Υπάρχει λόγος που το νέο Subaru BRZ δεν είναι turbo…

Όταν παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του Subaru BRZ (και του αδερφού Toyota 86 φυσικά) οι κριτικοί το λάτρεψαν γιατί πρόσφερε κάτι που δεν ήταν τόσο εύκολο να βρεις, ιδίως στα χρήματα που προσφερόταν. Ήταν σπορ με την έννοια που είναι σπορ ένα Mazda MX-5. Ήταν ευέλικτο, προβλέψιμο, “εύκολο” στον χειρισμό του και το παιχνίδι… Ήταν ακριβώς αυτό που θα λάτρευε ένας εκπρόσωπος του ειδικού τύπου αλλά οι ιδιοκτήτες του, είχαν ένα μικρό παράπονο. Η έλλειψη ροπής στις χαμηλές/μεσαίες στροφές ήταν ένα χαρακτηριστικό που έκανε την καθημερινή συμβίωση κάτι λιγότερο από ιδανική. Στη νέα γενιά του, όπως παρουσιάστηκε πριν από μερικές ημέρες, το Subaru BRZ απέκτησε έναν μεγαλύτερο boxer βενζινοκινητήρα, αυτή τη φορά 2,4 λίτρων σε μία προσπάθεια να τονωθεί η απόδοση στις χαμηλομεσαίες στροφές.

Η ιαπωνική εταιρία δεν ακολούθησε τον… εύκολο δρόμο της υπερτροφοδότησης που θα χάριζε στο μικρό sports coupe της σημαντικά αυξημένη ροπή σε εκείνο το φάσμα στροφών που υστερούσε αλλά και αυξημένη ιπποδύναμη. Ο κινητήρας ήταν έτοιμος και μιλάμε βεβαίως για το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 2,4 λίτρων που βρίσκουμε στο Ascent, όμως η Subaru του γύρισε την πλάτη. Γιατί; Ο λόγος είναι απλός και συνοψίζεται στο ότι θα αλλοίωνε τον χαρακτήρα του BRZ.

Όπως δήλωσε σε αμερικανικό μέσο ο επικεφαλής δημοσίων σχέσεων, Dominick Infante, η τοποθέτηση ενός turbo συνόλου στο νέο BRZ δεν θα του έκανε καλό. Με δεδομένο ότι η Subaru τοποθετεί το turbo στο κάτω μέρος του κινητήρα, θα αύξανε την απόσταση του κέντρου βάρους από το έδαφος ενώ το ίδιο το turbo καθώς και όλα τα εξαρτήματα που απαιτούνται για την λειτουργία του, θα αύξαναν το βάρος και την τιμή! Ψηλότερο κέντρο βάρους και μεγαλύτερο βάρος, ισοδυναμούν με χειρότερη οδική συμπεριφορά και αυτή είναι μία υποχώρηση που δεν ήταν διατεθειμένη να κάνει η ιαπωνική φίρμα. Δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα του BRZ και με ότι αυτό πρεσβεύει. Έτσι, οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες θα πρέπει να αρκεστούν στους 231 ίππους και τα 250 Nm ροπής (ήδη από τις 3.700 σ.α.λ., σε αντίθεση με τις 6.400 σ.α.λ. του απερχόμενου μοντέλου) του νέου κινητήρα. Η αύξηση στην χωρητικότητα δε, έχει επιτευχθεί με αύξηση στην διάμετρο των κυλίνδρων και όχι στην διαδρομή, άρα δεν έχει επηρεαστεί η υψηλόστροφή φύση του κινητήρα, ο οποίος παράγει την μέγιστη ιπποδύναμη στις 7.000 όπως ο “προκάτοχος” του και έχει κόφτει 100 σ.α.λ. υψηλότερα, δηλαδή στις 7.500 σ.α.λ. Για όποιον δεν είναι ικανοποιητικά αυτά τα νούμερα, υπάρχει και η aftermarket αγορά…

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.