Ο EuroNCAP κατακεραυνώνει την ελλιπή ασφάλεια των επαγγελματικών.

Νομίζαμε ότι ο EuroNCAP δεν θα προλάβει να δημοσιεύσει έναν νέο κύκλο δοκιμών αλλά ο ανεξάρτητος οργανισμός βρήκε χρόνο όχι μόνο για να ανακοινώσει τα αποτελέσματα για 19 (!!) βανάκια, αλλά και για να ξεκινήσει μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση. Κι αυτό γιατί τα εν λόγω αποτελέσματα αναδεικνύουν ένα πολύ μεγάλο κενό ανάμεσα στο επίπεδο ασφάλειας που προσφέρουν τα ελαφριά επαγγελματικά μικτού βάρους που δεν υπερβαίνει τους 3,5 τόνους και σε αυτό που προσφέρουν τα επιβατικά των ίδιων εταιριών. Το θέμα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ιδίως αυτή την περίοδο που η χρήση των επαγγελματικών είναι συχνότερη ή τουλάχιστον πιο εμφανής εξαιτίας της πανδημίας και της ανάγκης που έχει δημιουργήσει για μεταφορές.

Οι δοκιμές των 19 επαγγελματικών που σύμφωνα με τον EuroNCAP καλύπτουν το 98% των ευρωπαϊκών πωλήσεων, έγιναν με τα πρωτόκολλα του 2018 που δίνουν περισσότερη έμφαση στα συστήματα ασφαλείας και πριν προχωρήσουμε, αρκεί να αναφέρουμε ότι τα αποτελέσματα ήταν τόσο απογοητευτικά που μόλις 14 εκ του συνόλου κατάφεραν να διακριθούν με κάποιο “μετάλλιο” (Χρυσό, Ασημένιο ή Χάλκινο Βραβείο) και από αυτά, μόλις 3 κατάφεραν την κορυφαία διάκριση: τα Ford Transit, Mercedes-Benz Vito και Volkswagen Transporter. Από εκεί και πέρα, τα Ford Transit Custom, Mercedes-Benz Sprinter, Opel Vivaro, Peugeot Expert και Volkswagen Crafter πήραν το Ασημένιο Βραβείο και τα Citroen Jumper, Citroen Jumpy, Fiat Ducato, Iveco Daily, Peugeot Boxer και Toyota ProACE πήραν το Χάλκινο. Στον αντίποδα, τα Fiat Talento, Opel Movano, Nissan NV400, Renault Master και Renault Trafic απογοήτευσαν με τις επιδόσεις τους και καθώς παρουσιάζουν μία γενική έλλειψη συστημάτων ασφαλείας, δεν προτείνονται από τον EuroNCAP.

Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο οργανισμός καλεί τους κατασκευαστές να προβούν σε κάποιες συγκεκριμένες ενέργειες. Καταρχάς, να υπάρξει κάποιου είδους τυποποίηση του εξοπλισμού ασφαλείας στα επαγγελματικά οχήματα πριν την εφαρμογή του General Safety Regulation που απέχει αρκετά χρόνια ακόμα. Καλύτερες επιδόσεις των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης, στον βαθμό που έχουν αποδείξει ότι μπορούν να επιτύχουν οι κατασκευαστές με τα επιβατικά μοντέλα τους. Έπειτα, ζητά από τις εταιρίες που λειτουργούν στόλους επαγγελματικών αυτοκινήτων να αναλάβουν τις ευθύνες τους για την ασφάλεια των οδηγών και να απαιτήσουν επιδόσεις Ασημένιου Βραβείου κατ’ ελάχιστον όταν λαμβάνουν τις αποφάσεις για την αγορά νέων οχημάτων και από τους κατασκευαστές, μεγαλύτερη σαφήνεια τόσο στους ιστότοπους όσο και στο διαφημιστικό υλικό τους αναφορικά με τα χαρακτηριστικά ασφάλειας που προσφέρονται για τα εκάστοτε μοντέλα. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι δεν μιλάμε για συστήματα στην αιχμή της τεχνολογίας. Μιλάμε για πολύ βασικά πράγματα όπως το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης για παράδειγμα, που είναι standard μόνο στα Transporter και Vito από όλα τα ελαφριά επαγγελματικά που δοκιμάστηκαν.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.