Τα τελευταία χρόνια η ΚIA έχει διαγράψει μία συνολικά εντυπωσιακή πορεία, τόσο σε ότι έχει να κάνεις με τον αριθμό των νέων μοντέλων που έχει παρουσιάσει σε διάφορες κατηγορίες, όσο κυρίως σε ότι αφορά στη ποιότητα αυτών και μάλιστα σε όλους τους τομείς. Το τελευταίο της δημιούργημα είναι το XCeed και όσοι βιαστείτε να το χαρακτηρίσετε ως απλώς την κροσσόβερ εκδοχή του Ceed, θα διαπιστώσετε πως δεν είναι καθόλου έτσι. Το XCeed είναι μία πραγματικά διαφορετική πρόταση της Κορεάτικης εταιρίας, η οποία δείχνει να έχει δημιουργηθεί από λευκό χαρτί και η οποία έρχεται να τοποθετηθεί στη καρδιά της κατηγορίας των κροσσόβερ μοντέλων.

Mε πολύ έντονες γραμμές παντού

Οι άνθρωποι της Kορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό για τη δημιουργία του XCeed και αυτό φαίνεται τόσο με τη πρώτη ματιά και αφορά στη σχεδίαση, όσο κυρίως στη ποιότητα που το χαρακτηρίζει καθώς και στον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται στο δρόμο. Αυτοί είναι και οι λόγοι που ισχυριζόμαστε ότι πρόκειται για ένα μοντέλο που αναβαθμίζει συνολικά την ΚΑΙ, όπως θα διαβάσετε αναλυτικά και στη συνέχεια της δοκιμής μας.

Αρκετά εντυπωσιακό εμπρός

Ξεχωρίζει αισθητικά

Από τη πρώτη στιγμή που θα το αντικρίσετε, όχι μόνο δεν πρόκειται να το συνδέσετε αισθητικά με το Ceed, αλλά θα αναρωτηθείτε κιόλας για ποιο αυτοκίνητο πρόκειται. Αυτό διότι οι σχεδιαστές του κατάφεραν να του χαρίσουν μία ιδιαίτερη αρμονία στις γραμμές του καθιστώντάς το ως ένα από τα πλέον καλαίσθητα κροσσόβερ.  Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (184 χιλιοστά) σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες διαστάσεις του αυτοκινήτου (4,395 μήκος, 1,826 πλάτος και 1,483 μέτρα ύψος) δημιουργούν μία εικόνα ενός κόμπακτ αυτοκινήτου, με πολύ έντονη προσωπικότητα. Tα προστατευτικά που υπάρχουν περιμετρικά του αμαξώματος και το «πάντρεμα» του μαύρου πλαστικού με το αλουμίνιο, αποδεικνύουν στη πράξη πόση δουλειά υπάρχει πίσω από την εικόνα του XCeed. Mία δουλειά η οποία ολοκληρώνεται από τις πολύ όμορφες 18άρες ζάντες της πλούσιας έκδοσης του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.

Μυώδες το πίσω κομμάτι του

Σύγχρονο και πολύ ποιοτικό

Οι άνθρωποι της ΚIA δεν περιόρισαν τη προσπάθειά τους στην εξωτερική εικόνα του αυτοκίνητου, αλλά τη συνέχισαν και μάλιστα θα λέγαμε με περισσότερη ένταση και στο εσωτερικό του XCeed. Eκτός από έμφαση στη σχεδίαση, ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε και στην απτή ποιότητα τόσο των υλικών όσο και της κατασκευής. Ξεκινώντας από το σχεδιαστικό κομμάτι, τις εντυπώσεις κλέβει η μακρόστενη, προαιρετική οθόνη 10,25 ιντσών με το πολύ καλό μενού και τα γραφικά.. Φυσικά, υπάρχει πλήρης εξοπλισμός, με όλες τις δυνατότητες συνδεσιμότητας smartphones, τα πολλά και εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης στα οποία περιλαμβάνεται και αυτό της ημιαυτόνομης οδήγησης, το προαιρετικό ηχοσύστημα της JBL αλλά και εξελιγμένο σύστημα infotainment. Από την θέση του οδηγού υπάρχει μια crossover αίσθηση στην οδήγηση που στη πράξη σημαίνει  πως δεν κάθεσαι τόσο χαμηλά όπως στο Ceed αλλά ούτε και ψηλά όπως σε ένα Sportage.

Ποιότητα και υψηλή τεχνολογία στο εσωτερικό

Στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας τα καθίσματα παρέχουν εξαιρετική πλευρική πρόσφυση.  Στον τομέα των διαθέσιμων χώρων, αυτοί είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως οι  πίσω επιβάτες έχουν αρκετή απόσταση για τα γόνατά τους και υπό προϋποθέσεις μπορούν να φιλοξενηθούν ακόμη και τρείς.  Τα 426 λίτρα  του πορτ μπαγκάζ είναι επίσης μία πολύ καλή χωρητικότητα ενώ η μελετημένη σχεδίαση του στα άκρα βολεύει στην μεταφορά αρκετά ογκωδών αντικειμένων Μάλιστα αν διπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, που για πρώτη φορά σε Kia διαιρούνται σε τρία τμήματα (40:20:40), μπορούν να μετακινηθούν αντικείμενα με συνολικό όγκο έως και 1.378 λίτρα.

Άκρως ικανοποιητικοί οι χώροι του

Ικανός

Ο λόγος για τον αλουμινένιο τρικύλινδρο χιλιάρη βενζινοκινητήρα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ο οποίος παρά τα μόλις 200 χιλιόμετρα που είχε στο οδόμετρό του στο ολοκαίνουργιο XCeed που παραλάβαμε μας έδειξε πως είναι ικανός και δυνατός.  Τα 120 άλογα που αποδίδει σε συνδυασμό με τα 172 Nm της ροπής αλλά και με την αρωγή του πολύ καλού σε κλιμάκωση και αίσθηση μηχανικού κιβωτίου των έξη σχέσεων, είναι ικανά για όλα. Τα 7.8 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα είναι μία λογική τιμή κατανάλωσης, η οποία μπορεί να μειωθεί αν οδηγήσετε με πιο ήπιους ρυθμούς, αλλά και όταν «στρώσει» ο κινητήρας.

Ικανός και με σχετικά λογική κατανάλωση

Απολαυστικό παντού

Για ακόμη μία φορά οδηγώντας ένα κροσσόβερ μοντέλο, αναρωτιόμαστε το λόγο ύπαρξης των SUVs αν δεν είναι τετρακίνητα και αν ο οδηγός δεν είναι λάτρης των εκτός δρόμου διαδρομών. Αυτό διότι η αίσθηση που σου προσφέρει το XCeed είναι παντού εξαιρετική. Οι μηχανικοί του κατάφεραν να βρούνε τη χρυσή τομή στη ρύθμιση της ανάρτησης ανάμεσα σε μαλακή, ως κροσσόβερ και σκληρή, για να του δώσουν και μία σπορ νότα.

Άνετα και με καλή πλευρική στήριξη

Ακόμη και στις πιο δύσκολες εγκάρσιες ανωμαλίες έχει το απαιτούμενο βάθος απόσβεσης και το αυτοκίνητο  περνά εντυπωσιακά άνετα πάνω από τις πάμπολλές ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Μάλιστα o crossover χαρακτήρας του μερικές φορές σε κάνει να ξεχνάς την σχετικά μεγάλη απόσταση που έχεις από το έδαφος για να περνάς από διάφορα εμπόδια ή για μια άνετη βόλτα σε χωματόδρομους, χάρη και στις μεγαλύτερες διαδρομές της ανάρτησής και στα υδραυλικά στοπ των αμορτισέρ που απορροφούν πιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες.

Απολαυστικό σε κάθε κατάσταση

Επιπλέον οι 18άρες ζάντες του αυτοκίνητου της δοκιμής μας, δεν προβληματίσουν σε καμία περίπτωση. Οδηγώντας το σε κλειστά κομμάτια διαπιστώνεις πως το XCeed είναι ευχάριστο στις στροφές και παίρνει λογικές κλίσεις ενώ για να φτάσεις στα όρια του αυτοκινήτου θα πρέπει να υπερβάλλεις πολύ και να ξεχάσεις πως οδηγείς ένα κροσσόβερ και όχι μία σπορ κατασκευή. Το τιμόνι έχει πολύ καλή πληροφόρηση και παρά μια κάπως τεχνητή αίσθηση γύρω από την ευθεία, τα φρένα είναι δυνατά. ενώ ο εξάρης επιλογέας κουμπώνει απροβλημάτιστα. Απροβλημάτιστο και κυρίως άνετο και ευχάριστο είναι και το ταξίδι στην εθνική οδό, με την ποιότητα κύλισης να βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο και την ηχομόνωση της καμπίνας να αποδεικνύεται το ίδιο ποιοτική με το υπόλοιπο σύνολο.

Δείχνει κροσσόβερ

Ολοκληρωμένο

Εν κατακλείδι αυτό που έχουμε να πούμε από τη δοκιμή του νέου ΚIA XCeed, είναι πως αποτελεί μία μέση λύση ανάμεσα σε ένα κλασικό πεντάθυρο hatchback μοντέλο και σε ένα SUV. Στο δρόμο είναι άνετο και απολαυστικό, ενώ η απόσταση των 18.4 εκατοστών από το έδαφος θα σας πάει και σε βατούς χωματόδρομους. Τα 20590 Ευρώ που κοστίζει, δεν είναι λίγα αφενός, τα αξίζει χωρίς αμφιβολία αφετέρου, καθώς εκτός όλων των παραπάνω ως KIA συνοδεύεται και από επτά χρόνια εργοστασιακή εγγύηση

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός


  • Tιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι120
0-10011.3″
Τελική ταχύτητα186 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής7.8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2124 γρ/χλμ
Επίσης ικανός χώρος αποσκευών με τα 426 λίτρα χωρητικότητας

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.