Συνεχείς εξελίξεις ηλεκτροκίνησης. Delivery για φόρτιση!

Η ενημέρωση γύρω από την ηλεκτροκίνηση στο ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ είναι συνεχής και σφαιρική αφού δεν περιορίζεται στις νέες αφίξεις μοντέλων αλλά εξετάζει και όλες τις παραμέτρους μεταξύ των οποίων οι σημαντικότερες όπως προκύπτει από όλες τις έρευνες είναι οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η φόρτιση. Για το πρώτο δεν βλέπουμε «φώς» ακόμη και παρά τις επιδοτήσεις και τα προγράμματα των κρατών, δεν πιστεύω ότι σύντομα τουλάχιστον θα υπάρξει υποχώρηση τιμών. Για το δεύτερο όμως, υπάρχει κινητικότητα και άρα υπάρχουν και εξελίξεις τις οποίες βρίσκουμε ενδιαφέρουσες και σας τις παρουσιάζουμε.

Η τελευταία εξέλιξη λοιπόν, είναι κάποιες συνεργασίες μεταξύ μεγάλων εταιριών που αφορούν σε φόρτιση κατά παραγγελία. Πρόσφατα μία θυγατρική της ΒΡ η BP Pulse με αντικείμενο την φόρτιση και την υποδομή ξεκίνησε συνεργασία με την FreeWireTechnologies, μία από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες εταιρίες του κλάδου, για να αποκτήσει περισσότερους από τους κινητούς σταθμούς γρήγορης φόρτισης της εταιρείας εγκατεστημένους στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου τελευταία γίνονται πράγματα όπως ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού αποκλειστικά με φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων που είναι μέρος ενός μεγάλου προγράμματος συνολικού ύψους 1,5 δις ευρώ για την δημιουργία 100 τέτοιων σταθμών σε όλη την Βρετανία. Όπως ανέφεραν οι δύο εταιρίες η συμφωνία «μετράει» 50 εκατομμύρια δολάρια και προβλέπει η BP Pulse να χρησιμοποιήσει τους σταθμούς FreeWire Boost Charger ως μέρος μιας δημιουργίας δικτύου που θα περιλαμβάνει 700 ή περισσότερους δημόσιους σταθμούς γρήγορης φόρτισης έως το 2025.

Πως λειτουργεί;

Οι φορτιστές που τοποθετούνται περιέχουν και μία εφαρμογή που λέγεται Boost Charger και χρησιμοποιούν ένα buffer μπαταρίας για να «ενισχύσουν» την επιτόπια ισχύ, επιτρέποντας την εγκατάσταση σταθμών γρήγορης φόρτισης σε νέες τοποθεσίες χωρίς αναβαθμίσεις δικτύου. Ενώ οι συμβατικοί σταθμοί γρήγορης φόρτισης απαιτούν ειδική τροφοδοσία και άλλο εξοπλισμό, οι φορτιστές αυτοί με το Boost Charger μπορούν  να συνδεθούν με την υπάρχουσα ηλεκτρική υποδομή σε οποιαδήποτε περιοχή και σημείο. Αυτό καθιστά τέτοιους σταθμούς ιδανικούς για σημεία όπου ενδέχεται να μην υπάρχει αρκετή κίνηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων για να δικαιολογηθεί διαφορετικά το κόστος ενός σταθμού φόρτισης ή όπου η ηλεκτρική υπηρεσία ενδέχεται να μην είναι αρκετά ισχυρή για να υποστηρίζει έναν συμβατικό σταθμό γρήγορης φόρτισης. Η FreeWire αναφέρεται σε ισχύ φόρτισης 120 κιλοβάτ, με ρυθμιστικό μπαταρίας 160 κιλοβάτ/ώρα. Η ΒΡ μετέχει με 25 εκατομμύρια δολάρια ενώ και η Volvo έχει επενδύσει στην FreeWire η οποία στις Ηνωμένες Πολιτείες, ξεκίνησε δοκιμαστικές αναπτύξεις σε καταστήματα  που ανήκουν στην BP. Να προσθέσουμε στα πλεονεκτήματα ότι αυτός ο ταχυφορτιστής κοστίζει 40% λιγότερο από έναν «τυπικό» ταχυφορτιστή ενώ αντικαθιστά βεβαίως και τις γεννήτριες σε εργοτάξια και εκδηλώσεις (δηλαδή καντίνα χωρίς θόρυβο!)

Τόνωση εμπιστοσύνης

Μία ερώτηση που κάνουν σχεδόν όλοι αφορά τα δίκτυα φόρτισης. Μπορώ να βρώ έναν τρόπο φόρτισης όταν η διαδρομή μου δεν περνάει από κάποιον φορτιστή; Είναι μια κοινή ανησυχία για όσους θέλουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό και ένα κεντρικό ζήτημα που θα μπορούσε να έχει δραματική επίδραση στην υιοθέτηση της τεχνολογίας και την καλή ή κακή εντύπωση του κοινού για EV. Και πραγματικά, είναι το νέο πρόσωπο του άγχους της εμβέλειας με το δίλλημα αν δεν υπάρχει η απαραίτητη υποδομή ή αγόρασε ένα αυτοκίνητο που πρακτικά αποδεικνύεται μη λειτουργικό. Εδώ λοιπόν έρχονται οι δύο εταιρίες έχοντας ένα plan B ή καλύτερα ένα εφεδρικό σχέδιο για περιοχές που δεν υπάρχουν φορτιστές (και είναι πολλές) αλλά και για περιοχές όπου υπάρχουν μεν αλλά λόγω βλάβης ή μίας διακοπής ρεύματος δεν μπορείς να φορτίσεις το αυτοκίνητο.

Τι γίνεται τότε και μάλιστα μπορεί να είσαι κάπου μακριά ανεβασμένος σε έναν λόφο ας πούμε. Θυμήθηκαν το περίφημο «όταν δεν πάει ο Μωάμεθ στο βουνό…» υπήρχε και το δοκιμασμένο της πίτσας στο σπίτι και αποφάσισαν να το εφαρμόσουν. Εσείς δεν έχετε τίποτε να κάνετε παρά μόνο από το κινητό σας να καλέσετε την εταιρία και θα έλθει εκεί που βρίσκεστε κινητή μονάδα φόρτισης που θα σας δώσει περίπου δύο χιλιόμετρα για κάθε λεπτό φόρτισης. Μάλιστα προς το παρόν δεν τίθεται και θέμα απόστασης αφού μπορεί να είναι το σπίτι σας ή κάποια εκδρομή εκτός δρόμου. Μπορείτε επίσης όλο αυτό να γίνει και με ραντεβού για την ημέρα και την ώρα που θέλετε. Η ιδέα βρήκε αμέσως επενδυτές ενώ στο κόλπο μπήκε και η SparkCharge βεβαίως με τους επενδυτές της και αυτή από τους οποίους έχει λάβει πάνω από πέντε εκατομμύρια δολάρια σε τρία χρόνια και τα ποσά αυξάνονται όσο προχωράει το έργο. Σε αυτές μην ξεχνάμε και την Rivian η οποία ήδη το εφαρμόζει στα δικά της φορτηγά εδώ και καιρό με κατ’οίκον παράδοση ρεύματος όπου και αν είστε με το φορτηγό σας.

Αλλάζει η εικόνα

Ποια είναι η εικόνα; Αυτή με τα μπετόνια βενζίνης στις καρότσες εάν ξεκινούσαν για διαδρομές εκτός δρόμου, για κυνήγι ή για επιθεώρηση κάποιου έργου για να μην θυμηθώ και τα μπετόνια με λάδι ειδικά στα μικρά και μεγαλύτερα χωματουργικά. Όλα αυτά αλλάζουν και άλλα πολλά. Να το ξαναπούμε. Ζούμε την δεύτερη επανάσταση της αυτοκίνησης.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.