Η GM χάνει λεφτά με κάθε Corvette κάτω των $80.000!

Κάθε απόφαση που πρέπει να πάρει ένας κατασκευαστής είναι ένας συμβιβασμός. Κάτι θυσιάζει για να πάρει κάτι άλλο. Το ίδιο ισχύει και για την τιμή ενός αυτοκινήτου. Δεν επιλέγεται τυχαία ένα νούμερο και ενδεχομένως, η τιμή εκκίνησης ενός νέου μοντέλου να μην είναι εκεί ακριβώς που θα την ήθελε ο κατασκευαστής εξαρχής. Αυτό υποθέτουμε ότι ισχύει για τα προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι να αυξηθούν ουσιαστικά οι όγκοι παραγωγής αλλά το πιο χαρακτηριστικό και πιο πρόσφατο παράδειγμα, αφορά στη νέα, κεντρομήχανη Chevrolet Corvette.

Η τιμή εκκίνησης της νέας Corvette είναι $59.995 και αυτά τα χρήματα αγοράζουν ένα sports car με τον ατμοσφαιρικό V8 των 6,2 λίτρων τοποθετημένο στο κέντρο να παράγει 490 ίππους και 637 Nm ροπής και να συνδυάζεται με ένα 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο. Αγοράζει και όλα τα… “παρελκόμενα” αλλά η ουσία είναι ότι με κάθε μία Corvette που η Chevrolet πουλάει με λιγότερο από $80.000, μπαίνει μέσα. Χάνει χρήματα και ο λόγος είναι απλός.

Ο αρχικός προϋπολογισμός της νέας Corvette διαμορφώθηκε με δεδομένη την τιμή εκκίνησης στα $80.000 περίπου. Καθόλου παράλογο αν σκεφτεί κανείς το κόστος της εξέλιξης ενός εντελώς νέου sports car που θα ανταγωνιστεί το status quo της κατηγορίας. Όμως οι πελάτες της Chevrolet θα επαναστατούσαν με αυτήν την “βασική” τιμή, οπότε η αμερικανική εταιρία αποφάσισε συνειδητά να δεχθεί το χτύπημα και να πουλήσει την C8 Corvette κάτω του κόστους. Φυσικά, στην απόφαση αυτή έπαιξε σημαντικό ρόλο η ελπίδα (ή πρόβλεψη;) ότι η “βασική” Corvette δεν θα αναπαριστά σημαντικό μερίδιο στις πωλήσεις της C8 καθώς η πλειοψηφία των αγοραστών θα επένδυε ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό στην εκτενή λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού.

Εξίσου σημαντικές θα είναι και οι ισχυρότερες εκδόσεις για την General Motors καθώς εκεί έχει μεγαλύτερη ελευθερία στην διαμόρφωση των τιμών. Πιο συγκεκριμένα, η Z06 και η ZR1 που στην απερχόμενη, 7η γενιά ξεκινούσαν από τα $82.990 και τα $135.090 αντίστοιχα. Η Z06 θα παιδέψει περισσότερο από την ZR1 την Chevrolet, δεδομένου του κόστους και του όγκου παραγωγής αλλά μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι αν μη τι άλλου, δεν θα χάνει χρήματα από κάθε αυτοκίνητο που βγαίνει από την γραμμή παραγωγής. Όπως μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι για κάθε νέο “MY20xx” μοντέλο που θα λανσάρεται στην αγορά, η τιμή θα αυξάνεται λίγο.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.