Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έκρινε τα “defeat devices” της VW παράνομα!

Εκεί που προσπαθεί η Volkswagen να αφήσει πίσω της το σκάνδαλο “Dieselgate” και να γυρίσει σελίδα τόσο στα προϊόντα και τις τεχνολογίες που προσφέρει, όσο και στις αμφιβόλου ηθικής πρακτικές της, έρχεται το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο να αποφανθεί ότι τα διαβόητα “defeat devices” είναι παράνομα σύμφωνα με τη νομοθεσία στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Όπου ως “defeat device” η Volkswagen ήθελε να ορίζεται οποιοδήποτε σύστημα, τεχνολογία ή στρατηγική χρησιμοποιείται μετά την παραγωγή των καυσαερίων αλλά το ανώτατο δικαστήριο στην Ευρώπη έκρινε διαφορετικά.

Το επιχείρημα της γερμανικής μάρκας βασιζόταν στο ότι όλα αυτά τα συστήματα “συνεισφέρουν στην προστασία του κινητήρα από την γήρανση και το στόμωμα” αλλά το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απέρριψε αυτή τη λογική και αποφάσισε ότι στα defeat devices συμπεριλαμβάνεται και οτιδήποτε υπάρχει πριν την παραγωγή των καυσαερίων, μεταξύ των οποίων είναι και το λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε για να χειραγωγεί τις εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Σύμφωνα με το δικαστήριο το λογισμικό “πρέπει να επιτρέπει στον κινητήρα να προστατεύεται από ξαφνική ζημιά” και “μονάχα εκείνοι οι άμεσοι κίνδυνοι ζημιάς που εγείρουν συγκεκριμένους κινδύνους όταν οδηγείται το όχημα” δικαιολογούν την χρήση του.

Δεν υπάρχει περαιτέρω λόγος να μπούμε στα τεχνικά του ζητήματος αλλά αξίζει να αναφέρουμε ότι η απόφαση του δικαστηρίου αναμένεται να έχει σημαντικές συνέπειες όχι μόνο στην ομαδική αγωγή κατά της Volkswagen και άλλες μάρκες του Group όπως η Audi, αλλά και σε ανάλογες αγωγές που έχουν κατατεθεί εναντίον της μητρικής της Mercedes-Benz, Daimler. Επί της ουσίας, το δικαστήριο πήρε το μέρος των αγοραστών των επίμαχων οχημάτων που υποστηρίζουν πως εξαπατήθηκαν πιστεύοντας ότι τα αυτοκίνητα τους παράγουν σημαντικά λιγότερες εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με αυτές που παράγουν στην πραγματικότητα. Η απόφαση θα επηρεάσει επίσης με ουσιαστικό τρόπο το πώς ελέγχονται οι εκπομπές ρύπων καθώς συγκεκριμένες τεχνολογίες που ήδη χρησιμοποιούνται από πολλούς κατασκευαστές εμπίπτουν στην ευρύτερη, πλέον, ερμηνεία του “defeat device”.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.