Τα τελευταία, πολύ λίγα, χρόνια, οι αλλαγές που συντελούνται στην αυτοκίνηση είναι τεράστιες τόσο σε ότι έχει να κάνεις με τη τεχνολογία των αυτοκινήτων, όσο και σε σχέση με τις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού. Οι δύο πιο σημαντικές, πέρα από την ηλεκτροκίνηση η οποία από εδώ και πέρα θα αναπτυχθεί με ραγδαίους ρυθμούς, είναι η πολύ μεγάλη άνθηση της κατηγορίας των SUV και η απομάκρυνση κάποιων κατασκευαστών, κυρίως Ιαπώνων, από τη πετρελαιοκίνηση. Και ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα και των δύο παραπάνω στοιχείων είναι το μοντέλο της δοκιμής μας, το Honda CR-V Hybrid.Από το 1995 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του μοντέλου, το Honda CR-V βελτιώνεται και εξελίσσεται συνεχώς, όντας σε μία από τις πλέον δημοφιλείς κατηγορίες, ενώ τώρα είναι διαθέσιμο και ως υβριδικό, προκειμένου να εναρμονιστεί με τις τάσεις και τις προσταγές της εποχής. Τάσεις οι οποίες θέλουν τη κατηγορία των μεσαίων SUV να αναπτύσσεται συνεχώς, με νέα μοντέλα να εντάσσονται συνεχώς σε αυτή και προσταγές που επιβάλλον τη φιλικότητα προς το περιβάλλον, μέσω της μείωσης της κατανάλωσης και φυσικά των εκπεμπόμενων ρύπων.

Πολύ έντονη η εξωτερική του σχεδίαση

Η εξωτερική εικόνα του CR-V χαρακτηρίζεται από πολύ έντονες και χαρακτηριστικές γραμμές, οι οποίες καθιστούν πιο επιβλητικό, το ούτως ή άλλως σεβαστών διαστάσεων αμάξωμα του Ιαπωνικού μοντέλου, καθώς το μήκος του βρίσκεται στα 4.6 μέτρα, το πλάτος στα 1.855 μέτρα και το ύψος του φτάνει τα 1.689 μέτρα. Η απόσταση των 19.2 εκατοστών στη τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας, σε συνδυασμό με τους μεγάλους και όμορφους τροχούς των 18 ιντσών, δημιουργούν ένα πραγματικά SUV αισθητικό σύνολο.

Σεβαστές οι διαστάσεις του για την κατηγορία στην οποία ανήκει

Από εκεί και πέρα το Honda CR-V Ηybrid διατηρεί τη γνωστή σε όλους σιλουέτα, εξελιγμένη σχεδιαστικά ώστε να προβάλλεται ένας σπορ και σοφιστικέ χαρακτήρας. Yιοθετεί φρέσκια σχεδίαση εξωτερικού, με φαρδύτερους θόλους τροχών και πιο έντονες καμπύλες στο καπό και τα πίσω πλαϊνά πάνελ, καθώς και το πιο πρόσφατο, χαρακτηριστικό γραφικό προβολέων Honda. Άλλωστε οι κύριες οδηγίες σχεδίασης για το νέο CR-V ήταν η δημιουργία ενός σύγχρονου και δυναμικού SUV που παράλληλα είναι και εξαιρετικά λειτουργικό, όπως θα δούμε στη συνέχεια της δοκιμής.

Επιβλητικό το εμπρός μέρος του

Τον υβριδικό του χαρακτήρα τον δηλώνει με διακριτικό τρόπο κάτω από τους εξωτερικούς καθρέπτες και στην πέμπτη πόρτα του χώρου αποσκευών, ενώ για όσους αναρωτιούνται για την μετάδοση της κίνησης υπάρχει εκεί και το διακριτικό AWD που αφορά τις τετρακίνητες εκδόσεις, όπως η συγκεκριμένη της δοκιμής μας. Τέλος θα πρέπει να σημειώσουμε πως πρόκειται για ένα προηγμένο αεροδυναμικά όχημα το οποίο εξελίχθηκε με έναν συνδυασμό υπολογιστικής ρευστοδυναμικής, δοκιμής μοντέλου υπό κλίμακα σε αεροδυναμική σήραγγα και της πρώτης δοκιμής σε σήραγγα αεροδυναμικής πλήρους κλίμακας της Honda με κυλιόμενο ιμάντα.

Αρκετά “ογκώδες” και πίσω

Ο ορισμός των άνετων χώρων

Ανέκαθεν το εσωτερικό των Honda χαρακτηρίζονταν από εξαιρετική άνεση και πολύ καλή εκμετάλλευση των χώρων, ιδιαίτερα στη περίπτωση του CR-V. Αυτό εξακολουθεί και υφίσταται και στην υβριδική του έκδοση, όπου πέντε ενήλικοι θα ταξιδέψουν χωρίς κανέναν περιορισμό ενώ και ο χώρος των αποσκευών παρά τη τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από αυτόν, έχασε 65 λίτρα αλλά παρέμεινε στο πολύ ικανοποιητικό νούμερο των 497 λίτρων χωρητικότητας.

Υψηλή τεχνολογία και ποιότητα στο εσωτερικό

Από εκεί και πέρα η απουσία επιλογέα από τη συνηθισμένη τραβάει κατευθείαν τη προσοχή στο εσωτερικό και είναι το βασικό στοιχείο διαφοροποίησης σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του μοντέλου. Τρεις διακόπτες για Drive, Park και Neutral και ένας για την όπισθεν, αντικαθιστούν τον κλασικό λεβιέ της αυτόματης μετάδοσης, ενώ στον ίδιο χώρο συναντά κανείς διακόπτες για το χειρόφρενο, τη λειτουργία Sport, Econ και EV. Στην τελευταία περίπτωση το CR-V κινείται αποκλειστικά με το ηλεκτρικό απόθεμα των μπαταριών για μόλις δυο χιλιόμετρα.

Η άνεση των χώρων είναι ένα από τα πολύ δυνατά του σημεία

Πίσω από το τιμόνι ο οδηγός απολαμβάνει άνεση και σωστή στήριξη από το αναπαυτικό κάθισμα, ενώ μπροστά του ένας σύγχρονος ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων προσφέρει τη επίκαιρη ενημέρωση σχετικά με το αυτοκίνητο. Μια τοξωτή ψηφιακή μπάρα αναλαμβάνει το ρόλο του «στροφόμετρου» και επι της ουσίας ενημερώνει πόσο ενέργεια καταναλώνει αναλόγως της πίεσης και της διάρκειας που το πόδι παραμένει στο δεξί πεντάλ ή σε τι βαθμό ανακτά ενέργεια στο σήκωμα και στο φρενάρισμα. Παράλληλα απεικονίζονται τα τεκταινόμενα του υβριδικού συστήματος ώστε να υπάρχει πλήρη ενημέρωση, κάτι που δεν σταματά στον πίνακα οργάνων αλλά συνεχίζεται και από την οθόνη αφής 7’’ του infotainment Honda Connect. Το τελευταίο είναι σημαντικά βελτιωμένο σε λειτουργία και συμβάλλει στην πολύ καλή εργονομία, αν και το μενού του συνεχίζει να χρειάζεται εξοικείωση.

Τα πάντα γίνονται με κουμπιά

Η ουσία της υβριδικής έκδοσης

Ο λόγος για το Multi-Mode Drive (i-MMD) υβριδικό σύστημα της Honda που αποτελείται από δυο ηλεκτροκινητήρες, μία μονάδα ελέγχου ισχύος, έναν βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson, μπαταρία ιόντων λιθίου και κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης. Πιο συγκεκριμένα ο δίλιτρος βενζινοκινητήρα i-VTEC κύκλου Atkinson, 145 ίππων, συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και η συνδυαστική τους ισχύς ανέρχεται στους 184 ίππους, ενώ υπάρχει και ένας ακόμη ηλεκτροκινητήρα ο οποίος παίζει το ρόλο γεννήτριας, ώστε να φορτίζει τον πρώτο. Ο συνδυασμός ηλεκτροκινητήρα – βενζινοκινητήρα επιταχύνει το CR-V Hybrid από στάση στα 100 km/h σε 9,2 δευτερόλεπτα στο μοντέλο AWD. Η τελική ταχύτητα του υβριδικού είναι 180 km/h. Αντί συμβατικού κιβωτίου, μία μονάδα υποπολλαπλασιασμού δημιουργεί άμεση μετάδοση με σταθερή σχέση μεταξύ των κινούμενων εξαρτημάτων και ομαλότερη μεταφορά ροπής.

Δίλιτρος κινητήρα βενζίνης και δύο ηλεκτρομοτέρ για το υβριδικό σύστημα

Το CR-V Hybrid διαθέτει σύστημα Deceleration Paddle Selector, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει το ρυθμό επιβράδυνσης χρησιμοποιώντας paddles (μοχλούς) πίσω από το τιμόνι. Ο στάνταρ ρυθμός επιβράδυνσης, που προβάλλεται στην οθόνη Driver Information Interface (DII) 7 ιντσών, υποδηλώνεται με ένα μοτίβο σχήματος V (σιρίτι). Ο αριθμός των σιριτιών αυξάνεται ανάλογα με το ρυθμό επιβράδυνσης, φτάνοντας μέχρι τέσσερα, το μέγιστο. Τραβώντας το paddle στην αριστερή πλευρά του τιμονιού (υποδηλώνεται με το σύμβολο ‘πλην’), ο ρυθμός επιβράδυνσης αυξάνεται. Αυτή η ενέργεια επιβραδύνει το αυτοκίνητο πολύ ταχύτερα. Τραβώντας το paddle στη δεξιά πλευρά του τιμονιού (υποδηλώνεται με το σύμβολο ‘συν’), ο οδηγός μπορεί να μειώσει το ρυθμό επιβράδυνσης, επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο πολύ πιο ομαλά. Αναγεννητική πέδηση χρησιμοποιείται σε όλο το στάδιο της επιβράδυνσης.

Όμορφες 18άρες ζάντες με ελαστικά υψηλού προφίλ

Η τετρακίνηση λειτουργεί επί της ουσίας παίρνοντας κίνηση ο πίσω άξονας ηλεκτρομοτέρ που κινεί και τους εμπρός τροχούς. Χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη που συνδέει έναν άξονα κίνησης στο πίσω διαφορικό μέσω μιας υδραυλικής αντλίας που λειτουργεί γρήγορα όσο σε κανένα άλλο CR-V μέχρι σήμερα.

Απολαυστικό σε κάθε κατάσταση

Άνετο παντού

Στο δρόμο ο προσανατολισμός και της υβριδικής έκδοσης του Honda CR-V είναι η άνεση και εκεί τα καταφέρνει εξαιρετικά καλά. Η πολύ προσεγμένη δουλειά στον τομέα της ηχομόνωσης σε συνδυασμός με την υψηλή ποιότητα κύλισης και τη μελετημένη αεροδυναμική, καθιστούν το CR-V Hybrid έναν πραγματικά ξεκούραστο ταξιδευτή μεγάλων αποστάσεων. Στην Εθνική είναι χαρακτηριστική η ευστάθειά του, ενώ και σε δρόμους με στροφές η καλή ρύθμιση της ανάρτησης θα διατηρήσει τις κλίσεις σε λογικά επίπεδα, εμπνέοντας μία αίσθηση ασφάλειας, αρκεί φυσικά να έχουμε πάντα στο μυαλό μας πώς οδηγούμε ένα μεσαίο SUV. Τα φρένα, με τη σειρά τους, δείχνουν καλά και ανθεκτικά σε σκληρή χρήση.

Με σαφή προσανατολισμό στην άνεση

Aυτό που μας άρεσε ιδιαίτερα είναι η εκτός δρόμου συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Τα ελαστικά με το μεγάλο προφίλ (235/60/18), η σημαντική απόσταση από το έδαφος των 19.2 εκατοστών και η πολύ γρήγορη λειτουργία της τετρακίνησης, καθιστούν το Hybrid το πιο «off road» CR-V που δημιούργησε ποτέ η Honda. Ιδιαίτερη μνεία επίσης οφείλουμε να κάνουμε και στη κατανάλωση, η οποία βρέθηκε στη περιοχή των επτά λίτρων βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα, χωρίς μάλιστα να μπορούμε να ισχυριστούμε ότι ήμασταν και ιδιαίτερα φειδωλοί με το γκάζι.

Ιδιαίτερα ικανό εκτός δρόμου

Συμπερασματικά, η νέα γενιά του υβριδικού CR-V είναι ότι πιο τεχνολογικά εξελιγμένο έχει να επιδείξει η Honda. Επιβλητικό εμφανισιακά, ποιοτικό εσωτερικά με πραγματικά μεγάλους χώρους και εφοδιασμένο με μία πλειάδα ηλεκτρονικών και άλλων συστημάτων, πρακτικά δεν έχει αντίπαλο για αυτά που προσφέρει. Η τιμή των 45650 Ευρώ σίγουρα δεν είναι, ευκαταφρόνητη, δικαιολογείται ωστόσο στο έπακρο από όλα όσα προσφέρει.

  • Εμφάνιση
  • Άνεση
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση


  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας2000 κ.εκ.
Ίπποι (συνδυαστικά)184
0-1009.2″
Τελική ταχύτητα180 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής7 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2126 γρ/χλμ
Άνετα και ξεκούραστα για κάθε σωματότυπο

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.