Tα τελευταία χρόνια η Hyundai βρίσκεται σε έναν δημιουργικό οίστρο, τόσο σε ότι έχει να κάνει με την ανανέωση και τη δημιουργία νέων μοντέλων, όσο και σε ότι αφορά τη συνολική τεχνολογική της ανάπτυξη.

Από τη μία βλέπουμε να παρουσιάζει συνεχώς νέες προτάσεις, δίνοντας πολύ μεγάλη έμφαση στον σχεδιασμό και στη ποιότητα και από την άλλη παρατηρούμε να εξελίσσεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς στον τομέα του εξηλεκτρισμού παρουσιάζοντας ήπια υβριδικές, υβριδικές αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η υβριδική έκδοση του Kona που αποτελεί και το αντικείμενο της σημερινής μας δοκιμής. Πρόκειται για ένα άκρως ενδιαφέρον υβριδικό μοντέλο, καθώς ακολουθεί τη δική του ξεχωριστή φιλοσοφία, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια της δοκιμής μας.

Με μικρές εξωτερικές αλλαγές

Η υβριδική έκδοση του Hyundai Kona εξωτερικά δεν διαφοροποιείται σημαντικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, παρά μόνο στην ύπαρξη ενός πολύ διακριτικού «hybrid» στη πίσω πόρτα του αυτοκινήτου και από το επίσης διακριτικά «blue drive» στα πλαϊνά του. Αντίστοιχα και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου οι αλλαγές είναι μικρές.

Πρόκειται για ένα μοντέρνο αισθητικά και μελετημένο εργονομικά, εσωτερικό όπου τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά η συναρμογή τους προσεγμένη και στιβαρή. Στην κορυφαία έκδοση Distinctive της δοκιμής μας, στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής 10,25” του αναβαθμισμένου συστήματος infotainment και πλοήγησης, ενώ ο αναλογικός πίνακας οργάνων έχει μεγαλύτερη και έγχρωμη οθόνη πληροφοριών.

Η περιμετρική ορατότητα είναι πολύ καλή, όπως και η γενικότερη αίσθηση που προσφέρει σε επιβάτες και οδηγό, ενώ σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο είναι οι προσφερόμενοι χώροι, αποτέλεσμα του μεγάλου μεταξονίου των 2,6 μέτρων.

 

Το πορτμπαγκάζ παραμένει στα 361 λίτρα, όπως στις συμβατικές εκδόσεις, ενώ με εξαίρεση το οικονομόμετρο στη θέση του στροφόμετρου στο ταμπλό, που προσφέρει πληροφόρηση για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, ενθαρρύνοντας τον οδηγό για μια πιο οικολογική οδήγηση, τίποτε άλλο δεν μαρτυρά τον υβριδικό χαρακτήρα του.

Η ουσία του χαρακτήρα του

O λόγος βεβαία για το υβριδικό σύστημα του αυτοκινήτου το οποίο αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων με απόδοση 105 ίππων και ροπή 147 Nm και από έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ο οποίος αποδίδει 43.5 ίππους και 170 Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φτάνει στους 141 ίππους και στα 265 Nm ροπής και η οποία περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DCT έξη σχέσεων. Και αυτό ακριβώς είναι το λεπτό σημείο που είναι σε θέση να κάνει τη μεγάλη διαφορά σε σχέση με τα άλλα υβριδικά της κατηγορίας του.

Η επιλογή δηλαδή της Hyundai να τοποθετήσει ένα τέτοιο κιβώτιο και όχι ένα CVT όπως οι ανταγωνιστές της, με αποτέλεσμα αφενός να μην υπάρχει ο γνωστός ενοχλητικό θόρυβος που παράγουν τα CVT κιβώτια, αφετέρου οι αλλαγές να είναι πιο απαλές, πιο γρήγορες και όλη η διαδικασία της οδήγησης να είναι πιο απολαυστική.

Τώρα, στο θέμα της κατανάλωσης το υβριδικό Hyundai έχει μια μέση κατανάλωση περίπου στα 5.3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα η οποία μπορεί με προσεκτική οδήγηση να πέσει και κάτω από αυτά ή με πιο επιθετική να ανέβει στα 6. Κατά την εκκίνηση το υβριδικό Kona ξεκινά για λίγο με τον κινητήρα βενζίνης, αν είναι κρύες οι συνθήκες, αλλά τις περισσότερες φορές με τον ηλεκτροκινητήρα. Μάλιστα ο τελευταίος έχει μεγάλη συμμετοχή χάρη στην πολύ καλή διαχείριση της ροής ενέργειας που μπορεί να δει κανείς τόσο στο πίνακα οργάνων όσο και στην στενόμακρη οθόνη με τα όμορφα γραφικά.

Πολύ καλή αίσθηση στην οδήγηση

Στην πράξη οδηγώντας το υβριδικό Hyundai Kona, σε καμία περίπτωση δεν αντιλαμβάνεσαι ποιος κινητήρα λειτουργεί, πότε ανακτά ενέργεια και όλο αυτό το πολύπλοκο σύστημα, παρά μόνο αν παρατηρείς την οθόνη που αποτυπώνει τα πάντα.  Ο οδηγός έχει την αίσθηση ενός ευκολοδήγητου αλλά και δυνατού αυτοκινήτου, το οποίο το προδιαθέτει περισσότερο για ήρεμη και οικονομική οδήγηση παρά για επιθετική συμπεριφορά.

Στην πόλη το υβριδικό Kona, λόγω και των κόμπακτ διαστάσεων και της πολύ καλή περιμετρικής ορατότητας θα κινηθεί με χαρακτηριστική άνεση και ευκολία.  Σχεδόν αθόρυβο, ευέλικτο, αλλά και με μια πολύ καλή απόσβεση της ανάρτησης, που στη συγκεκριμένη έκδοση πολλαπλούς συνδέσμους.

Στον αυτοκινητόδρομο η ποιότητα κύλισης είναι εκείνη που θα εκτιμηθεί δεόντως, αλλά και η άνεση που θα ταξιδέψουν οι επιβάτες. Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, η υβριδική έκδοση του Kona δεν θα κουράσει τους επιβάτες, παρά τα 17 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, ενώ και εδώ η κατανάλωση διατηρείται χαμηλά. Οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, συν τοις άλλοις, εξασφαλίζουν άριστη πρόσφυση, αλλά και σχεδόν ουδέτερη συμπεριφορά τού έτσι κι αλλιώς εξαιρετικού σε ακαμψία αμαξώματος. Το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο είναι σε θέση να ανεβοκατεβάζει γρήγορα ταχύτητες χωρίς να γίνεται αντιληπτή η διαδικασία, ενώ τα paddles στο τιμόνι  προσφέρουν περισσότερη ευκολία και ευελιξία στον οδηγό.

Ολοκληρωμένο

Η Hyundai με την υβριδική έκδοση του Kona, προσφέρει στη δημοφιλή κατηγορία των B-SUV ένα αυτοκίνητο με πολύ υψηλή τεχνολογία που μπορεί εμπράκτως να δώσει την απάντηση στο μείζον θέμα της κατανάλωσης και των χαμηλών ρύπων. Με 23.590 ευρώ για την βασική έκδοση έκδοση Premium, μπορείς να αγοράσεις ένα υπερσύγχρονο, πλήρως εξοπλισμένο υβριδικό SUV, με όλες τις σύγχρονες  τεχνολογίες. Πολύ σημαντική είναι η πενταετής πλήρης εγγύηση, καθώς και η οκταετής εγγύηση της υβριδικής μπαταρίας.

  • Εμφάνιση
  • Χώροι
  • Ποιότητα
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή


  • Δικίνητο

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1600 κ.εκ.
Ίπποι141
0-10010.2″
Τελική ταχύτητα175 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής5.3 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO290 γρ/χλμ

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.