Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS. Το καλό καλύτερο

Xωρίς αλλαγές η εξωτερική του εικόνα

Όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2007, το Nissan Qashqai ήταν πραγματικά πρωτοποριακό και απέσπασε επαίνους για τον χαρακτήρα του και την αυτοπεποίθηση που προσέφερε στον οδηγό του. Επί της ουσίας ήταν το μοντέλο που συνέβαλε καθοριστικά στην αλλαγή κατεύθυνσης ολόκληρης της αυτοκίνησης, καθώς μέχρι τότε τα SUV και τα κροσσόβερ ήταν λέξεις σχεδόν άγνωστες. Ως πρωτοπόρος ήταν λογικό σε μικρό χρονικό διάστημα να βρεθεί στη κορυφή της κατηγορίας, όχι μόνο στη συγκεκριμένη που ανήκει αλλά συνολικά σε ότι αφορά σε SUV. Οι πωλήσεις του Qashqai ήταν ικανές να συγκριθούν με τα νούμερα  μίας ολόκληρης αυτοκινητοβιομηχανίας με πλήρη γκάμα μοντέλων.

Eξακολουθεί να είναι εντυπωσιακό εμπρός

Το πιο σημαντικό στοιχείο όμως είναι το γεγονός πως με τη πάροδο των ετών και κυρίως παρά τον εντονότατα αυξητικό ανταγωνισμό, καθώς όλες οι εταιρίες μπήκαν στη κατηγορία, το Ιαπωνικό μοντέλο κατάφερε να διατηρήσει τη πρωτοκαθεδρία του. Και βεβαίως αυτό κάθε άλλο παρά εύκολο είναι να επιτευχθεί, ενώ αποδεικνύει περίτρανα και τη συνεχή προσπάθεια της Nissan να το διατηρεί ανταγωνιστικό. Και με τη προσθήκη του νέου μηχανικού συνόλου βενζίνης των 1.3 λίτρων, στην έκδοση με τους 140 ίππους της δοκιμής, το Qashqai μπορεί και γίνεται ακόμη καλύτερο όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια της δοκιμής μας.

Χωρίς κάτι το ιδιαίτερό το πλαϊνό του μέρος

Χωρίς αισθητικές αλλαγές

Οι αναβαθμίσεις επικεντρώνονται στο κινητήριο σύνολο καθώς ο εξωτερικός σχεδιασμός, συνεχίζει να είναι σύγχρονος και καλαίσθητος.  Το συνολικό μήκος του βρίσκεται στα  4.394mm, το πλάτος  στα 1,806 mm και το ύψος  στα 1,595 mm. Από εκεί και πέρα ξεχωρίζει η “V-Motion” γρίλια της εταιρίας τα φωτιστικά σώματα με LED φώτα ημέρας. Στο πίσω μέρος, το άμεσα αναγνωρίσιμο “boomerang” μοτίβο εκτείνεται σε ολόκληρο το φωτιστικό σώμα που πλέον διαθέτει ένα 3D εφέ για να υπερτονίσει τον χαρακτηριστικό σχεδιασμό. Όσον αφορά στο εσωτερικό, η Nissan επέλεξε να χρησιμοποιήσει αποδεκτής  ποιότητας καθώς και όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες ασφάλειας και άνεσης. Οι χώροι είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί ακόμη και για πέντε άτομα, για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου, ενώ ο χώρος των αποσκευών με τα 401 λίτρα είναι οριακός για την κατηγορία του.

Ίδια εικόνα και πίσω

Η ουσία της αναβάθμισης 

Η πραγματικά μεγάλη αλλαγή βρίσκεται κάτω από καπό, όπου ο ολοκαίνουριος τετρακύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης των 1.3 λίτρων αποδίδει στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας 140 ίππους ενώ υπάρχει και έκδοση με 160 ίππους. Επί της ουσίας η πρώτη εκδοχή αντικαθιστά τον 1.2 DIG-T και η δεύτερη τον 1.6 DIG-T. Αποδεικτικό της πολύ καλής δουλειάς που έχει γίνει με το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο είναι και το γεγονός πως το διάστημα για service από τα 20 χιλιάδες χιλιόμετρα έχει ανέβει στα 30 χιλιάδες χιλιόμετρα.

Ικανός με πολιτισμένη λειτουργία, δύναμη και λογική κατανάλωση

Δείχνει και είναι πιο ικανό

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Qashqai αντιλαμβάνεσαι πως τα πράγματα είναι διαφορετικά, και πως το ταξίδι από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκης θα είναι ενδιαφέρον και απολαυστικό. Το μεστό τράβηγμα του 1300άρη με τους 140 ίππους από τις 1500 κιόλας στροφές, το πολύ θετικό κούμπωμα του επιλογέα, η σχεδόν αθόρυβη και βελούδινη λειτουργία του συνόλου, σε κάνει να αναρωτιέσαι για το τι πραγματικά συμβαίνει.

Όμορφο και σύγχρονο εσωτερικό, παρά τα αρκετά χρόνια που βρίσκεται στην αγορά

Είναι τέτοια η λειτουργία του συνόλου, που αρχίζεις να προβληματίζεσαι για το αν οι μηχανικοί της Nissan «φόρεσαν» απλώς το νέο κινητήρα στο αυτοκίνητο, ή αν επενέβησαν και σε άλλα του σημεία. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο αναβαθμίζει σε τέτοιο σημείο το Qashqai που το απολαμβάνεις παντού. Είτε εντός πόλης, είτε στην εθνική οδό που μας έδωσε την εντύπωση ότι ο θόρυβος είναι σαφώς μειωμένος, είτε ακόμη και σε κλειστό ορεινό κομμάτι που δείχνει πιο ικανό να διαχειριστεί τη δύναμη. Ακόμη και στο χώμα μας άρεσε περισσότερο, χωρίς φυσικά να το ζορίσουμε σε κάποια δύσκολα περάσματα, καθώς δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως στα χέρια μας δεν είχαμε τη τετρακίνητη έκδοση.

Ικανοποιητικοί οι χώροι της καμπίνας

Και μετά απ’όλα αυτά έρχεται και η στιγμή να δούμε τη μέση κατανάλωση, όπου αυτό το επτά λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα μοιάζει απίστευτο. Δεν μπορεί να το απολαμβάνεις παντού, χωρίς να το ζορίζεις και να ανεβάζεις αναίτια στροφές, καθώς απλώς δεν χρειάζεται, και να βλέπεις μέση κατανάλωση επτά.

Με σαφώς αναβαθμισμένη αίσθηση στο δρόμο, εξαιτίας του κινητήρα

Οι τιμές για το Qashqai 1.3 DIG-T ξεκινούν από τα €20.490 της βασικής έκδοσης Energy, που είναι επαρκώς εξοπλισμένη, αλλά χωρίς ζάντες αλουμινίου, αυτόματο κλιματισμό και το σύστημα πολυμέσων NissanConnect. Για να τα έχεις και αυτά, πρέπει να πας στην έκδοση Acenta της δοκιμής μας, που κοστίζει €22.370 και είναι η πιο συμφέρουσα της γκάμας απέναντι στον ανταγωνισμό. Έχει ό,τι θα χρειαστείς, εκτός από το πακέτο ασφαλείας Safety Shield με τα οδηγικά βοηθήματα – που σημαίνει ότι δεν έχει καν σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος ανάγκης, το οποίο πολλοί θεωρούν απαραίτητο.

 

  • Λειτουργία κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις
  • Τιμή
  • Κατανάλωση


  • Ποιότητα κάποιων υλικών

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1300 κ.εκ. Turbo
Ίπποι140
0-10010.5″
Τελική ταχύτητα193 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής7 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2121 γρ/χλμ
Τελικά το καλό μπορεί και έγινε καλύτερο

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.