Το πρότυπο Euro7 θα φέρει τα πάνω-κάτω στους κινητήρες!

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη ανοίξει το επόμενο κεφάλαιο των κανονισμών εκπομπών ρύπων με την πρωτοβουλία που κάποια στιγμή στο μέλλον, θα πάρει την μορφή της “Euro 7” νομοθεσίας. Ακόμα δεν έχει γίνει σαφές το χρονοδιάγραμμα με βάση το οποίο θα ισχύσουν αυτοί οι κανονισμοί, αλλά οι φήμες που κυκλοφορούν κάνουν λόγο για το 2026 και οι κατασκευαστές έχουν ήδη ξεκινήσει την προεργασία. Έτσι, έχουμε και τα πρώτα σχόλια επί του θέματος, σχόλια που προκαλούν προβληματισμό καθώς δείχνουν ότι οι Euro 7 κανονισμοί θα φέρουν τα πάνω-κάτω στην βιομηχανία αυτοκινήτου.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το υψηλόβαθμο στέλεχος της Porsche, Frank-Stephen Walliser, οι Euro 7 κανονισμοί στοχεύουν στην δραματική μείωση της διαφοράς ανάμεσα στις εργαστηριακές τιμές κατανάλωσης και αυτές που επιτυγχάνονται από τους καταναλωτές σε πραγματικές συνθήκες και για να ανταποκριθούν οι κατασκευαστές στα νέα δεδομένα, ενδεχομένως να δούμε σημαντικές αλλαγές στους κινητήρες. Ο Walliser πιστεύει ότι το πρότυπο Euro 7 θα είναι η αρχή του τέλους για την πρακτική του downsizing – κάτι που μοιάζει να στερείται λογικής αλλά σε αυτό το σημείο τουλάχιστον, φαντάζει ως ο μοναδικός τρόπος για έναν κινητήρα να πληροί τους νέους κανονισμούς.

Περιμένω μία αύξηση της τάξης του 20% στην χωρητικότητα των Euro 7 κινητήρων κατά μέσο όρο. Πολλές εταιρίες θα πάνε από τους 4-κύλινδρους στους 6-κύλινδρους και από τους 6-κύλινδρους στους 8-κύλινδρους.

Οι κανονισμοί είναι εντελώς αντιπαραγωγικοί όσον αφορά στις εκπομπές CO2, οπότε αυτές θα αυξηθούν. Δεν μπορείς να πληροίς τους κανονισμούς χωρίς να καις καύσιμο. Ακούγεται τρελό αλλά είναι ένα τεχνικό γεγονός αυτή τη στιγμή.

Ο Walliser αποδίδει αυτή την… τρέλα στους μεγαλύτερους καταλύτες και στις πιο αυστηρά ορισμένες εκπομπές κατά την εκκίνηση του κινητήρα αλλά το πλαίσιο των Euro 7 κανονισμών δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα, οπότε δεν αποκλείεται να προκύψουν επιπλέον προκλήσεις για τους κατασκευαστές και ειδικότερα, για εταιρίες όπως η Porsche που δραστηριοποιούνται σε ένα διαφορετικό κομμάτι από εταιρίες μαζικής παραγωγής. Επίσης, ο Walliser προβλέπει τον “θάνατο” της ατμόσφαιρας… Όχι της Γης, αλλά των ατμοσφαιρικών κινητήρων επιδόσεων, καθώς προς το παρόν, η μοναδική λύση που είναι ορατή για το μέλλον είναι αυτή της υπερτροφοδότησης – κάτι που σημαίνει ότι απειλείται η ύπαρξη της μοναδικής ατμοσφαιρικής 911, της σκληροπυρηνικής GT3 RS, τουλάχιστον στην μορφή που την ξέρουμε. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα επόμενα χρόνια θα έχουν ενδιαφέρον και κανείς δεν μπορεί να υποσχεθεί ότι θα είναι καλό ενδιαφέρον ή… κακό ενδιαφέρον. Θα δείξει!

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.