παράθυρο όμως καθώς η απαγόρευση αφορά τα αμιγώς βενζινοκίνητα οχήματα – τα ηλεκτρικά, προφανώς, αλλά και τα υβριδικά (χωρίς να διευκρινίζεται η μορφή της υβριδικής τεχνολογίας, αφού και ένα mild-hybrid δεν παύει να είναι υβριδικό) θα επιτρέπονται.

Αξιωματούχοι δήλωσαν ότι οι κατασκευαστές πρέπει να αναθεωρήσουν το επιχειρηματικό μοντέλο τους και τόνισαν ότι η μείωση των εκπομπών ρύπων “πρέπει να αντιμετωπίζεται ως στρατηγικής εξέλιξης και όχι ως εμπόδιο για την πρόοδο” καθώς στόχος της Ιαπωνίας πλέον, είναι η ουδετερότητα όσον αφορά στις εκπομπές CO2 μέχρι το 2050. Αξίζει να σημειώσουμε δε, ότι η κίνηση της Ιαπωνίας είναι το κερασάκι στην τούρτα των μεγάλων οικονομιών παγκοσμίως που ενστερνίζονται μία πιο ενεργητική στρατηγική στο θέμα της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.

Η Ευρώπη συμφώνησε στην μείωση των εκπομπών ρύπων κατά τουλάχιστον 55% σε σύγκριση με τα αντίστοιχα μεγέθη του 1990 μέχρι το 2030, η πολιτεία της Καλιφόρνια θα απαγορεύσει την πώληση νέων πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035 ενώ μέχρι και η Κίνα δεσμεύτηκε να γίνει carbon-neutral μέχρι το 2050! Εν τω μεταξύ, το φιλόδοξο πλάνο της ιαπωνικής κυβέρνησης προσθέτει μεταξύ άλλων 45 GW ενέργειας προερχόμενης από αιολικά πάρκα μέχρι το 2040 ενώ αναφέρει και πως το κόστος των μπαταριών για τα ηλεκτρικά οχήματα θα μειωθεί σε τέτοιο βαθμό μέσα στην επόμενη δεκαετία που το κόστος τους για τον καταναλωτή θα εξισωθεί με αυτό ενός “συμβατικού” μοντέλου. Το θέμα είναι πώς θα ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα οι ιαπωνικές μάρκες, με δεδομένο ότι ούτε η Toyota, ούτε η Honda έχουν κάποιο συγκεκριμένο μεσοπρόθεσμο πλάνο για το λανσάρισμα ηλεκτρικών μοντέλων όπως έχουν οι ευρωπαίοι ανταγωνιστές τους. Ένα ακόμα θέμα έχει να κάνει με την βιωσιμότητα των στόχων που θέτουν οι κυβερνήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο και αν η επίτευξη τους είναι εφικτή.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.