Το Jeep Wrangler προβληματίζει στις δοκιμές πρόσκρουσης…

Θα περίμενε κανείς ότι εν έτη 2020, τα πιο σημαντικά προβλήματα που αφορούν στην ασφάλεια των αυτοκινήτων που οδηγούμε θα έχουν λυθεί και αυτό ισχύει σε μεγάλο βαθμό. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι πιο ασφαλή από ποτέ και γίνονται ασφαλέστερα με κάθε νέα γενιά αλλά σπάνια, εμφανίζονται κάποια παραδείγματα ως εξαιρέσεις του συγκεκριμένου κανόνα και το Jeep Wrangler είναι ένα από αυτά. Στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP κατάφερε να αποσπάσει μόλις 1 αστέρι, με τον οργανισμό να επικρίνει την απουσία κάποιων βασικών συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης όπως το Lane Assist ή το σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος ανάγκης, αλλά και την ελλιπή  προστασία του κορμού των επιβατών.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η διαδικασία είναι διαφορετική στις δοκιμές πρόσκρουσης. Δεν θα μπούμε σε λεπτομέρειες, αλλά αρκεί να πούμε ειδικά για την περίπτωση του Jeep Wrangler ότι όταν υποβλήθηκε στις διαδικασίες που ορίζει το πρόγραμμα του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) από την Fiat Chrysler Automobiles δεν παρουσίασε κάποιο πρόβλημα και κέρδισε την βαθμολογία “Good”. Όταν όμως ο οργανισμός αποφάσισε να κάνει τις δικές του δοκιμές, όπως έχει το δικαίωμα να κάνει, το Wrangler ανετράπη στην δοκιμή πρόσκρουσης μικρής επικάλυψης (small overlap). Το “Driver-side small overlap frontal test” όπως είναι το πλήρες όνομα του, παρουσιάστηκε το 2012 και εξετάζει τι συμβαίνει ότι η εμπρός αριστερή γωνία του οχήματος προσκρούει σε ένα εμπόδιο. Η δοκιμή γίνεται με ταχύτητα 40 μιλίων ανά ώρα (σχεδόν 65 km/h) και έχει προκαλέσει πονοκεφάλους στις εταιρίες.

Όταν ο IIHS έκανε την δική του δοκιμή και το Wrangler ανετράπη, η Fiat Chrysler αμφισβήτησε τις μεθόδους του οργανισμού και πιο συγκεκριμένα, τον τρόπο με τον οποίο τοποθετήθηκε στο αυτοκίνητο το σύστημα προώθησης. Ο IIHS συμφώνησε σε δεύτερη δοκιμή, με διαφορετική μέθοδο αλλά το αποτέλεσμα δεν άλλαξε – το Jeep Wrangler κατέληξε στο πλάι. Σύμφωνα με τον αμερικανικό οργανισμό, οι ανατροπές είναι εξαιρετικά επικίνδυνες (και) λόγω του κινδύνου εκτίναξης από το αυτοκίνητο και αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο στο Jeep που έχει αφαιρούμενες πόρτες και αφαιρούμενη οροφή αλλά δεν εξοπλίζεται με αερόσακους-κουρτίνες που θα προστάτευαν τους επιβάτες σε αυτή την περίπτωση. Για την ιστορία, το εμβληματικό “SUV” πέτυχε καλές βαθμολογίες στις υπόλοιπες δοκιμές αλλά το σύστημα φωτισμού του, είτε μιλάμε για τα βασικά σώματα με τις λάμπες αλογόνου είτε για τα προαιρετικά LED, βαθμολογήθηκε ως “κακό”.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.