Με twin-turbo V6 680 ίππων το Le Mans Hypercar της Peugeot.

Η Peugeot επιστρέφει στην κορωνίδα των αγώνων αντοχής και ενώ απέχουμε αρκετά ακόμα από το Le Mans του 2022, η γαλλική εταιρία άρχισε να αποκαλύπτει ορισμένες… ζουμερές λεπτομέρειες για το αγωνιστικό που εξελίσσει σύμφωνα με τους “Le Mans Hypercar” κανονισμούς. Ένα αγωνιστικό που θα έχει στην καρδιά του έναν twin-turbo V6 βενζινοκινητήρα με χωρητικότητα 2,9 λίτρων ο οποίος ζυγίζει μόλις 165 κιλά, θα είναι τοποθετημένος ακριβώς πίσω από το cockpit και θα προσφέρει στον οδηγό 680 ίππους.

Αυτό είναι το ανώτατο όριο που επιτρέπουν οι κανονισμοί και αυτή ακριβώς είναι η ισχύς που θα περνά στον δρόμο από τους τροχούς του πίσω άξονα. Στον εμπρός άξονα θα υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας 272 ίππων χαρίζοντας στο αγωνιστικό της γαλλικής μάρκας (και όποιας άλλης “χτίσει” το δικό της αγωνιστικό σύμφωνα με αυτούς τους κανονισμούς) δυνατότητες τετρακίνησης. Ο επικεφαλής για το κινητήριο σύνολο, Francois Coudrain, δήλωσε ότι κατά την εξέλιξη εξετάστηκε το ενδεχόμενο του ενός turbo αλλά η ιδέα εγκαταλείφθηκε σχετικά σύντομα καθώς η λύσει των δύο turbos προσφέρει χαμηλότερο κέντρο βάρους και την χρυσή τομή ανάμεσα στην τεχνολογία, το βάρος, το packaging των περιφερειακών, την αξιοπιστία και την απόδοση.

Όπως ορίζουν οι κανονισμοί, οι 680 ίπποι είναι η μέγιστη ιπποδύναμη που μπορεί να παράγει ανά πάσα στιγμή το κινητήριο σύνολο. Σε ταχύτητες μικρότερες των 120 km/h, απαγορεύεται η χρήση ηλεκτρικής ισχύος και ως αποτέλεσμα, ο βενζινοκινητήρας παράγει το μέγιστο των 680 ίππων. Πάνω από τα 120 km/h όμως, η ισχύς του twin-turbo V6 περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 408 άλογα με την όποια προσαρμογή (προς τα πάνω) να εξαρτάται από την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα που σχετίζεται με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Έτσι, όταν εξαντληθεί το φορτίο της μπαταρίας, ο βενζινοκινητήρας επιστρέφει στην μέγιστη ισχύ των 680 ίππων. Η φόρτιση της μπαταρίας των 900V κατά τη διάρκεια του αγώνα δε, γίνεται αποκλειστικά μέσω του συστήματος KERS. Οι κανονισμοί επιτρέπουν και κάποιες εξαιρέσεις κατά τις οποίες η ιπποδύναμη αυξάνεται κατά 3% στα 700 άλογα όπως επιτρέπεται και η κίνηση σε υβριδικό mode κάτω από τα 120 km/h αλλά μόνο στο pit lane ή οπουδήποτε αλλού εφαρμόζεται το όριο των 60 km/h.

Το πιο ενδιαφέρον ενδεχομένως, είναι ότι οι Le Mans Hypercar κανονισμοί επιβάλλουν την παραγωγή μίας έκδοσης δρόμου του αγωνιστικού σε 25 (τουλάχιστον) αντίτυπα οπότε οι… έχοντες, μπορούν να περιμένουν άλλη μία γενιά τρομερών homologation specials όπως αυτά που κυκλοφόρησαν περασμένες δεκαετίες.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.