Σαν σήμερα το 1967 παρουσιάζεται το NSU Ro 80.

Σαν σήμερα πριν από 53 ολόκληρα χρόνια, παρουσιάστηκε ένα εξαιρετικά προηγμένο τεχνολογικά, για την εποχή του φυσικά, αυτοκίνητο. Ένα μεγάλο sedan με μήκος που άγγιζε τα 4,78 μέτρα από την NSU της Δυτικής Γερμανίας. Ένα “executive” μοντέλο με φουτουριστικό και άκρως αεροδυναμικό σχεδιασμό δια χειρός Claus Luthe, που συνδύαζε την πολυτέλεια με ταχύτητα χάρη σε έναν Wankel βενζινοκινητήρα ο οποίος με δύο ρότορες και χωρητικότητα που δεν υπερέβαινε τα 995 κ.εκ., απέδιδε 115 ίππους και επέτρεπε στο ευμεγέθες Ro 80 να επιταχύνει μέχρι τα 180 km/h της τελικής ταχύτητας του.

Το NSU Ro 80 αναδείχθηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς το 1968 τόσο χάρη στον πρωτοποριακό σχεδιασμό του Luthe, που λειτουργούσε σαν προάγγελος για την κατεύθυνση που θα ακολουθούσαν την δεκαετία του ’70 κι άλλες μάρκες αλλά και χάριζε στο γερμανικό sedan έναν εξαιρετικά χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας (και πάλι, για την εποχή) της τάξης του 0,35. Κατά τα άλλα, το Ro 80 εξοπλιζόταν με τον Wankel κινητήρα, όπως προανέφερα, ο οποίος συνδυαζόταν με ένα επίσης τεχνολογικά προηγμένο “ημι-αυτόματο” κιβώτιο 3 ταχυτήτων με μετατροπέα ροπής και έναν αυτόματο συμπλέκτη που ενεργοποιούνταν μέσω ενός micro-διακόπτη στον επιλογέα ενώ δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε ότι το σύστημα πέδησης αποτελούνταν από 4 δισκόφρενα, τοποθετημένα εσωτερικά και όχι στους τροχούς για να μειωθεί η μη-αναρτώμενη μάζα.

Περιττό να σημειώσουμε ότι τα δισκόφρενα εκείνη την εποχή αποτελούσαν προνόμιο ακριβότερων ή/και πιο εξωτικών κατασκευών. Η ανάρτηση δε, αποτελούνταν από γόνατα McPherson εμπρός και μία διάταξη με ημι-υστερούντες βραχίονες πίσω και το σύστημα διεύθυνσης της ZF, με κορώνα και πινιόν έδειχνε τον δρόμο για αυτό που θα γινόταν το standard στο μέλλον.

Δυστυχώς όμως, το Ro 80 ανέπτυξε πάρα πολύ γρήγορα την φήμη του αναξιόπιστου αυτοκινήτου λόγω του περιστροφικού κινητήρα ο οποίος παρουσίαζε πάρα πολύ συχνά αστοχίες στα apex seals. Κάποια από τα πρώτα παραδείγματα απαιτούσαν ανακατασκευή ήδη από τα 50.000 χιλιόμετρα ενώ τα προβλήματα σε κάποιες ακραίες περιπτώσεις ξεκινούσαν από τα 24-25 χιλιάδες χιλιόμετρα! Η NSU εστίασε τους περιορισμένους πόρους της στην βελτίωση της αξιοπιστίας του κατά τα άλλα “ονειρικού” κινητήρα με διάθεση για στροφάρισμα, υψηλή απόδοση και ομαλή λειτουργία αλλά εν τέλει, αυτός ακριβώς ο κινητήρας θα αποτελούσε την καταστροφή της γερμανικής φίρμας, η οποία θα χανόταν μέσω της συγχώνευσης της με την Audi. Όπως και να έχει όμως, αξίζει να θυμόμαστε αυτοκίνητα όπως το NSU Ro 80…

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.