Mini Countryman Cooper S All4. Maxi σε όλα του

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε κάποια δεδομένα, κάποια στερεότυπα στο μυαλό μας και στον τομέα της αυτοκίνησης. Ένα από τα δεδομένα είναι πως όταν αναφέρεσαι σε ένα Mini, το πρώτο πράγμα που περιμένεις να δεις, είναι ένα αυτοκίνητο με συμμαζεμένες διαστάσεις. Ωστόσο στη συνήθη ερώτηση «τι αυτοκίνητο δοκιμάζεις αυτή τη περίοδο» απαντούσαμε «ένα Mini» αποφεύγοντας επίτηδες να δώσουμε περισσότερες πληροφορίες. Ο λόγος ήταν για να βλέπω την έκφραση έκπληξης και απορίας όταν στη συνέχεια έβλεπαν το Countryman και δεν πίστευαν  ότι επρόκειτο για ένα πραγματικό Mini.

Ξεχωρίζει ακόμη περισσότερο από το πλάι

Και για να το πάμε και λίγο παραπέρα, θα λέγαμε για ένα γνήσιο Mini, όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια του άρθρου, καθώς μπορεί οι διαστάσεις του να μεγάλωσαν και μάλιστα πολύ, αλλά σε καμία περίπτωση δεν έχασε τον χαρακτήρα του και τη φιλοσοφία του. Δεν απώλεσε το βασικό του χαρακτηριστικό που ανέκαθεν ήταν η χαρά και  η απόλαυση της οδήγησης, όπου βέβαια στην έκδοση Cooper S All4 της δοκιμής μας, τα πάντα είναι σε υπερθετικό βαθμό.

Ιδιαίτερα εντυπωσιακό με τη συγκεκριμένη διχρωμία

Με εντυπωσιακή εμφάνιση

Οι σχεδιαστές του Countryman φρόντισαν να δώσουν μία εντυπωσιακή εικόνα στο δημιούργημά τους, μία εικόνα η οποία σε καμία περίπτωση δεν περνάει απαρατήρητη. Το εντυπωσιακό εμπρός μέρος με τα μεγάλα φώτα, η αυξημένη κατά 16.5 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, τα προστατευτικά πλαστικά εμπρός πίσω και στα πλαϊνά και κυρίως οι διαστάσεις του, το καθιστούν ικανό όχι απλώς να έλκει τα βλέμματα των περαστικών, αλλά να δημιουργεί απορίες και κυρίως να προκαλεί. Με μήκος 4.299 μέτρα, πλάτος 1.822 μέτρα, ύψος 1.557 και μεταξόνιο 2.670 το Countryman είναι ένα αρκετά ευμέγεθες Mini. Βεβαίως η διχρωμία του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, τα φώτα ημέρας και οι προαιρετικές μαύρες ζάντες, το καθιστούσαν ακόμη πιο εντυπωσιακό.

Και το πίσω μέρος του δεν υστερεί σε εμφάνιση

Ο ορισμός του στυλ

Και αν εξωτερικά η σχεδίαση είναι τέτοια που κάνει το Countryman να μην περνάει απαρατήρητο, η είσοδος στο εσωτερικό ισοδυναμεί με πολιτισμικό σοκ. Όσα ξέρεις για «μοδάτα» και «καλαίσθητα» εσωτερικά, τα ξεχνάς, μηδενίζεις και πας από την αρχή. Ξεκινώντας από τη χαρακτηριστική σχεδίαση του ταμπλό με το μεγάλο στρογγυλό όργανο στο κέντρο το οποίο φιλοξενεί την οθόνη αφής με τα πολύ καλά γραφικά από όπου μπορείς να ελέγχεις σχεδόν το σύνολο των λειτουργιών του αυτοκινήτου.

Το εσωτερικό του είναι ξεχωριστό από κάθε άποψη

Μπορεί στην αρχή να φαίνεται κάπως δύσκολη στη λογική της, ωστόσο στη πορεία αποδεικνύεται αρκετά εύκολη και απλή στη καθημερινή χρήση. Οι αλουμινένιοι διακόπτες για κάποιες λειτουργίες, η προσεκτικά επιλεγμένη διχρωμία των υλικών και η υψηλή ποιότητα αυτών, καθιστούν τη καμπίνα των επιβατών του Countryman ικανή να σε φιλοξενεί για ώρες, δημιουργώντας σου ένα πολύ ευχάριστο συναίσθημα. Σε αυτό βεβαία βοηθάει τα μέγιστα τόσο η άνεση των προσφερόμενων χώρων, καθώς τέσσερα άτομα θα βολευτούν  και θα μετακινηθούν χωρίς κανέναν συμβιβασμό, ενώ και η συνολική εργονομία βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο.

Όταν μιλάμε για στύλ

Του ταιριάζει

Ο λόγος για τον δίλιτρο turbo κινητήρα βενζίνης με τους 192 ίππους και τα 280 Nm ροπής της έκδοσης Cooper S της δοκιμής μας. Ένα μηχανικό σύνολο με δύναμη παντού, με μπάσο βαρύ ήχο και κυρίως ικανότητες οι οποίες αφενός αναδεικνύουν τις δυνατότητες του πλαισίου, αφετέρου συνάδουν με τον απολαυστικό χαρακτήρα που οφείλει να έχει ένα Mini. Tα 7.2’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα καθώς και τα 222 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, είναι απολύτως επιτεύξιμα νούμερα. Σε αυτό βοηθάει τόσο το αυτόματο κιβώτιο steptronic των οκτώ σχέσεων όσο βεβαίως και η τετρακίνηση All4, χάρη στην οποία το σύνολο της ισχύος περνάει στην άσφαλτο χωρίς κανένα περιττό και ανούσιο γλίστρημα των τροχών. Σε ότι έχει να κάνει με τη κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε κατά μέσο όρο στη περιοχή των 9 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα. Βεβαία στο ταξίδι στην εθνική οδό με ταχύτητες 13-140 χλμ. πέφτει κοντά στα οκτώ, ενώ σε επαρχιακό δρόμο με το sport mode ενεργοποιημένο και την οδήγηση να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, ανέβηκε και στα 11 λτ.

Δυνατός, γραμμικός και με εξαιρετικό μπάσο ήχο

Για οδήγηση

Yπάρχουν κάποια μοντέλα τα οποία χωρίς να ανήκουν στη κατηγορία των υπεραυτοκινήτων, έχουν την ικανότητα να σε ωθούν στο να βρίσκεις δικαιολογίες, με ουσία ή άνευ, για να τα οδηγείς. Για να βρίσκεσαι στο εσωτερικό τους και να κάνεις βόλτες, απολαμβάνοντας την οδήγηση. Και το Mini Countryman Cooper S All4 είναι ένα τέτοιο αυτοκίνητο, το οποίο μάλιστα σου δίνει αυτή τη αίσθηση από τη πρώτη κιόλας στιγμή. Με το που βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του και είχαμε μπροστά μας 500 χιλιόμετρα, κάνοντας για πολλοστή φορά τη διαδρομή Αθήνα Θεσσαλονίκη, ένα χαμόγελο σχηματίστηκε στο πρόσωπό μας.

Με πολύ καλή πλευρική στήριξη

Στα πρώτη χιλιόμετρα της εθνικής, διαπιστώνεις πως μπορεί οι 18άρες ζάντες με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά να είναι όμορφες και εντυπωσιακές, παράγουν ωστόσο αρκετό θόρυβο κύλισης, ένα μέρος του οποίου δεν μπορεί να απορροφήσει η πολύ καλή κατά τα λοιπά ηχομόνωση του αυτοκινήτου. Βεβαίως η αλήθεια είναι πως το στήσιμο του Countryman σε ωθεί να το οδηγείς από σβέλτα έως γρήγορα, οπότε ο ήχος είναι το τελευταίο που σε απασχολεί. Ειδικά όταν βρεθείς στις ανοιχτές καμπές της Υλίκης, ή πολύ περισσότερο στις κλειστότερες και ανηφορικές των ραχών, μετά τη Στυλίδα. Εκεί αντιλαμβάνεσαι πως μπορεί να είναι το πιο μεγάλο της οικογένειας και το πιο ψηλό, παραμένει ωστόσο ένα γνήσιο Mini στον τρόπο που στρίβει και πατάει, όπως κυρίως και πρωτίστως στο τρόπο μέσω του οποίου το επικοινωνεί στον οδηγό. Δίνοντας του να καταλάβει πως τα περιθώρια είναι υψηλά, πως ο έλεγχος είναι εύκολος και κυρίως πώς ο χειριστής έχει το πρώτο και το τελευταίο λόγο στο τρόπο με τον οποίο θα κινήσει το αυτοκίνητο.

Με ικανοποιητικούς χώρους

Στην εθνική η τετρακίνηση δεν μπαίνει πουθενά, πολύ απλά διότι τα όρια του αυτοκινήτου μέχρι να χρειαστεί κάτι τέτοιο, είναι πολύ υψηλότερα από αυτά της λογικής και του τρόπου που μπορείς να οδηγήσεις, χωρίς να προκαλείς φόβο στους άλλους εποχούμενους. Σε κλειστό επαρχιακό κομμάτι, με μηδενικό συντελεστή πρόσφυσης, αντιλαμβάνεσαι πως η επιλογή της τετρακίνησης ήταν σωστή, καθώς λειτουργεί άμεσα και με τρόπο που μπορεί να αυξήσει κατακόρυφα την απόλαυση. Το γρήγορο και πληροφοριακό τιμόνι, τα προγράμματα λειτουργίας, τα δυνατά φρένα και το γρήγορο κιβώτιο ολοκληρώνουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το σύνολο. Ένα σύνολο που όταν βγεί εκτός δρόμου, δεν θα αισθανθεί ιδιαίτερα άνετα, τόσο εξαιτίας των ρυθμίσεων των αναρτήσεων, όσο φυσικά και λόγω του μεγέθους των ελαστικών με τον αμιγώς ασφάλτινο προσανατολισμό.

Εξίσου καλός

Iκανό για όλα

Η δεύτερη γενιά του Mini Countryman, ειδικά στην έκδοση Cooper S της δοκιμής μας,  είναι ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει τα κροσσόβερ χαρακτηριστικά με το στιλ και κυρίως με τον τρόπο και την αίσθηση οδήγησης που παρέχει ένα γνήσιο Mini. Εντυπωσιακό σε εξωτερική εμφάνιση, ποιοτικό άνετο και στιλάτο εσωτερικό, με τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης να αναδεικνύει τον χαρακτήρα του και τη τετρακίνηση να το ολοκληρώνει, θα σας πάει όπου θελήσετε με έναν εντελώς ξεχωριστό και μοναδικό τρόπο. Τέλος τα 42225 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει το Mini Countryman Cooper S ALL4, σίγουρα είναι πάνω από το μέσο όρο, αλλά από την άλλη, το συναίσθημα, δεν αποτιμάται σχεδόν ποτέ με λεφτά.

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις
  • Στυλ
  • Εξοπλισμός


  • Κατανάλωση υπό πίεση
  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας2000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι192
0-1007.2″
Τελική ταχύτητα222 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής9 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2159 γρ/χλμ
Το στυλ είναι εμφανές σε κάθε λεπτομέρεια

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.