Η εποχή του εξηλεκτρισμού, στη παρούσα φάση αφορά περισσότερο στα plug-in υβριδικά μοντέλα παρά στα αμιγώς ηλεκτρικά. Αυτό διότι αφενός η αυτονομία των ηλεκτρικών, μπορεί να έχει βελτιωθεί σημαντικά και να αυξάνεται συνεχώς, παραμένει ωστόσο ακόμη σε σχετικά μικρά νούμερα, αφετέρου πρέπει να δημιουργηθεί ένα υποτυπώδες δίκτυο φόρτισης. Αμφότεροι οι παραπάνω λόγοι, δίνουν ένα σαφές προβάδισμα στα plug-in υβριδικά μοντέλα, όπως η BMW X5 45e της δοκιμής μας.

Ένα μεγάλο και πολυτελές όχημα ελευθέρου χρόνου, με ιδιαίτερα υψηλές ικανότητες παντού, το οποίο στη συγκεκριμένη του έκδοση, μπορεί να χαρακτηριστεί και ως φιλικό προς το περιβάλλον, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια της δοκιμής μας.  Και βεβαίως θα πρέπει να σημειώσουμε πως η Γερμανική εταιρία έχει επενδύσει πολλά τόσο στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, όσο και στα plug-in υβριδικά και αυτό αποτυπώνεται με τον πλέον αναμφίβολο τρόπο στη περίπτωση της X5 και στη τεχνολογία που διαθέτει. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Άκρως σεβαστές οι διαστάσεις της

Εντυπωσιακή από κάθε άποψη

Ένα αυτοκίνητο με 4,922 μέτρα μήκος, 2,004 μέτρα πλάτος και 1,745 μέτρα μήκος, προφανώς και δεν περνάει απαρατήρητο, ειδικά όταν φέρει και την έλικα ως σήμα στο εμπρός μέρος του. Τα 2.975 μέτρα του μεταξονίου, συμπληρώνουν τις πληθωρικές διαστάσεις της Χ5, η οποία σαφώς και εντυπωσιάζει, δεν προκαλεί όμως. Αυτό διότι οι δημιουργοί της φρόντισαν, αφενός να χρησιμοποιήσουν αρκετά τις καμπύλες, ώστε να «καμουφλάρουν» σε πολύ μεγάλο βαθμό τον όγκο της, αφετέρου θέλησαν και κατάφεραν να της δώσουν την αναγκαία σοβαρότητα και στιβαρότητα που οφείλει να διαθέτει και να αποπνέει ένα μεγάλο και πολυτελές όχημα ελευθέρου χρόνου.

Το πλέον εντυπωσιακό μέρος της, είναι το εμπρός

Τα μεγάλα «νεφρά» στη εμπρός μέρος, σήμα κατατεθέν όλων των νέων των μοντέλων της βαυαρικής φίρμας, και σε μερικά μάλιστα και σημείο έντονης κριτικής όχι όμως και στην X5 λόγω των διαστάσεών της, έρχονται σε αντιδιαστολή με τα λεπτά και πολύ κομψά φωτιστικά σώματα. Η χρήση του αλουμινίου είναι εκτεταμένη δίνοντας περισσότερη λάμψη, χωρίς παράλληλα να γίνεται υπερβολική. Και το πίσω μέρος είναι εξίσου εντυπωσιακό και κομψά ογκώδες θα λέγαμε, όσο αντιφατικό και αν σας φαίνεται. Αυτό διότι το επιβλητικό του όγκου, συνδυάζεται με τα στιλάτα φωτιστικά σώματα, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερα επιτηδευμένο τελικό αποτέλεσμα.

Αρκετά κομψή πίσω

Ποιότητα και τεχνολογία

Οι χώροι, η ποιότητα και η τεχνολογία είναι στοιχεία που προφανώς αναμένεις να συναντήσεις στο εσωτερικό μίας BMW X5. Ωστόσο και παρά το γεγονός ότι πηγαίνεις προετοιμασμένος και υποψιασμένος, συνειδητοποιείς πως όλα είναι πολύ καλύτερα σε σχέση με αυτό που έχεις στο μυαλό σου. Μπαίνοντας στη θέση του οδηγού ψηλά, αρχοντικά θα λέγαμε, έχεις καλή περιμετρική ορατότητα και τη δυνατότητα να διαχειρίζεσαι τα πολλά συστήματα και την πάμπολλη πληροφόρηση από τις μεγάλες έγχρωμες οθόνες στην κονσόλα και τον πίνακα οργάνων, αμφότερες 12,3 ιντσών.

Χώροι, ποιότητα και τεχνολογία στο εσωτερικό της

Η θέση οδήγησης είναι καλή, όπως και η γενικότερη εργονομία, ενώ η βάση της κονσόλας διαχωρίζει τα εμπρός καθίσματα και αποτελεί βαθύ και πρακτικό χώρο για αποθήκευση μικροαντικειμένων. Οι θερμαινόμενες και ψυχόμενες ποτηροθήκες είναι ένα από τα πολλά εκείνα στοιχεία του αυτοκινήτου που κάνουν τη διαφορά.

Πολλές οι ρυθμίσεις που μπορεί να κάνει ο οδηγός

Σε ότι έχει να κάνει με τη ποιότητα των υλικών και της κατασκευής, διαπιστώνεις πως οι Γερμανοί την εξελίσσουν συνεχώς καθώς όχι μόνο δεν υπάρχει σημείο αρνητικής κριτικής, αλλά όλη η κατασκευή σου δίνει την εντύπωση ότι θα διατηρήσει τα ίδια ποιοτικά χαρακτηριστικά σε βάθος πολλών ετών. Σε ότι αφορά στους διαθέσιμους χώρους  και παρά το γεγονός της ύπαρξης των μπαταριών, αυτοί παραμένουν παραπάνω από ικανοποιητικοί. Πιο συγκεκριμένα έχουν τοποθετηθεί χαμηλά στο πάτωμα, χωρίς να επηρεάζουν τους χώρους για τους επιβάτες αλλά μόνο τον διαθέσιμο χώρο για τις αποσκευές, καθώς αυτός έχει μειωθεί κατά 150 λίτρα και πλέον βρίσκεται στα 500, ενώ αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, αυτός εκτοξεύεται στα 1720 λίτρα.

Άνετοι χώροι για πέντε άτομα

Εξηλεκτρισμένη και βελούδινη

O λόγος φυσικά για τα μηχανικά μέρη και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν αυτά. Η BMW X5 45e διαθέτει έναν βενζινοκινητήρα τριών λίτρων, εξακύλινδρο σε σειρά, με τεχνολογία twin power turbo ο οποίος αποδίδει 286 ίππους και 450 Nm ροπής. Παράλληλα διαθέτει και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 113 ίππων και ροπή 265 Nm. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στου 394 ίππους και τα 600 Nm ροπής, κάτι που σημαίνει καταιγιστικές επιδόσεις για το μεγάλο αμάξωμα των δυόμιση τόννων. Πιο συγκεκριμένα τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 5.6’’ ενώ η τελική ταχύτητα της φτάνει τα 235 χλμ./ώρα. Φυσικά η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του εξαιρετικού αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων  steptronic.

Κινητό εργοστάσιο παραγωγής ισχύος

Σύμφωνα με την BMW η X5 45e μπορεί να κινηθεί  αμιγώς ηλεκτρικά για 67 έως 87 χιλιόμετρα σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Στην πράξη και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η αυτονομία της με ηλεκτρική ενέργεια ήταν στη περιοχή των τα 60 χιλιόμετρων. Σε ότι έχει να κάνει με τη κατανάλωση, αυτή εξαρτάται από δύο παράγοντες. Ο πρώτος είναι αν τη φορτίζετε και ο δεύτερος αφορά στον τρόπο που οδηγείτε.

Βασικό να τη φορτίζετε καθημερινά για να απολαμβάνετε τη τεχνολογία της

Με δεδομένο ότι ο ιδιοκτήτης ενός τέτοιου αυτοκινήτου θα έχει τη δυνατότητα καθημερινής φόρτισής του, αν δεν υπερβαίνει τα 60 χιλιόμετρα ημερησίως, η κατανάλωση θα είναι μηδενική. Σε διαφορετική περίπτωση σε μικτές συνθήκες κίνησης και μέχρι τα 140 χλμ./ώρα με τη χρήση του Υβριδικού προφίλ οδήγησης η δική μας κατανάλωση ήταν στα 9.2 λτ./100 χλμ. ενώ όταν επιλέξαμε τη sport ρύθμιση και απολαύσαμε πραγματικά οδήγηση, τότε όπως ήταν λογικό και αναμενόμενο, το νούμερο ανέβηκε αρκετά.

Όμορφος και άκρως λειτουργικός

Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου των 24 KWh σε συμβατική οικιακή πρίζα απαιτεί σχεδόν έντεκα ώρες. Το πιο σημαντικό όμως είναι ο τρόπος με τον οποίο όλο αυτό το «κινητό εργοστάσιο τεχνολογίας» επιτελεί το σύνολο των λειτουργιών. Η βελούδινη λειτουργία του συνόλου, σε κάθε κατάσταση είναι τέτοια, που πραγματικά οδηγός και επιβάτες δεν αντιλαμβάνονται απολύτως τίποτα.

500 λίτρα η χωρητικότητα του, καθώς έχουν πάρει και 150 λίτρα οι μπαταρίες

Για άνετα και ξεκούραστα χιλιόμετρα

Και ενώ κάθε φορά που είναι να δοκιμάσουμε ένα τέτοιο αυτοκίνητο λέμε «εντάξει πόσο καλύτερο μπορεί να είναι από το προηγούμενο» κάθε φορά διαπιστώνουμε πως πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης και μάλιστα σημαντικό. Μπαίνεις στη θέση του οδηγού, κάθεσαι ψηλά, αρχοντικά, ρυθμίζεις τα πάντα ηλεκτρικά εκεί ακριβώς που θέλεις και ξεκινάς. Η εντελώς αθόρυβη λειτουργία, είναι προφανώς αναμενόμενη λόγω του ηλεκτροκινητήρα. Το θέμα είναι ότι  αυτή η ησυχία, αυτή η ηρεμία, συνεχίζεται και όταν βγείς στην εθνική οδό και ξεκινήσεις το ταξίδι.

Άνετα, ξεκούραστα και με πολύ καλή, ρυθμιζόμενη παρακαλώ, πλευρική στήριξη

Η στάνταρ αερανάρτηση απορροφά σχεδόν το σύνολο των ανωμαλιών που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι πανέμορφοι και τεράστιοι τροχοί των 21 ιντσών με τα ακόμη πιο θηριώδη ελαστικά με το 35άρι προφίλ. Φυσικά ο κίνδυνος να ξεχαστείς στην ηρεμία του εσωτερικού και να τα «τραυματίσεις» σε μία από τις πολλές λακκούβες των ελληνικών δρόμων, είναι ένα πολύ πιθανό ενδεχόμενο.

Ένα αυτοκίνητο για πολλά, πάρα πολλά άνετα και απολαυστικά χιλιόμετρα…

Η απίστευτη ποιότητα κύλισης, σε συνδυασμό με τη παροιμιώδη ηχομόνωση, μετατρέπουν την X5 σε ένα αυτοκίνητο ικανό να διανύσεις 500 χιλιόμετρα και μην έχεις χορτάσει οδήγηση. Και αν όλα αυτά είναι λογικά, στην ευθεία της εθνικής οδού, στις στροφές του Δομοκού και της Κατάρας, δεν πιστεύεις ότι ένα υψηλό και ογκώδες SUV μπορεί να στρίψει με αυτόν τον τρόπο. Η, έξτρα, τετραδιεύθυνση του αυτοκινήτου της δοκιμής λειτουργεί καταλυτικά και σε συνδυασμό με τις λογικές κλίσεις και τα δυνατά και ανθεκτικά φρένα, μεταμορφώνουν την X5 σε GTi, με την άνεση και την αρχοντιά να είναι πάντα τα κυρίαρχα στοιχεία. Για το τέλος αφήσαμε τα 95450 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η BMW X5 45 e, τα οποία ναι είναι πολλά, αλλά κάποιες κατασκευές έχουν και το ανάλογο τίμημα.

…ανεξαρτήτως του δρόμου που κινείστε

  • Εμφάνιση
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός


  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας3000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι396
0-1005.6″
Τελική ταχύτητα235 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής9.2 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO238 γρ/χλμ

Πανέμορφες και τεράστιες οι ζάντες των 21 ιντσών

Βίντεο: Γιώργος Σπυριδάκης

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.