Aptera Motors. Πρώτα η μετάφραση

Αρχίζω από αυτό διότι η εταιρία έχει ελληνικό όνομα και όπως καταλάβατε πρόκειται για το άπτερα (θυμηθείτε την άπτερο νίκη) το οποίο άλλωστε δηλώνουν και οι δύο ιδρυτές της εταιρίας που εδρεύει στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια και συνεχίζω με την συμμετοχή στην ομάδα της του Ιωσήφ Γαβριήλ (τελικά παντού υπάρχει ένας Έλληνας) στο τμήμα σχεδίασης με πολύ μεγάλη πείρα στην αεροδυναμική και στην μείωση βάρους οχημάτων και όχι μόνο. Ουσιαστικά πρόκειται για εταιρία πρώτης εκκίνησης αν και ιδρύθηκε το 2005, περνώντας όμως από «χίλια κύματα» όπως συμβαίνει συχνά με τις start-up και ειδικά προσωπικές εταιρίες για να μπεί σε καθεστώς εκκαθάρισης, πέντε χρόνια μετά, το 2011. Η περιπέτεια συνεχίστηκε με αναστολή εργασιών και τις τράπεζες να μην χορηγούν το δάνειο των 180 εκατ. δολαρίων που ζήτησαν θέτοντας μάλιστα ως όρο χορήγησης του δανείου την συγκέντρωση του ισόποσου του δανείου από ιδιώτες επενδυτές!. Τελικά βρέθηκαν λύσεις με ιδιωτικές επενδύσεις και οι δύο ιδρυτές αποφάσισαν την επανεκκίνηση των εργασιών και μάλιστα με μία καινοτόμα πρόταση που ξεπερνάει κάθε ανταγωνισμό!

Aptera Solar

Πρόκειται για ηλιακό όχημα, δίθυρο, τρίτροχο με τους ηλεκτροκινητήρες στους τροχούς. Αυτό όμως που το κάνει ξεχωριστό και μοναδικό μέχρι τώρα είναι η αυτονομία του που φθάνει τα 1.700 χιλιόμετρα σε πλήρη φόρτιση ενώ η αντίστοιχη για τις καθημερινές μετακινήσεις ξεπερνάει τα 70 χιλιόμετρα. Το όχημα παρουσιάζεται ως Never Charge που σημαίνει ότι χάρη στον ήλιο είναι πάντα φορτισμένο και αυτό επιτυγχάνεται από τα 180 ηλιακά «κύταρα» που καλύπτουν επιφάνεια τριών τετραγωνικών μέτρων και τα οποία είναι ενσωματωμένα στην δομή του αμαξώματος. Οι ηλεκτροκινητήρες βρίσκονται στους τροχούς και μπορεί η κίνηση να δίνεται μόνο στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς. Ένα ακόμη επίτευγμα είναι ο συντελεστής αεροδυναμικής που βρίσκεται μόλις στο 0,13 όταν το Tesla3 είναι στα 0,23 και το VW ID4 στα 0,28. Βέβαια και τα δύο που αναφέραμε δέχονται περισσότερους επιβάτες και έχουν χώρο αποσκευών ενώ η άδεια του Aptera αναγράφει δύο άτομα και ένα σκυλί! Φυσικά για την κατασκευή του αμαξώματος έχουν επιλεγεί ειδικά υπερ-ελαφρά υλικά ενώ δίνεται η δυνατότητα στον αγοραστή να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων μπαταριών διαφορετικής χωρητικότητας που καθορίζουν όπως είναι φυσικό και την αυτονομία του.

Παραγγελίες και μέλλον

Αρχίζοντας από το δεύτερο και βλέποντας την ανταπόκριση που υπάρχει , η εταιρία αποφάσισε το επόμενο αυτοκίνητο να είναι τετράθυρο και με χώρο αποσκευών. Αν πάντως θέλετε να το παραγγείλετε, η πλατφόρμα της εταιρίας έχει ανοίξει και μπορείτε να το κάνετε με επιστρέψιμη προκαταβολή 100 δολαρίων ενώ η τιμή του κυμαίνεται μεταξύ 26.000-47.000 δολάρια με παράδοση το δεύτερο εξάμηνο του 2021.

Για να ξέρουμε

Μπαίνει λοιπόν σε κανονική παραγωγή ένα ακόμη ηλιακό όχημα, με υψηλή τεχνολογία και χαρακτηριστικά. Φυσικά είναι ακριβό και ίσως πρώιμο αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός το οποίο δείχνει ένα μέρος της γενικότερης αλλαγής που έρχεται.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.