Ολόκληρη η σύγχρονη ιστορία της Bugatti στο Ντουμπάι.

Το εργοστάσιο-εργαστήριο της Bugatti στο Molsheim έχει κλείσει τις πόρτες του λόγω κορονοϊού και η γαλλική εταιρία έχει κάνει παύση στις παρουσιάσεις νέων εκδόσεων αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Αντιθέτως, μας δίνει την ευκαιρία να θαυμάσουμε 3 μοντέλα από την σύγχρονη ιστορία της, σε μία κοινή φωτογράφιση στο Ντουμπάι.

Τρία μοντέλα που σημάδεψαν τρεις διαφορετικές δεκαετίες επαναπροσδιορίζοντας τον όρο “ταχύτητα” και χάρισαν σε πολύ λίγους συγκινήσεις τις οποίες εμείς οι υπόλοιποι μπορούμε μονάχα να φανταστούμε κοιτάζοντας τα τρία μοντέλα. Ο λόγος για την EB110 της δεκαετίας του ’90, την Veyron της δεκαετίας του ’00 και την Chiron της δεκαετίας του ’10.

Η Bugatti EB110 μας έρχεται από το μακρινό 1991 και την προ-Volkswagen Group εποχή της γαλλικής φίρμας. Επικεφαλής ήταν ο Romano Artioli και η λογική πίσω από την δημιουργία της EB110 είναι τόσο εξωφρενική που θα έλεγε κανείς πως έχει νόημα. Γιατί η EB110 ήταν ένα από τα πρώτα αυτοκίνητο παραγωγής με ανθρακονημάτινο monocoque, πριν ακόμα και από την θρυλική McLaren F1 ενώ για την κίνηση της, χρησιμοποιήθηκε ένας V12 με χωρητικότητα 3,5 λίτρων, 60 βαλβίδες και όχι ένα, ούτε δύο αλλά 4 turbos. Η ιπποδύναμη του ξεκίνησε από τα 560 άλογα για να φτάσει τα 612 άλογα με την EB110 Super Sport και οι επιδόσεις που χάριζε ήταν και εξακολουθούν να είναι, φανταστικές: Τα πρώτα 100 km/h έρχονταν σε μόλις 3,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα διαμορφωνόταν στα 351 km/h. Κάπως έτσι απέκτησε η EB110 τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής στον κόσμο! Όσο υπέροχα παράλογη κι αν ήταν η EB110 όμως, δεν ήταν αρκετή για να σώσει την Bugatti που χρεοκόπησε το 1995. Κάθε εμπόδιο για καλό όμως, αφού δεν ξέρουμε πώς θα είχαν εξελιχθεί τα πράγματα αν επιβίωνε η μάρκα και δεν την εξαγόραζε το Volkswagen Group το 1998!

Έπρεπε να περάσουν 10 χρόνια για να αποκτήσει η EB110 διάδοχο και αυτός δεν είναι άλλος από την Veyron 16.4. Ένα αυτοκίνητο που ξεκίνησε ως προσωπικό project του Ferdinand Piech και εξελίχθηκε χωρίς να υπολογίζονται τα έξοδα. Το αποτέλεσμα; Όταν παρουσιάστηκε η Veyron το 2005, ο κόσμος δεν είχε ξαναδεί τέτοια νούμερα. Τουλάχιστον όχι από οποιοδήποτε αυτοκίνητο παραγωγής, έστω και περιορισμένης. Πίσω από τους επιβάτες βρισκόταν ένας 8-λιτρος W16 που χάρη στους 4 υπερτροφοδότες καυσαερίων, παρήγαγε 1.001 άλογα και 1.500 Nm ροπής. Το 0-100 ολοκληρωνόταν σε 2,5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 407 km/h με αυτούς τους αριθμούς να βελτιώνονται με την Veyron Super Sport των 1.200 ίππων! Απίστευτα πράγματα όχι μόνο το 2005, οπότε και παρουσιάστηκε η Veyron, αλλά και σήμερα, 15 χρόνια μετά!

Πώς να δημιουργήσεις ένα αυτοκίνητο που θα διαδεχθεί ένα τεχνολογικό επίτευγμα όπως η Veyron; Η απάντηση ήρθε με την Chiron, το 2016. Ένα μοντέλο που ήρθε να προσθέσει το δικό του λιθαράκι στον θρύλο της Bugatti με 1.500 ίππους από μία αναβαθμισμένη εκδοχή του quad-turbo W16 και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 420 km/h – ηλεκτρονικά περιορισμένη φυσικά. Για αρκετό καιρό μετά το λανσάρισμα της Chiron στην αγορά, η Bugatti ισχυριζόταν ότι τελείωσε με το κυνήγι της υψηλότερης τελικής ταχύτητας. Κάτι που αποδείχθηκε τελικά να είναι αισχρά ψέματα! Στα τέλη του 2019, η γαλλική μάρκα προκάλεσε τον θαυμασμό όλων όταν έσπασε το φράγμα των 300 μιλίων ανά ώρα. Η Chiron Super Sport 300+ έγραψε ιστορία καταφέρνοντας να “γράψει” 490 km/h και έδειξε τις πραγματικές δυνατότητες της κορυφαίας, τουλάχιστον όταν μιλάμε για τελική ταχύτητα, Bugatti όλων των εποχών. Τι μας επιφυλάσσει το μέλλον; Μόνο η ίδια η εταιρία μπορεί να γνωρίζει αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως δεν θα είναι καθόλου βαρετό.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.