Η Nissan παραδέχεται τα λάθη της και κοιτά στο μέλλον.

Οι αριθμοί είναι σκληροί και δεν μπορούν παρά να αποκαλύψουν μία πραγματικότητα. Το 2017, η Nissan είχε καταφέρει να πουλήσει 566.191 στην Ευρώπη, εκμεταλλευόμενη το γεγονός ότι τόσο το Juke όσο και το Qashqai κυριαρχούσαν στις κατηγορίες τους. Δύο χρόνια αργότερα, σε μία υγιέστατη, προ-κορονοϊού αγορά, οι πωλήσεις έπεσαν στα 394.091 οχήματα και όπως αποκαλύπτει ο Chief Operating Officer της εταιρίας, Ashwani Gupta, υπάρχει λόγος γι’ αυτό.

Βιαστήκαμε να επεκταθούμε στον κόσμο, προβλέποντας ότι η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου θα μεγαλώσει και οι επιδόσεις μας στον στίβο των πωλήσεων θα είναι άψογες. Τίποτε από αυτά δεν έγινε.

Κατά συνέπεια, καταλήξαμε με γερασμένα μοντέλα και μία τεράστια γκάμα που δεν μπορούσαμε να συντηρήσουμε. Όλα βασίζονται στις επενδύσεις. Αν δεν έχεις τζίρο, δεν μπορείς να έχεις νέα μοντέλα. Είναι ένας φαύλος κύκλος. Οπότε είπαμε: ας εξορθολογίσουμε.

Ο Gupta δεν αναφέρεται αποκλειστικά στην Ευρώπη, όπου ο κύκλος ζωής του Juke “τεντώθηκε” στα 9 χρόνια και οι νέοι, πιο αποδοτικοί κινητήρες άργησαν να φτάσουν στο Qashqai την ώρα που οι ανταγωνιστές πλημμύριζαν την αγορά με ολοκαίνουρια αυτοκίνητα. Στόχος της Nissan ήταν να “κλείσει” πέρυσι με 8% μερίδιο αγοράς (σε παγκόσμια βάση) και 8% περιθώριο κέρδους αλλά το 5,8% ήταν το καλύτερο που μπορούσε να πετύχει δεδομένων των συνθηκών ενώ οι ζημιές και όχι το κέρδος, άγγιξαν τα 40 δισεκατομμύρια yen. Και τώρα;

Η Nissan δεν αποσύρεται από την Ευρώπη. Απλά δεν την θεωρεί μία από τις κεντρικές αγορές. Δεν είναι μία από εκείνες που πρέπει να εστιάσει και πρέπει να “κερδίσει” πάσει θυσία. Αυτές είναι η Κίνα, η Ιαπωνία και οι Η.Π.Α. Όμως υπάρχει πλάνο, εκτείνεται μέχρι το 2023 και περιλαμβάνει περικοπές παντού, κλείσιμο εργοστασίων στην Ισπανία και την Ινδονησία, καταργήσεις μοντέλων συμπεριλαμβανομένης ολόκληρης της Datsun στην Ρωσία και στενότερη συνεργασία ανάμεσα στην ίδια και τις υπόλοιπες εταιρίες της Συμμαχίας. Στην Ευρώπη, θα εστιάσει στα δυνατά χαρτιά της: στο Juke, το νέο Qashqai και το X-Trail. Στις τεχνολογίες, επενδύσει στον εξηλεκτρισμό, την αυτόνομη οδήγηση και την συνδεσιμότητα. Τα αποτελέσματα θα αρχίσουν να φαίνονται προς το τέλος του πλάνου και αφού έχουν λανσαριστεί όλα τα κεντρικά μοντέλα της Nissan. Ανάμεσα τους δεν θα είναι το ολοκαίνουριο “Z” καθώς ο twin-turbo V6 με τον οποίο εξοπλίζεται έχει την θέση του στοχεύοντας στην αγορά των Η.Π.Α. αλλά θα είναι ένα νέο Micra που σύμφωνα με τις πληροφορίες, θα μοιράζεται πολλά στοιχεία με το Renault Clio. Σε κάθε περίπτωση, η ιαπωνική εταιρία φαίνεται πως παραδέχεται τα λάθη της και αυτό είναι το πρώτο βήμα για να τα διορθώσει.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.