Mini Cooper S E. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Mini…

Το Mini Cooper S E μπορεί να μην έχει τον ίδιο αντίκτυπο στη βιομηχανία αυτοκινήτου όπως το πρώτο, το αυθεντικό Mini, αλλά είναι ένα σημαντικό μοντέλο καθώς αναπαριστά την πρώτη προσπάθεια της αγγλικής εταιρίας στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Ένα μοντέλο που, όπως υπόσχεται το όνομα του, υπόσχεται επιδόσεις ανάλογες του Cooper S με ένα powertrain μηδενικών εκπομπών ρύπων και σχετικά προσιτή τιμή – τουλάχιστον όσον αφορά στα premium ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πώς το κάνει αυτό;

Ξεκινώντας με το κινητήριο σύνολο που βρίσκουμε και στο i3s. Ένας ηλεκτροκινητήρας 184 ίππων και 270 Nm ροπής έχει αναλάβει την κίνηση των εμπρός τροχών ενώ μία μπαταρία 32,6 kWh τοποθετημένη σε σχήμα “T” στο πάτωμα του αυτοκινήτου φροντίζει για την τροφοδοσία του με ηλεκτρική ενέργεια. Σύμφωνα με την Mini, η μπαταρία ιόντων λιθίου εξασφαλίζει αυτονομία της τάξης των 235-270 χιλιομέτρων ενώ το μέγεθος και η τοποθέτηση της επέτρεψαν στους σχεδιαστές να μην προχωρήσουν σε “περικοπές” στους χώρους – είτε μιλάμε για τους επιβάτες, είτε για τις αποσκευές. Επίσης, επέτρεψαν στους μηχανικούς να δημιουργήσουν ένα ηλεκτρικό μοντέλο που συμπεριφέρεται ακριβώς όπως πρέπει να συμπεριφέρεται ένα Mini παρά την αύξηση των 145 κιλών στο βάρος.

Τα πρώτα 60 km/h από στάση έρχονται σε 3,9 δευτερόλεπτα ενώ το ταχύμετρο “γράφει” 100 km/h σε 7,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 km/h! Για την φόρτιση, η Mini έχει φροντίσει ώστε το Cooper S E να είναι συμβατό με θύρες Type 2 και CCS Combo 2. Χάρη στις δυνατότητες φόρτισης 50 kW, το ηλεκτρικό Mini μπορεί να φτάσει στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της μπαταρίας σε 35 λεπτά ενώ στα 11 kW, το ίδιο επίπεδο φόρτισης επιτυγχάνεται σε 150 λεπτά και η μπαταρία φορτίζει πλήρως σε 210 λεπτά!

Στυλιστικά, το Cooper S E ακολουθεί τις χαρακτηριστικές φόρμες των υπόλοιπων “αδερφών” του αλλά τις διανθίζει με ορισμένες λεπτομέρειες που το κάνουν να ξεχωρίζει. Η πιο αισθητή διαφορά εντοπίζεται στο εμπρός μέρος με τη νέα γρίλια ενώ ελαφρώς διαφοροποιημένοι είναι και οι προφυλακτήρες. Οι νέες ζάντες ελαφρού κράματος μπορούν με περισσή άνεση να χαρακτηριστούν “εκκεντρικές” (αν και προσφέρονται επιπλέον σχέδια σε περίπτωση που αυτές δεν είναι της αρεσκείας σου) ενώ στο εσωτερικό, ξεχωρίζουν ο ολοκαίνουριος, ψηφιακός πίνακας οργάνων και, για πρώτη φορά σε 3-θυρο Mini, το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Όπως είπαμε, οι χώροι δεν έχουν αλλάξει σε αισθητό βαθμό αλλά οφείλουμε να σημειώσουμε ότι το Cooper S E είναι 17 χιλιοστά μακρύτερο από το βενζινο/πετρελαιο-κίνητο και “κάθεται” 15 χιλιοστά ψηλότερα για να δημιουργηθεί χώρος για τις μπαταρίες. Τώρα, μένει να δούμε την τιμή με την οποία θα λανσαριστεί το ηλεκτρικό μοντέλο της Mini στην αγορά και το πόσο ανταγωνιστικό θα είναι.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.