Όσο και αν τα πράγματα στην αυτοκίνηση αλλάζουν με ραγδαίους ρυθμούς, όσο και αν τα SUV δείχνουν μία τάση κυριαρχίας σε όλες ανεξαιρέτως τις κατηγορίες, πάντα θα υπάρχουν κάποιες σταθερές. Κάποιες αξίες οι οποίες θα είναι εκεί στη θέση τους, διαχρονικές, προκειμένου να μας θυμίζουν το λόγο για τον οποίο λατρεύουμε τα αυτοκίνητα. Και μία από τις αξίες αυτές είναι η γοητεία που ασκούν αλλά και εκπέμπουν τα κουπέ αυτοκίνητα. Τα γνήσια κουπέ, αυτά με τις μεγάλες μούρες και τα τρίθυρα αμαξώματα και όχι τα τετράθυρα κουπέ, τα station κουπέ, τα SUV coupe, ή ότι άλλο υποκατάστατο μπορείτε να σκεφτείτε.

Πολλές καμπύλες παντού και ειδικά στο πίσω μέρος της

Και ένα τέτοιο, γνήσιο κουπέ, είναι αυτό της δοκιμής μας, η Mercedes E Class Coupe, η γοητεία της οποίας είναι ανεξίτηλη και σχεδόν καθολική, όσες αλλαγές και αν συντελεστούν στον μαγικό κόσμο της αυτοκίνησης. Και βέβαια η συνεννόηση και μόνη για τη δοκιμή ενός τέτοιου αυτοκινήτου, είναι από μόνη της ικανή και αναγκαία συνθήκη για να σου φτιάξει τη διάθεση, πολύ δε περισσότερο όταν ξέρεις ότι η συμβίωση μαζί της θα συνοδευτεί και από περίπου δύο χιλιάδες χιλιόμετρα.

Xωρίς πλαίσιο τα παράθυρα

Σαγηνευτική

Λίγες μόνο ματιές στη κομψή και εντυπωσιακή συνάμα σιλουέτα της E Class Coupe, είναι σε θέση να σε καθηλώσουν. Βεβαίως στο σημείο αυτό θα πρέπει να θυμίσουμε πως η Mercedes έχει μία μακρά παράδοση στη κατασκευή coupe μοντέλων η οποία διαρκεί 50 χρόνια καθώς ξεκινάει το 1969 από την W114C. To πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι οι διόλου ευκαταφρόνητες διαστάσεις της, καθώς είναι μεγαλύτερη σε κάθε διάσταση σε σύγκριση με τον προκάτοχο της. Το μήκος της φτάνει τα 4.82 μέτρα (12 εκ. μεγαλύτερο), το πλάτος τα 1.86 μέτρα (7,4 εκ. μεγαλύτερο) και το ύψος φτάνει τα 1.43 μέτρα (3,2 εκατοστά μεγαλύτερο) ενώ το μεταξόνιο, είναι 2.87 μέτρα (11,3 εκατοστά μεγαλύτερο).

Eντυπωσιακή

Και παρά το μέγεθός της, οι σχεδιαστές της κατάφεραν με την έντονη χρήση καμπύλων, αφενός να «κρύψουν» σε μεγάλο βαθμό τον όγκο της, αφετέρου να δημιουργήσουν ένα καθ’όλα εντυπωσιακό σχήμα, το οποίο δεν θα ήταν υπερβολικό να χαρακτηρίσουμε, σαγηνευτικό. Εκτός από το μακρύ καπό, το οποίο αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα κάθε γνήσιου κουπέ, τα πλευρικά παράθυρα χωρίς κολόνες, είναι ένα ακόμη στοιχείο που της δίνει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα.

Ποιότητα και πολυτέλεια

Περνώντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, αφήνεις ασχολίαστη τη ποιότητα της κατασκευής και των υλικών καθώς είναι πραγματικά κορυφαίες και παρατηρείς τη σχεδίαση. Βλέπεις την εμφανή προσπάθεια των δημιουργών να παράξουν μία πιο νεανική και σύγχρονη εικόνα από αυτή που μας έχει συνηθίσει η Mercedes, κάτι που βέβαια είναι απαραίτητο στην E Class Coupe.

Ποιότητα, πολυτέλεια και σύγχρονος εξοπλισμός

Παράλληλα δεν μπορείς να μην παρατηρήσεις και το ότι η σχεδιαστική φιλοσοφία του εσωτερικού είναι προσανατολισμένη προς τον οδηγό, κάτι ιδιαίτερα ευχάριστο και φυσικά ευπρόσδεκτο. Το γεγονός πως η μεγάλη οθόνη στη κορυφή της κεντρικής κονσόλας, πλέον δείχνει ως συνέχεια του πίνακα οργάνων και όχι ως μια «ξεκάρφωτη» τοποθέτηση, αποδεικνύει με τον πλέον αδιαμφισβήτητο τρόπο τη πολύ προσεκτική δουλειά που έγινε στον τομέα της σχεδίασης.

Για να επιλέγετε ανάλογα με τις διαθέσεις σας

Από εκεί και πέρα η E Class Coupe βρίθει τεχνολογίας, καθώς διαθέτει από σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης (ως έξτρα φυσικά) μέχρι διακόπτες αφής στο τιμόνι, απ’όπου μπορείτε να ελέγξετε και να ρυθμίσετε σχεδόν το σύνολο των πολλών λειτουργιών του αυτοκινήτου. Στον τομέα της εργονομίας, οι πολλές θήκες, η σχετικά εύκολη πρόσβαση και εμφάνιση της επιθυμητής λειτουργίας του συστήματος infotaiment, αν και εφόσον ο οδηγός-χρήστης έχει κάποια επαφή με τη σύγχρονη τεχνολογία, βοηθούν τα μέγιστα στη καθημερινή συνύπαρξη με το αυτοκίνητο.

Άνετα και με καλή πλευρική στήριξη

Σε ότι αφορά στους χώρους, αυτοί είναι ικανοποιητικοί για ένα κουπέ αυτοκίνητο, αν και το περιμένεις με αυτές τις διαστάσεις, με τη πρόσβαση στα δύο πίσω καθίσματα να είναι σχετικά εύκολη διαδικασία. Τέλος σε ότι αφορά στο εσωτερικό, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στην ηχομόνωση, η οποία είναι άκρως ικανοποιητική, ακόμη και όταν η ταχύτητα κίνησης ανέβει αρκετά.

Καλή η σύγχρονη τεχνολογία, αλλά το αναλογικό ρολόι κλέβει τη παράσταση

Οικονομικός και ικανός

Ο λόγος βεβαίως για τον ολοκαίνουριο δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα με τον οποίο ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Οι 194 ίπποι και τα 40.8 κιλά της ροπής συνδυάζονται με το εξαιρετικό σε λειτουργία αλλά και κλιμάκωση αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων 9G-Tronic, αποδείχθηκε πολύ ικανός και κυρίως εξαιρετικά οικονομικός ως προς τη κατανάλωση. Τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 7.4’’ με τη τελική ταχύτητα να φτάνει τα 242 χλμ./ώρα. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο όμως ήταν το γεγονός πως κατά τη διάρκεια των 1800 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, σε πραγματικά μεικτές συνθήκες και με σβέλτο ρυθμό κίνησης σε όλες τις περιπτώσεις, η μέση κατανάλωση δεν ανέβηκε από τα 6.8 λτ./100 χλμ. ενώ σε συνθήκες ταξιδιού με 140-150 χλμ./ώρα έπεσε και κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ.

Δυνατός, ικανός και πολύ οικονομικός ως πρός τη κατανάλωση του

 

Εστιασμένη στον οδηγό

Δεν θα μπορούσα να μην σταθώ και μάλιστα ιδιαιτέρως στο θέμα της οδηγοκεντρικότητας που χαρακτηρίζει την E Class Coupe, καθώς είναι ένα καινούριο χαρακτηριστικό, σε τόσο έντονο βαθμό,  για το Γερμανικό μοντέλο. Ξεκινώντας από το στοιχείο της, δηλαδή τη κίνηση στην εθνική οδό, διαπιστώνεις αφενός την προσεγμένη ποιότητα κύλισης αφετέρου τα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης στις ανοιχτές καμπές, όπου μπαίνεις με αρκετά έως πολλά χιλιόμετρα και απλώς διαγράφεις τη τροχιά με το τιμόνι, και τα υπόλοιπα γίνονται σχεδόν από μόνα τους. Ακόμη και σε νυχτερινή οδήγηση υπό καταρρακτώδη βροχή, η E Class Coupe προσφέρει στον οδηγό της αλλά και στους συνεπιβάτες ένα πολύ υψηλό αίσθημα ασφάλειας. Αφήνοντας την εθνική οδό και μπαίνοντας σε κλειστά επαρχιακά κομμάτια με στροφές, επιβεβαιώνεις το οδηγοκεντρικό του πράγματος.

Ένα γνήσιο GT για μεγάλα ταξίδια

Τιμόνι με σωστή πληροφόρηση, πλαίσιο με χαρακτηριστική ακαμψία, κινητήρας με δύναμη παντού, κιβώτιο με άμεσες αλλαγές και δυνατά φρένα, συνθέτουν ένα πλαίσιο που μπορεί να οδηγηθεί πολύ πέρα και πάνω από τη λογική και το λόγο για τον οποίο δημιουργήθηκε και υπάρχει το μεγάλο αυτό κουπέ. Tέλος σε αστικές συνθήκες, είναι η αλήθεια πως καταφέρνει και κρύβει τον όγκο της, όντας ευκολοδήγητη και έχοντας ο οδηγός ως αρωγό το παροιμιώδες «κόψιμο» του τιμονιού.

Από τις πλέον απολαυστικές Mercedes, σε ότι αφορά και την οδική της συμπεριφορά

Θα είναι πάντα ενδιαφέρουσα και σταθερή αξία

H E Class Coupe είναι η πλέον ενδιαφέρουσα γενιά του μοντέλου από τη δημιουργία του, καθώς είναι «χτισμένη» γύρω από τον οδηγό. Τα παραδοσιακά στοιχεία του μοντέλου, όπως άνεση και πολυτέλεια, εμπλουτίστηκαν με τεχνολογία και οδηγική απόλαυση, έχοντας ως επιστέγασμα έναν πολύ ικανό και κυρίως οικονομικό δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα. To πλέον σημαντικό όμως στοιχείο είναι πως ακόμη και σήμερα, που τα πάντα στην αυτοκίνηση αλλάζουν με γρήγορους για να μην πούμε βίαιους ρυθμούς, ένα τέτοιο αυτοκίνητο αποτελεί μία σταθερά αποδοχής, εκτίμησης και θαυμασμού σχεδόν σε καθολικό βαθμό. Και όπως είναι φυσικό όλα τα παραπάνω έχουν και το ανάλογο αντίτιμο το οποίο στη περίπτωση της E Class Coupe 220d ξεκινάει από τα 69340.

Πολύ όμορφες
  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Χαρακτήρας
  • Επιδόσεις


  • Ευκολία εισόδους στις πίσω θέσεις
  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας2000 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι194
0-1007.4″
Τελική ταχύτητα242 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής6.8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2126 γρ/χλμ
Σχετικά εύκολη η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.