Η παρουσίαση πρίν από μερικά χρόνια του νέου XC90 από τη Volvo, σήμανε επί της ουσίας την επιστροφή της Σουηδικής εταιρίας στα παγκόσμια αυτοκινητικά γεγονότα. Το μεγάλο και πολυτελές SUV ήρθε όχι απλώς για να διεκδικήσει ένα μερίδιο αγοράς στη κατηγορία των premium SUV, αλλά για να πρωταγωνιστήσει επί σειρά ετών.  Παρά το γεγονός ότι η αισθητική του συνεχίζει να εντυπωσιάζει μία μικρή ανανέωση είναι πάντα αναγκαία, προκειμένου να παραμείνει ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό σε όλα τα επίπεδα. Μία ανανέωση η οποία έχει να κάνει και τα διαθέσιμα μηχανικά σύνολα όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια.

Παραμένει επιβλητικό

Η εξωτερική εμφάνιση του ανανεωμένου Volvo XC90 συνεχίζει να είναι ένα πραγματικό έργο τέχνης και μάλιστα πολύ υψηλής αισθητικής. Οι δημιουργοί του, φρόντισαν να συνδυάσουν την εντυπωσιακή επιβλητικότητα με την εκλεπτυσμένη κομψότητα, με αποτέλεσμα το τελικό σύνολο να είναι ένας πραγματικός μαγνήτης για όποιον το βλέπει. Η γρίλια της εμπρός μάσκας είναι διαφορετική όπως και κάποια σχέδια για τις ζάντες ελαφρού κράματος ενώ προστέθηκαν και ορισμένα νέα χρώματα για το αμάξωμα. Επίσης υπάρχουν κάποιες προσθήκες αλουμινένιων χαρακτηριστικών πάνω από τους εμπρός προβολείς ομίχλης.

Επιβλητικό

Από εκεί και πέρα τα  φωτιστικά σώματα τεχνολογία led σε σχήμα πλαγιαστού «T» που παραπέμπουν στο «σφυρί του Θεού Θωρ»,  εξακολουθούν να δημιουργούν μία πολύ έντονη και εντυπωσιακή εικόνα. Οι αρκετές καμπύλες που διαθέτει το αυτοκίνητο, καταφέρνουν να κρύβουν με περισσή τέχνη τις διαστάσεις του, οι οποίες επίσης εντυπωσιάζουν. Αυτό διότι το μήκος του βρίσκεται στα 4.950 μέτρα, το πλάτος στα 1.923 και το ύψος στα 1.776 με το μεταξόνιο να ανέρχεται στα 2.984 μέτρα. Στο πίσω μέρος τα ευμεγέθη φώτα αγκαλιάζουν τις γωνίες του αμαξώματος, συμβάλλοντας και αυτά με τη σειρά τους στη συνολική αίσθηση της επιβλητικότητα που αποπνέει το XC90.

Σεβαστών διαστάσεων

Η τέχνη του μινιμαλισμού στην αισθητική

Αν στο εξωτερικό του οι σχεδιαστές υπερέβαλλαν εαυτούς, στο εσωτερικό παραδίδουν μαθήματα σύγχρονου σχεδιασμού, καθώς η πολυτέλεια συναντάει τον μινιμαλισμό και η υψηλή τεχνολογία την απτή εργονομία. Ξεκινώντας από την αισθητική της καμπίνας, αυτή είναι απλή χωρίς φρου φρού και αρώματα. Καθαρές γραμμές παντού με την ελάχιστη δυνατή χρήση διακοπτών να δημιουργεί ερωτηματικά για το που «κρύβονται» όλα αυτά τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας που διαθέτει το XC90.

Πολύ χαρακτηριστικό το εμπρός μέρος του

Η απάντηση είναι απλή και κυρίως εύχρηστη καθώς η τύπου tablet τεράστια οθόνη αφής των 12,3 ιντσών μπορεί να ελέγξει το σύνολο των λειτουργιών του αυτοκινήτου. Και αν σας προβληματίζει η χρήση της, διότι πιθανόν να μην είστε εξοικειωμένοι με τη αυτού του τύπου τη τεχνολογία, η ενασχόληση μαζί της για περίπου πέντε λεπτά θα σας μαγέψει και κυρίως θα σας προσελκύσει με τον πλέον εύκολο τρόπο για να μπείτε στη λογική της νέας τεχνολογίας.

Ποιότητα, μινιμαλισμός, και τεχνολογία

Σε ότι αφορά τα συστήματα ασφάλειας που διαθέτει το XC90 αξίζει να αναφέρουμε πως διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό το σύστημα προστασίας σε περίπτωση εκτροπής από το δρόμο και δυνατότητα αυτόματου φρεναρίσματος σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα, με αυξημένο κίνδυνο για τα δύο οχήματα. Παράλληλα, έχει στο βασικό του εξοπλισμό το City Safety, το οποίο λειτουργεί σε όλο το εύρος ταχυτήτων, χωρίς περιορισμούς! Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ως όρος, το City Safety είναι πλέον ιδιαίτερα διευρυμένο, αφού εκτός του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος για αποφυγή συγκρούσεων περιλαμβάνει και την ανίχνευση πεζών και ποδηλατών/δικυκλιστών με επίσης αυτόματο φρενάρισμα, που πλέον λειτουργεί και τη νύχτα!

Και βεβαίως άφθονοι χώροι γα επιβάτες…

Σε ότι έχει να κάνει με τη ποιότητα των υλικών και της κατασκευής, αμφότερα  βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο, όπως άλλωστε αρμόζει στη ναυαρχίδα μίας premium αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι χώροι είναι εξαιρετικοί ακόμη και για επτά άτομα, καθώς η τρίτη σειρά καθισμάτων μπορεί να φιλοξενήσει δύο ενήλικες με κανονικό σωματότυπο, χωρίς να χρειαστεί να κάνουν καμία υποχώρηση ως προς την άνεση τους. Ο χώρος των αποσκευών με τη τρίτη σειρά καθισμάτων όρθια βρίσκεται στα, ικανοποιητικά 314 λίτρα, ενώ αν αναδιπλωθούν εκτοξεύεται στα 692.

…αλλά και αποσκευές όταν δεν είναι σε επταθέσια διάταξη βεβαίως

Πολλές επιλογές μηχανικών συνόλων

Η σημαντικότερη αλλαγή στο ανανεωμένο Volvo XC90 είναι η προσθήκη mild Hybrid μηχανικών συνόλων βενζίνης αλλά και πετρελαίου. Με τον κωδικό B5 αναφέρεται ο mild hybrid πετρελαίου, με τον κωδικό Β6 ο mild hybrid βενζίνης, ενώ φυσικά υπάρχει και ο Τ8 που είναι ο plug-in hybrid. Σε όλες τις περιπτώσεις πρόκειται για δίλιτρα μηχανικά σύνολα, με αποδόσεις 235, 300 και 390 ίππων αντίστοιχα.

Μild hybrid πετρελαιοκινητήρας με 235 ίππους, άφθονη ροπή και πολύ λογική κατανάλωση καθώς βρίσκεται λίγο κάτω από τα 9 λτ/100 χλμ.

Το mild hybrid  σύστημα, χρησιμοποιεί ένα είδους KERS (Kinetic Energy Recovery System) για να ανακτήσει την ενέργεια που θα “χανόταν” κατά την πέδηση, ώστε να υποβοηθήσει τη λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων έως και κατά 15%. Σε ότι αφορά την plug-in υβριδική εκδοχή, εκτός από τον δίλιτρο βενζινοκινητήρα υπάρχει και ένας ηλεκτροκινητήρας με τον οποίο μπορείτε να διανύσετε απόσταση 50 χιλιομέτρων, κινούμενοι αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια.

Για να επιλέγετε ανάλογα με τις διαθέσεις και τις ανάγκες σας

Ταξιδευτής πολλών χιλιομέτρων

Το Volvo XC90 είναι ένα αυτοκίνητο για να κάνεις μαζί του πολλά, μα πάρα πολλά ξεκούραστα και άνετα χιλιόμετρα. Ξεκινώντας από την εθνική οδό, με τη ρύθμιση στη θέση Comfort το Volvo XC90 είναι σε θέση να διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα, χωρίς να προκαλέσει υποψία γκρίνιας για κούραση από τους επιβάτες. Υψηλή ποιότητα κύλισης, παρά το γεγονός πως τα οι 20άρηδες τροχοί ταλαιπωρούνται και ταλαιπωρούν πλαίσιο και αναρτήσεις, προσεγμένη ηχομόνωση και όλα κυλάνε άνετα και ήρεμα.

Ταξιδευτής πολλών ξεκούραστων χιλιομέτρων

Στο επαρχιακό κομμάτι επιλέγεις τη ρύθμιση dynamic, βάζει στο μυαλό σου πως οδηγείς ένα πολυτελές όχημα ελευθέρου χρόνου με βάρος πάνω από δύο τόνους και ξεκινάς. Όταν «ορμήξεις» ση στροφή, οι κλίσεις δεν μπορούν να αποφευχθούν, αλλά φρένα και πλαίσιο σε επαναφέρουν και σε κάνουν να σκεφτείς πως δεν είναι αυτός ο λόγος ύπαρξης ενός τέτοιου μοντέλου.

Στις ευθείες των εθνικών οδών βρίσκεται στο στοιχείο του

Εκτός δρόμου τοποθετείς το οδηγικό προφίλ στη θέση Off road και πηγαίνεις. Από τα πρώτα μέτρα διαπιστώνεις πως και πάλι οι 20άρηδες τροχοί με τα αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά δεν βοηθάνε την κατάσταση, αλλά το αυτοκίνητο είναι σε θέση να κάνει περισσότερα από αυτά που φαντάζεστε και κυρίως από αυτά στα οποία θα το υποβάλλετε. Από την άλλη κινούμενοι σε αστικό περιβάλλον διαπιστώσαμε πως είναι σαφώς πιο εύκολο στο χειρισμό του απ’ότι περιμένει κάνεις από ένα αυτοκίνητο αυτών των διαστάσεων. Το σημαντικό όμως συμπέρασμα ήταν πως ο δίλιτρος κινητήρας είναι παραπάνω από αρκετός για το XC90. Με τη βοήθεια του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων, σε καμία περίπτωση δεν αισθανθήκαμε να μας λείπει η δύναμη, ενώ όπου οι συνθήκες το απαίτησαν το άμεσο kick down έδωσε λύση.

Εκτός δρόμου θα πάτε πολύ πιο μακριά από εκεί που έχετε φανταστεί

Τέλος τα 80000 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η έκδοση B5 και πολύ περισσότερο τα 85000 Ευρώ της πολύ πλούσιας έκδοσης inscription είναι ένα πολύ λογικό νούμερο για ένα μεγάλο και πολυτελές SUV της premium κατηγορίας. Ακόμη πιο σημαντικό όμως είναι το γεγονός πως πλέον διατίθεται με πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και πέντε χρόνια οδική βοήθεια, όπως άλλωστε ολόκληρη η γκάμα της Σουηδικής εταιρίας όπως μπορείτε να διαπιστώσετε και εσείς στο https://www.volvocars.com/gr

Αρχοντικό με όλη τη σημασία της λέξης

Κάμερα: Νίκος Κωσταντάτος

Μοντάζ: Γιώργος Σπυριδάκης

Φωτογραφίες: Παντελής Τζερτζεβέλης

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.