EuroNCAP: Audi A3 Sportback, Defender, Kia Sorento, ένα Isuzu κ.ά.

Οδεύουμε ολοταχώς προς το τέλος ενός έτους που η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου θα θέλει να αφήσει πίσω της για πάντα αλλά ο EuroNCAP προλαβαίνει να δώσει στην δημοσιότητα τα αποτελέσματα από τον 4ο και μεγαλύτερο κύκλο δοκιμών του 2020. Έναν κύκλο δοκιμών που περιλαμβάνει 7 διαφορετικά αυτοκίνητα, σε ποικιλία κατηγοριών και με αρκετά ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Το ένα, είναι το Seat Leon στο οποίο αναφερθήκαμε σε ξεχωριστό άρθρο. Μαζί με το Leon εξετάστηκε και το “αδερφό” Audi A3 Sportback που βασίζεται στην ίδια αρχιτεκτονική και όπως είναι λογικό, είχε παρεμφερείς επιδόσεις στις δοκιμές. Λίγο χειρότερο σε κάθε υποκατηγορία (προστασία ενηλίκων, παιδιών, ευπαθών χρηστών του δρόμου και βοηθήματα ασφάλειας) αλλά όπως αποδεικνύουν τα 5 αστέρια και το γεγονός ότι οι επιστήμονες δεν βρήκαν κάτι ουσιαστικό να του προσάψουν, καθόλου κακό.

Ο EuroNCAP υπέβαλε στις συνηθισμένες δοκιμασίες και το Land Rover Defender που κατάφερε σε σύντομο χρονικό διάστημα να κερδίσει τον σεβασμό του ειδικού τύπου. Γι’ αυτό, ο ανεξάρτητος οργανισμός επισήμανε ότι η μεγάλη μάζα και η εμπρόσθια δομή του αγγλικού SUV έχουν αντίκτυπο σε ορισμένα tests αλλά σε κάθε περίπτωση, το Defender κατάφερε να βαθμολογηθεί ως “καλό” ή “επαρκές” σε κάθε μεμονωμένη δοκιμασία και να σκοράρει εν τέλει 5 αστέρια στην τελική βαθμολογία. Την ίδια βαθμολογία που απέσπασε και το Isuzu D-Max, με τα ίδια ακριβώς μειονεκτήματα! Το Kia Sorento είναι το τελευταίο μοντέλο στον κύκλο που πήρε τα 5 αστέρια με τον οργανισμό να επαινεί τον κεντρικό αερόσακο (για πρώτη φορά σε Kia) και το σύστημα e-Call που καλεί αυτόματα τις αρχές σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Λίγο πιο κάτω, με 4 αστέρια, το Honda E “έχασε” το τελευταίο αστέρι καθώς υστερούσε στον τομέα των συστημάτων ασφαλείας. Συστημάτων που διαθέτει το μεγαλύτερο Jazz και θα έπρεπε να υπάρχουν και στο ηλεκτρικό hatchback που πλασάρεται ως τεχνολογικά προηγμένο. Τέλος, οφείλουμε να αναφέρουμε το Hyundai i10 που δυστυχώς, δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από τα 3 αστέρια με τον NCAP να κάνει αρκετές και σημαντικές σημειώσεις: Ναι, ο κλωβός ασφαλείας διατήρησε την ακεραιότητα του αλλά η προστασία του θώρακα του οδηγού ήταν ανεπαρκής ενώ στην μετωπική σύγκρουση η κοιλιακή χώρα του οδηγού γλίστρησε κάτω από την ζώνη ασφαλείας και άφησε την συγκεκριμένη περιοχή στο ανδρείκελο εκτεθειμένη. Παρόμοια εκτεθειμένη ήταν και η crash test dummy στην πλαϊνή σύγκρουση, με την δοκιμή να δείχνει ότι ο Βενιαμίν της Hyundai δεν περιορίζει επαρκώς την κίνηση του σώματος προς την αντίθετη πλευρά.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.