Σε μία περίοδο κατά την οποία από τη μία η συντριπτική πλειονότητα των μοντέλων που δοκιμάζουμε είναι SUV και κροσσόβερ και από την άλλη η αυτοκινητική συζήτηση σχεδόν μονοπωλείται από την επερχόμενη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και από την υποτιθέμενη κατάργηση του diesel, αποφασίσαμε να κάνουμε την υπέρβαση. Να ζητήσουμε δηλαδή για δοκιμή ένα mainstream πεντάθυρο μοντέλο, όπως είναι το Renault Megane και μάλιστα στη πετρελαιοκίνητη εκδοχή του, να «γράψουμε» γύρω στα 2000 χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του και να βγάλουμε συμπεράσματα για όσα σας αναφέραμε πιο πάνω, καθώς βεβαίως και για το ίδιο το αυτοκίνητο.

Δυναμικό και το προφίλ του

Το κερασάκι στη τούρτα της συγκεκριμένης δοκιμής, ήταν πως το αυτοκίνητο ήταν στην έκδοση GT Line, η οποία μας έφτιαξε πραγματικά τη διάθεση τόσο οπτικά, όσο κυρίως όταν βρεθήκαμε στο εξαιρετικό μπάκετ κάθισμα, με τον υποδειγματικό συνδυασμό άνεσης και σωστής στήριξης του σώματος. Και όπως αποδείχτηκε μετά από δύο πολύωρα ταξίδια, αλλά και από τα πολλά χιλιόμετρα σε αστικό περιβάλλον, το καλό κάθισμα είναι από τα πλέον σημαντικά στοιχεία σε ένα αυτοκίνητο.

Στο πίσω μέρος τα φώτα κλέβουν τη παράσταση, ειδικά το βράδυ

Με σπορ καταβολές

Όταν ένα μοντέλο ανήκει σε μία κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός είναι από τους πλέον σκληρούς και έντονος από τη μία και από την άλλη φέρει το σήμα μίας αυτοκινητοβιομηχανίας με μακρά ιστορία και βρίσκεται αισίως στη τέταρτη γενιά του, τότε τα πράγματα εκτός από ιδιαιτέρως σοβαρά, είναι και εξαιρετικά δύσκολα. Όπως είναι φυσικό για να πρωταγωνιστήσει ένα καινούριο μοντέλο σε μία τόσο απαιτητική κατηγορία, το πρώτο που οφείλει να έχει είναι μία δυναμική εικόνα η οποία να συνδυάζει τη καλαισθησία με τη πρωτοτυπία. Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις του Πιο αναλυτικά το μήκος του βρίσκεται στα 4.359 μέτρα με το μεταξόνιο να αγγίζει τα  2.669 μέτρα. Πολύ σημαντικό ωστόσο είναι το γεγονός πως αρκετά μεγάλα είναι  τα μετατρόχιά του  (1.591 και 1.586 μέτρα αντίστοιχα εμπρός και πίσω)  με αποτέλεσμα να του προσφέρουν μία εξαιρετική οδική συμπεριφορά και ένα αρχοντικό πάτημα στο δρόμο όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια.

Πολύ χαρακτηριστικό το εμπρός κομμάτι του

Από εκεί και πέρα το πλάτος του βρίσκεται στα 1.814 μέτρα και το ύψος στα 1.447 μέτρα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα αρκούντως επιθετικό και εντυπωσιακό σύνολο, σε ότι έχει να κάνει με την εξωτερική του εικόνα. Μία εικόνα που είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή στην έκδοση GT Line της δοκιμής μας, η οποία εκτός από το χαρακτηριστικό χρώμα, ξεχωρίζει επίσης από τις μεγαλύτερες ζάντες με τη πολύ ωραία ματ απόχρωση, τους εξωτερικούς καθρέπτες με την επίσης ματ ασημί απόχρωση, τα αεροδυναμικά βοηθήματα και βεβαίως τα διακριτικά είναι η αλήθεια λογότυπα που δηλώνουν τη διαφορετικότητα της συγκεκριμένης έκδοσης.

Διακριτικό το λογότυπο GT Line

Σύγχρονο και ποιοτικό 

Μπορεί να γίνουμε κουραστικοί, αλλά η αναφορά μας στο εσωτερικό θα ξεκινήσει από τα μπάκετ καθίσματα της έκδοσης GT Line της δοκιμής μας. Και αυτό διότι πραγματικά με το που βρεθήκαμε στο εσωτερικό, έχοντας μπροστά μας μία μεγάλη και δύσκολη μέρα και στο τέλος της να ταξιδέψουμε από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, άλλαξε όλη μας η διάθεση. Τόσο ως προς τον τρόπο που «αγκαλιάζουν» το σώμα, όσο βεβαίως και σε σχέση με τη προσφερόμενη άνεση. Από εκεί και πέρα υπάρχουν κάποιες ακόμη, διακριτικές και καλαίσθητες πινελιές που δηλώνουν τη διαφορετικότητα της έκδοσης όπως το λογότυπο μπροστά από τη θέση του συνοδηγού. Στα υπόλοιπα, συναντούμε και εδώ την υψηλή ποιότητα των υλικών και της κατασκευής που είχαμε σημειώσει από τη πρώτη μας κιόλας συνάντηση με τη νέα γενιά του μοντέλου.

H μεγάλη οθόνη κυριαρχεί στο εσωτερικό

Από πλευράς εξοπλισμού δεν υπάρχει τίποτε διαθέσιμο στην αγορά που να μην υπάρχει και στο Megane. Και εδώ δίνουν το παρών όλα τα διάφορα εκείνα γκάτζετ, που φτιάχνουν το σημερινό ηλεκτρονικό – ψηφιακό περιβάλλον των αυτοκινήτων. Στη κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η έγχρωμη οθόνη αφής των 8.7 ιντσών  όπου συγκεντρώνονται όλες οι ρυθμίσεις. Μας άρεσε ιδιαίτερα ο πίνακας οργάνων που αλλάζει  χρώματα ή τρόπους παρουσίασης των ενδείξεων, ενώ φυσικά παρόντα είναι και όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας όπως οι αισθητήρες ακούσιας αλλαγής λωρίδας, ελάχιστης απόστασης ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα και πάρα πολλά άλλα.

Ικανοποιητικοί οι χώροι για τα δεδομένα της κατηγορίας

Ικανοποιητικοί είναι και οι προσφερόμενοι χώροι για τους επιβάτες. Οι πίσω θα καθίσουν με σχετική άνεση, καθώς ο «αέρα» πάνω από τα κεφάλια τους και μπροστά από τα πόδια τους είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας. Σε ότι έχει να κάνει με το πορτ μπαγκάζ η χωρητικότητά του φτάνει τα 384 λίτρα, αποτελώντας έναν από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, με βαθύ και καλό σχήμα αν και το κατώφλι φόρτωσης, είναι σχετικά ψηλό. Κανένα παράπονο για τις θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ οι ποτηροθήκες είναι βαθιές και στενές, με αποτέλεσμα τα ποτήρια που θα τοποθετείτε εκεί να μην κουνιούνται καθόλου.

Εξαιρετικά καθίσματα τόσο σε άνεση όσο και σε σωστή στήριξη του σώματος

Για απολαυστικά και οικονομικά ταξίδια

Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε την έκδοση με τον, γνώριμα ικανό και οικονομικό, πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων με τους 110 ίππους και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία να διανύσουμε μαζί του περίπου 2000 χιλιόμετρα σε εθνική οδό, ορεινό επαρχιακό κομμάτι αλλά και σε αστικές συνθήκες τόσο σε Αθήνα όσο και σε Θεσσαλονίκη. Από τα πρώτα χιλιόμετρα και με το που θα βρεθείς στη καμπίνα των επιβατών διαπιστώνεις πως η ανάρτηση είναι η κλασική γαλλική με προτεραιότητα, δηλαδή, στην άνεση, αλλά με την λογική του 21ου αιώνα που θέλει υψηλή ακρίβεια, κατευθυντικότητα και κράτημα.

Δυνατός και οικονομικός

Έτσι, το νέο Megane σε όλη την διαδρομή ήταν υποδειγματικό. Η κλίση στις στροφές  ήταν λογική, όπως και στις πολύ γρήγορες καμπύλες του αυτοκινητοδρόμου.  Με λίγα λόγια οι Γάλλοι κατάφεραν να βρούνε για ακόμη μία φορά τη χρυσή τομή ανάμεσα στην άνεση που οφείλει να έχει, ως ένα οικογενειακό πεντάθυρο μοντέλο, με την εξαιρετική οδική συμπεριφορά η οποία θέλει τους τροχούς να πηγαίνουν ακριβώς εκεί που θέλει ο οδηγός, ακόμη και όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν πολύ.

Υψηλή ποιότητα κύλισης και κλασική Γαλλική συνταγή οδικής συμπεριφοράς

Σε εξίσου υψηλό επίπεδο βρίσκεται και η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου, η οποία σε συνδυασμό με τη προσεγμένη ηχομόνωση, αυξάνουν κάθετα τη προσφερόμενη άνεση στο ταξίδι. Σε κάθε περίπτωση πλαίσιο και αναρτήσει έδειξαν πως είναι σε θέση με διαχειριστούν με άνεση πολύ πιο δυνατά μηχανικά σύνολα. Η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού ήταν ικανοποιητική και η περίσσεια ροπή των 26,5 κιλών έκανε καλά την δουλειά της. Πάντως, το Megane επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2”, τιμή μέσου όρου και φθάνει τη τελική ταχύτητα των 187 χλμ./ώρα άνετα.  Η κατανάλωση μπορεί με άνεση να βρεθεί λίγο πάνω από τα πέντε λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα με λογική οδήγηση και να μην ξεπεράσει τα επτά όταν αποφασίσετε να το απολαύσετε, όπως εμείς που η αλήθεια είναι ότι σε αρκετές περιπτώσεις παρασυρθήκαμε από το πάτημα και την αίσθηση ασφάλειας που προσφέρει στον οδηγό του.

Πραγματικά απολαυστικό στην οδήγηση

Στην GT Line έκδοση της δοκιμής μας υπάρχει η λειτουργία Multi Sense όπου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε διαφορετικά προγράμματα (τα Neutral, Comfort, Perso, Eco και Sport) όπου ταυτόχρονα αλλάζει και το στιλ του ψηφιακού πίνακα οργάνων και ο εσωτερικός φωτισμός. Εννοείται πως στο Eco η χαρτογράφηση του μοτέρ αλλάζει προς την ακόμη μικρότερη κατανάλωση, ενώ στο Sport το τιμόνι βαραίνει σε αίσθηση και το πεντάλ του γκαζιού αποκτά πιο άμεση απόκριση.

Για να επιλέγετε ανάλογα με τις διαθέσεις σας

Nαι στα πετρελαιοκίνητα hatchback

Συνοψίζοντας μετά τη δοκιμή του Renault Megane GT Line στη πετρελαιοκίνητη εκδοχή του τα συμπεράσματα είναι δύο. Το πρώτο έχει να κάνει με το ίδιο το αυτοκίνητο καθώς πρόκειται για μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην μικρομεσαία κατηγορία και θα καλύψει με το παραπάνω τις οικογενειακές απαιτήσεις μίας οικογένειας. Είναι εξαιρετικό στον δρόμο, έχει καλούς χώρους, πλούσιο εξοπλισμό, γαλλικό στιλ και το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από την προσεγμένη και απτή ποιότητα κατασκευής και των πλαστικών. Όσο για τα 21600 Ευρώ που κοστίζει η πλούσια εξοπλισμένη έκδοση GT Line της δοκιμής μας, είναι άκρως λογικά για τα όσα είναι σε θέση να σας προσφέρει το αυτοκίνητο.

Πολύ προσεγμένες οι αισθητικές διαφοροποιήσεις της έκδοσης GT Line

Η δεύτερη διαπίστωση αφορά στη κατηγορία που ανήκει το Megane, η οποία μπορεί μεν να έχει «χτυπηθεί» πάρα πολύ από την επέλαση των SUV, ωστόσο αντιστέκεται σθεναρά και απευθύνεται σε όλους εκείνους που ακόμη αντιμετωπίζουν την οδήγηση ως χαρά και απόλαυση. Και βεβαίως η πετρελαιοκίνηση η οποία είναι εδώ, προφανώς και λογικά ισορροπημένη σε σχέση με τη βενζίνη, αλλά και πάλι μονόδρομος για όλους όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα ανά έτος, καθώς η οικονομία που προσφέρει είναι πολύ σημαντική.

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Kατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή


  • Αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1500 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 110
0-100 11.2″
Τελική ταχύτητα 187 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 5.8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 95 γρ/χλμ
H χωρητικότητα τω ν 384 λίτρων είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.