H πορεία της Volvo τα τελευταία χρόνια αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση όχι μόνο στο κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά στο σύνολο των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Η Σουηδική εταιρία διανύει μία περίοδο άκρως δημιουργική και παραγωγική, κατασκευάζοντας πραγματικά premium αυτοκίνητα και συνδυάζοντας με εξαιρετική επιτυχία διαφορετικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα το ξεχωριστό στυλ, με την πολυπόθητη άνεση. Και ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το ολοκαίνουριο XC40 T3 με το αυτόματο κιβώτιο Geartronic των οκτώ σχέσεων, το οποίο είναι και το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής μας και μάλιστα στη σπορτίζουσα έκδοση R Design.

Πολύ εντυπωσιακό το εμπρός μέρος του

Σουηδική καλαισθησία

Το νέο Volvo XC40 είναι βασισμένο πάνω στη νέα πλατφόρμα της Σουηδικής εταιρίας, την CMA (Compact Modular Platform) με αποτέλεσμα οι δημιουργοί του να έχουν τη δυνατότητα να «χτίσουν» ένα premium αυτοκίνητο σε όλα τα επίπεδα. Ξεκινώντας από την εμφάνιση, οι σχεδιαστές από τη μία δανείστηκαν κάποια στοιχεία από τα μεγαλύτερα XC90 και XC60, από την άλλη, σοφά και ορθά σκεπτόμενοι, αποφάσισαν να το διαφοροποιήσουν αισθητικά, αποφεύγοντας εντέχνως να πέσουν στη παγίδα όλα τα μοντέλα τους να μοιάζουν υπερβολικά μεταξύ τους.

Σχετικά κόμπακτ οι διαστάσεις του

Με το μήκος να βρίσκεται στα 4,425 μέτρα, το πλάτος στα 1,863 μέτρα και το ύψος στα 1,652 μέτρα, επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν περισσότερες γωνίες παρά καμπύλες και σε συνδυασμό με την απόσταση των 211 χιλιοστών από το έδαφος να δημιουργήσουν ένα γνήσιο SUV όχημα και όχι ένα μοντέλο που θα ακροβατούσε ανάμεσα σε SUV και κροσσόβερ.  Άλλωστε οι Σουηδοί διαθέτουν κροσσόβερ μοντέλα στη γκάμα τους, όπως τα V90 και V60 cross country.

Έντονη σχεδίαση και πίσω

Η πολυτέλεια του μινιμαλισμού

Στο εσωτερικό η μινιμαλιστική άποψη που διακρίνει τη Σουηδική φιλοσοφία είναι και εδώ εμφανέστατη. Ο TFT πίνακας οργάνων των 12.3 ιντσών όπως και η κεντρική οθόνη των εννέα ιντσών με τη λογική του I pad και βεβαίως τα ελάχιστα κουμπάκια, είναι γνώριμα στοιχεία. Αυτό που αποτελεί σημείο αναφοράς, είναι το γεγονός πως τόσο η απτή ποιότητα των υλικών και της συναρμογής, όσο και η προσοχή στη παραμικρή λεπτομέρεια, αποδεικνύουν πως οι Σουηδοί καταβάλουν μία ιδιαιτέρως σημαντική προσπάθεια να βελτιώνονται μοντέλο με το μοντέλο. Πολλή μελέτη βρίσκεται και πίσω από την εκμετάλλευση κάθε χιλιοστού της καμπίνας των επιβατών, καθώς παρά τις κόμπακτ διαστάσεις δεν θα δυσκολέψει ακόμη και πέντε επιβάτες σε μία μεγάλη μετακίνηση, ενώ οι θήκες για αντικείμενα είναι πολύ παραπάνω από ικανοποιητικές.

Γνώριμα ποιοτική η εικόνα του εσωτερικού, με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας

Βεβαίως όταν αναφερόμαστε σε ένα Volvo δεν μπορούν να λείπουν όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, προκειμένου αφενός το αυτοκίνητο να παρέχει την υψηλότερη δυνατή ενεργητική και παθητική ασφάλεια, αφετέρου να προσθέσει και αυτό με τη σειρά του το δικό του λιθαράκι στην υλοποίηση του οράματος που θέλει να μην υπάρχει κανένας νεκρός σε αυτοκίνητο της Volvo το οποίο έχει εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα.

Οι χώροι είναι ένα από τα δυνατά του χαρακτηριστικά

Αυτό σημαίνει πως το XC40 διαθέτει, την τελευταία γενιά του City Safety, την τεχνολογία Run-off Road Protection για αποτροπή της εξόδου από το δρόμο ή μετριασμό των συνεπειών της, καθώς και προαιρετικά κάμερα 360 μοιρών και το Pilot Assist, το σύστημα που κρατάει το XC40 στη λωρίδα κυκλοφορίας του στον αυτοκινητόδρομο, με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός διατηρεί τον έλεγχο. Επίσης υπάρχει και το σύστημα Cross Traffic Alert, το οποίο χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου για να ελέγχει την κάθετα διερχόμενη κυκλοφορία κατά την κίνηση με όπισθεν-έξοδο από χώρο στάθμευσης και να προειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν διέλευση άλλου οχήματος. Πλέον, το σύστημα διαθέτει και αυτόματο φρενάρισμα για την αποτροπή μίας ενδεχόμενης σύγκρουσης.

Άνετα και με πολύ καλή πλευρική στήριξη τα εμπρός καθίσματα της έκδοσης R Design της δοκιμής μας

Δυνατός και με λογική κατανάλωση

Η νέα έκδοση του Volvo XC40 T3 Auto των 1.500 κ.εκ. με απόδοση 163 ίππων και με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Geartronic, καταφέρνει να συνδυάζει με ιδιαίτερα επιτυχημένο τρόπο την άνεση και την απόλαυση στην οδήγηση. Το αυτόματο κιβώτιο διατίθεται σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού και εμπλουτίζει με περισσότερες επιλογές το XC40 με τον κινητήρα Τ3. Ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας εξασφαλίζει στο Compact premium SUV της Volvo πολύ καλές επιδόσεις καθώς το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 9.6’’ και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. με την κατανάλωση να παραμένει σε λογικό επίπεδο, καθώς κατά τη διάρκεια των σχεδόν 2000 χιλιομέτρων της δοκιμής μας αυτή κυμάνθηκε στη περιοχή των 8.5 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, δύναμη και λογική κατανάλωση

Με έμφαση στην άνεση

Μπορεί πλέον το downsizing να έχει δώσει τα διαπιστευτήρια των δυνατοτήτων του σε πολλά και διαφορετικά μοντέλα, ωστόσο κάθε καινούρια περίπτωση στην αρχή μας προκαλεί προβληματισμό. Και η περίπτωση του XC40 T3 με τον ολοκαίνουριο τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης της Volvo, δεν μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Τα 1500 κυβικά και οι 163 ίπποι, δεν ήταν νούμερα που μπορούσαν να μας πείσουν για τον τρόπο με τον οποίο θα ήταν σε θέση να κινήσουν το premium Σουηδικό SUV. Ωστόσο η κατάσταση πίσω από το τιμόνι του, ήταν σαφώς καλύτερη από όσα οι παραπάνω αριθμοί μπορούν να σε υποψιάσουν.

Ιδανικό για μεγάλα και άνετα ταξίδια

Η πρώτη ευχάριστη έκπληξη έρχεται από τη χροιά του κινητήρα, η οποία όχι μόνο δεν σε ενοχλεί, αλλά σε προβληματίζει κιόλας αν όντως πρόκειται για τρικύλινδρο σύνολο. Η λειτουργία του είναι εξαιρετικά πολιτισμένη και αθόρυβη, ενώ από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, σε εντυπωσιάζει το «γεμάτο» τράβηγμά του από τις χαμηλές στροφές. Και αν η απόκριση είναι εντυπωσιακή, η ελαστικότητα του είναι αυτή που ολοκληρώνει τη προσπάθεια των μηχανικών της Volvo. Αρωγός σε κάθε περίπτωση και το πολύ προσεγμένο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων που μεταδίδει τη κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, που εκτοξεύει την άνεση, χωρίς να στερεί την απόλαυση της οδήγησης.

Η οδική του συμπεριφορά παραμένει πάντα και παντού ουδέτερη


Το επόμενο πράγμα που εκτιμήσαμε ιδιαίτερα στο ταξίδι Αθήνα Θεσσαλονίκη, ήταν η υψηλή ποιότητα κύλισης καθώς και η παντελής έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα Premium SUV. Σε ότι αφορά την οδική του συμπεριφορά, είναι εμφανές πως οι άνθρωποι της Σουηδικής εταιρίας είχαν πρωτίστως στο μυαλό τους την άνεση, κατάφεραν ωστόσο να δώσουν και μία σπορτίφ απόχρωση. Το άκαμπτο πλαίσιο, η δυνατότητα επιλογής προγράμματος οδήγησης, η ικανότητα του κινητήρα, τα αποδοτικά φρένα και η ελεγχόμενη, για τέτοιο μοντέλο, κλίση στις στροφές, είναι αρωγοί του οδηγού σε κάθε του διάθεση να κινηθεί πραγματικά σβέλτα. Εκτός δρόμου η αυξημένη απόσταση θα σας επιτρέψει να κινηθείτε σε έναν βατό χωματόδρομο, ωστόσο τα αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά και η μετάδοση της κίνησης μόνο εμπρός, θα βάλουν τα όρια. Για το τέλος αφήσαμε την τιμή η οποία για το Volvo XC40 T3 Auto  ξεκινάει από τα 34356 Ευρώ και τα οποία είναι μία τιμή έκπληξη για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, με πολύ πλούσιο εξοπλισμό.

Για να επιλέγετε ανάλογα με τις διαθέσεις σας
  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Άνεση


  • Αίσθηση τιμονιού

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1500 κ.εκ. Turbo
Ίπποι163
0-1009.6″
Τελική ταχύτητα200 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής8.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2149 γρ/χλμ
Η R Design είναι η σπορ έκδοση της Volvo

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.