Toyota Corolla 1.8 Hybrid. Η πλέον ενδιαφέρουσα γενιά της

Έρχονται κάποιες στιγμές που είτε μιλάμε για ανθρώπους, είτε για εταιρίες, οφείλουν να πάρουν κάποιες πολύ σημαντικές αποφάσεις και πολλές φορές να αλλάξουν άρδην τη φιλοσοφία τους και όχι μόνο. Σε μία τέτοια καμπή βρέθηκε και η Toyota, προκειμένου να ετοιμάσει τη νέα, δωδέκατη παρακαλώ, γενιά ενός εμβληματικού της μοντέλου, όπως είναι η Corolla. H συμπλήρωση των πενήντα ετών της ιστορίας του μοντέλου, συνέπεσε με τη λήψη ιδιαίτερα σημαντικών αποφάσεων από την Ιαπωνική εταιρία.

Η πρώτη είναι πως επανέκαμψε πλήρως το όνομα Corolla σε όλη τη γκάμα, κάτι που σημαίνει πως το Auris παύει να υφίσταται ως όνομα και αντικαθίσταται και στην Hatchback αλλά και στην Touring Sports έκδοση από το Corolla, που συνεχίζει φυσικά και στην sedan εκδοχή του μοντέλου. Και βεβαίως βρίσκουμε απόλυτα λογική και θεμιτή τη συγκεκριμένη κίνηση, καθώς όταν έχεις ένα τόσο «βαρύ» και αναγνωρίσιμο όνομα το οποίο έχει αναγάγει ένα μοντέλο σε παγκόσμιο best seller, είναι ακατανόητη η αλλαγή του.

Η δεύτερη και ίσως ακόμη πιο σημαντική αλλαγή έχει να κάνει με τη σχεδιαστική εικόνα και την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Οι Ιάπωνες κατάλαβαν πως αν θέλεις να δώσεις πνοή σε ένα αυτοκίνητο το οποίο δεν ανήκει στη κατηγορία των SUV, οφείλεις πρωτίστως να το κάνεις ενδιαφέρον σχεδιαστικά και επιπρόσθετα να του προσδώσεις και μία οδική συμπεριφορά η οποία θα έχει κάτι να πεί στον οδηγό. Και αν σχεδιαστική το θέμα μιλάει από μόνο του, η οδική συμπεριφορά ήταν η ευχάριστη έκπληξη κατά τη διάρκεια της δοκιμής του Ιαπωνικού μοντέλου.


Ξεκινώντας από το σχεδιαστικό κομμάτι της νέας Corolla, οφείλουμε να σημειώσουμε πως οι εμπνευστές της, είχαν και όρεξη και φαντασία όταν την σχεδίασαν, καθώς το τελικό αποτέλεσμα δεν πρόκειται να αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. Τα Led τόσο εμπρός όσο και πίσω φωτιστικά  σώματα έχουν πολύ εντονότερες γωνίες ενώ η μεγάλη μπροστινή μάσκα σχήματος τύπου καταμαράν κάνει την όψη της νέας Corolla πιο επιβλητική. Έχει επίσης ενδιαφέρον ότι για πρώτη φορά η νέα hatchback Corolla προσφέρει τη δυνατότητα διχρωμίας, καθώς η οροφή, οι εμπρός και πίσω κολόνες και τα καλύμματα των πλευρικών καθρεπτών είναι μαύρα, ενώ το υπόλοιπο αμάξωμα βάφεται με διαφορετική απόχρωση.

Η χρήση της νέας πλατφόρμας TNGA, παίζει καταλυτικό ρόλο σε επίπεδο σχεδίασης, χώρων και οδηγικής συμπεριφοράς. Σύμφωνα με την Toyota συμβάλει στη μείωση του κέντρου βάρους κατά 10 χιλιοστά,  ενώ το πλαίσιο έγινε πιο άκαμπτο κατά 60% χάρη στη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής σε καίρια σημεία. Αυτό σημαίνει πως προσφέρει καλύτερο χειρισμό στον οδηγό, μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες, καλύτερη ποιότητα κύλισης και σταθερότητα. Βελτιωμένη είναι και η αεροδυναμική, καθώς έχει χαμηλώσει το ύψος του αμαξώματος και το ύψος του εμπρός καπό, ενώ το δάπεδο της είναι καλυμμένο.

Μεγάλες και πολύ σημαντικές είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό της νέα Corolla, τόσο σε επίπεδο ποιότητα όσο και σε ότι έχει να κάνει με τους προσφερόμενους χώρους. Τα υλικά αλλά και η συναρμογή τους, δείχνουν από τη πρώτη κιόλας στιγμή πως οι Ιάπωνες ήθελαν να ανέβουν επίπεδο. Σαφώς πιο ικανοποιητικοί σε σχέση με το παρελθόν είναι και οι χώροι για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών, ενώ το επίπεδο δάπεδο βολεύει και τα πόδια του μεσαίου επιβάτη. Τέλος το πορτμπαγκάζ στη hatchback έκδοση της δκομής μας έχει χωρητικότητα από 313 έως 361 λίτρα. Σχεδιαστική η καμπίνα των επιβατών χαρακτηρίζεται από την κεντρική κονσόλα η οποία έχει εντελώς διαφορετικό σχήμα, ενώ στην κορυφή της τοποθετείται η οθόνη αφής οκτώ ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Ενσωματωμένη στον πίνακα οργάνων είναι μια οθόνη TFT πολλαπλών ενδείξεων 7 ιντσών.

Το πακέτο τεχνολογικών συστημάτων ασφαλείας “Toyota Safety Sense” για τη νέα Corolla περιλαμβάνει Adaptive Cruise Control, υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, έλεγχο «νεκρής» γωνίας και πίσω κυκλοφορίας κατά την κάθετη έξοδο με όπισθεν, αναγνώριση οδικής σήμανσης, προειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και σύστημα εμπρόσθιας ανίχνευσης οχημάτων, πεζών και ποδηλάτων. Προσεγμένη δουλειά έγινε και στην ηχομόνωση της καμπίνας, αλλά και στο διαμέρισμα του κινητήρα, ώστε να μην παίρνουν στο εσωτερικό της νέας Corolla εξωτερικοί θόρυβοι και κραδασμοί.

Περνώντας στον τομέα των μηχανικών μερών, είναι πλέον απόλυτα σαφές και ξεκάθαρο πως η Toyota έχει επενδύσει τα πάντα στην υβριδική τεχνολογία, καθώς και στη περίπτωση της Corolla, οι πετρελαιοκινητήρες λάμπουν διά της απουσίας τους. Το νέο μοντέλο είναι διαθέσιμο με δυο υβριδικά σύνολα 1.8 και 2.0 λίτρων. Εμείς στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε την πρώτη περίπτωση η οποία χρησιμοποιεί ένα βενζινοκινητήρα 1.8 λίτρων που αποδίδει 122 ίππους μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα 72 ίππων. Διακρίνεται για την οικονομία καυσίμου και τις χαμηλές εκπομπές CO2 που πετυχαίνει, ενώ το 50% της καθημερινής οδήγησης γίνεται ηλεκτροκίνητα. Και βεβαίως  συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο CVT, του οποίου η λειτουργία έχει βελτιωθεί αρκετά, συνεχίζει όμως να είναι αρκετά θορυβώδες κατά την έντονη επιτάχυνση

Στα θετικά της νέας Corolla το γεγονός πως σε  όλη τη γκάμα αμαξωμάτων της είναι στάνταρ η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ενώ μπροστά τοποθετούνται γόνατα ΜακΦέρσον. Τώρα χάρη στο νέο σύστημα Adaptive Variable Suspension (AVS) η απόσβεση των τεσσάρων αμορτισέρ ρυθμίζεται αυτόματα ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Εco, Normal, Sport S, Sport S+ και Custom).

Οδηγώντας  τη νέα Corolla, το πρώτο πράγμα που εντοπίσαμε είναι πως πρόκειται για την πλέον ενδιαφέρουσα οδηγικά γενιά του Ιαπωνικού μοντέλου. Η ποιότητα κύλισης έχει αυξηθεί σημαντικά με αποτέλεσμα όταν φτάσετε την ταχύτητα ταξιδιού, η παρεχόμενη άνεση να είναι πολύ υψηλή. Η αίσθηση αλλά και η αποτελεσματικότητα στη γρήγορη οδήγηση έχει βελτιωθεί πάρα πολύ, καθιστώντας τη δωδέκατη γενιά της Corolla, τη πλέον απολαυστική στην οδήγηση. Οι τιμές για τη νέα Toyota Corolla 1.8 Hybrid ξεκινούν από τα, μάλλον αρκετά, 20970 Ευρώ.

  • Εμφάνιση
  • Kατανάλωση
  • Αξιοπιστία
  • Ποιότητα


  • Θόρυβος CVT κιβωτίου
  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1800 κ.εκ.
Ίπποι122
0-10010.9″
Τελική ταχύτητα180 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 5.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO276 γρ/χλμ

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.