Mercedes A Class 180d DCT-7. Το καλό έγινε πολύ καλύτερο

Ίδια φιλοσοφία στη σχεδίαση, με έντονες πινελιές ανανέωσης

Τελικά όλοι οι κανόνες έχουν τις εξαιρέσεις τους, προκειμένου να επιβεβαιώνονται οι ίδιο οι κανόνες. Και στη περίπτωση της Mercedes A Class δεν ισχύει η ρήση «ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο», καθώς οι άνθρωποι της Γερμανικής εταιρίας μετά τη πλήρη στροφή στρατηγικής και φιλοσοφίας που έκαναν στη προηγούμενη γενιά του μοντέλου, έρχονται τώρα να επιβραβεύσουν την επιλογή τους αυτή. Αυτό διότι η αλλαγή από ένα πολυμορφικό σε ένα κλασικό hatch μπορεί να ήταν η δύσκολη επιλογή, η καθιέρωσή του ωστόσο και η διεκδίκηση της κορυφής της κατηγορίας με τη νέα γενιά, είναι το μεγάλο στοίχημα, καθώς απέναντί της έχει μοντέλα όπως το Audi A3, BMW σειρά 1 και Volvo V40 ενώ πλέον και το Ford Focus έχει όλα τα εχέγγυα για να πάρει ένα σημαντικό μερίδιο από τα προαναφερθέντα. Ένα στοίχημα που αν κατάφεραν να το κερδίσουν ή όχι, θα προσπαθήσουμε να σας αναλύσουμε και φυσικά να τοποθετηθούμε στη συνέχεια της δοκιμής.

Σαφής η αύξηση των διαστάσεων

Ίδια φιλοσοφία με φρέσκια εικόνα

Όταν στη προηγούμενη γενιά έχεις αλλάξει ολόκληρη τη στρατηγική του μοντέλου, διαφοροποιώντας ακόμη και τη κατηγορία στην οποία ανήκει, προφανώς στην επόμενη γενιά αυτό που έχεις να κάνεις είναι να ενισχύσεις περαιτέρω την απόφασή σου αυτή, σε όλους τους τομείς. Και ξεκινώντας από τον σχεδιαστικό, οφείλεις να διατηρήσεις τη φιλοσοφία, με τις απαραίτητες πινελιές φρεσκαρίσματος και εξέλιξης. Και αυτό ακριβώς έκαναν οι σχεδιαστές της νέας Α Class της οποία η εξωτερική εικόνα είναι μία ωραία και πολύ προσεγμένη στα σημεία, εξέλιξη της προηγούμενης γενιάς.

Τα βασικά  χαρακτηριστικά είναι το χαμηλότερο εμπρός μέρος με τους νέους πιο λεπτούς προβολείς με το LED περίγραμμα καθώς η μάσκα έχει διατηρηθεί περίπου ως είχε. Το πιο σημαντικό είναι ότι η νέα A Class δείχνει αλλά και είναι επί της ουσίας πιο σπορ και πιο νεανική οπτικά, ενώ ταυτόχρονα έχει και καλύτερη αεροδυναμική με τον συντελεστή CD να βρίσκεται στο 0.25. Βεβαίως σημαντικά διαφοροποιημένες είναι οι διαστάσεις της καθώς η νέα γενιά της A Class είναι πλέον ένα μακρύ hatch που φτάνει τα 4,419 μέτρα σε μήκος. Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο έχουν προστεθεί 12 εκατοστά σε μήκος, 1,6 σε πλάτος (1.796 μέτρα) και 0,6 σε ύψος (1.440 μέτρα). Το μεταξόνιο έχει μακρύνει κατά 3 εκατοστά με σαφείς θετικές επιρροές και στους διαθέσιμους εσωτερικούς χώρους, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια.

Πιο έντονο το πίσω μέρος της

Η επιτομή του εκσυγχρονισμού

Και αν η εξωτερική εικόνα της τέταρτης γενιάς της A Class είναι μία λογική εξέλιξη της προηγούμενης, στο εσωτερικό η λέξη εκσυγχρονισμός είναι λίγη για να περιγράψει τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί σε όλα τα επίπεδα. Η υπερσύγχρονη λογική, συναντά τη premium αισθητική και η ποιότητα συνοδεύεται από μία ευπρόσδεκτη και αναγκαία αύξηση των διαθέσιμων χώρων. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά ξεκινώντας από τον τομέα της τεχνολογίας όπου τα πάντα πλέον είναι διαφορετικά. Τα αναλογικά όργανα όπως τα ξέραμε και τα είχαμε συνηθίσει, πλέον δεν υπάρχουν και έχουν αντικατασταθεί από δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες που στη στάνταρ έκδοση είναι 7΄΄ ή προαιρετικά 10.25’’ και παρέχουν σχεδόν άπειρες δυνατότητες παραμετροποίησης.

Αρκετά εντυπωσιακή εμπρός

Η αριστερή προβάλει ψηφιακά τον πίνακα οργάνων με δυνατότητες αλλαγής του στιλ ή της απεικόνισης των πληροφοριών, κάτι που γίνεται από δυο μικρές ακίδες στο τιμόνι που παίζουν το ρόλο του «ποντικιού» ενός υπολογιστή. Η δεξιά που ασχολείται με το infotainment και άλλα υποσυστήματα ταυτόχρονα είναι και αφής, ενώ υπάρχει η δυνατότητα χειρισμού μέσω του pad στην βάση της κονσόλας. Και βέβαια υπάρχει και το περίφημο διαδραστικό MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που επί της ουσίας είναι ένα σύστημα φωνητικών εντολών που διαρκώς αναβαθμίζεται. Η εντολή «Hey Mercedes» ενεργοποιεί το σύστημα και η επικοινωνία μεταξύ του οδηγού και του αυτοκινήτου γίνεται σε απλή γλώσσα και χωρίς λέξεις κλειδιά.

Η υψηλή τεχνολογία στα καλύτερά της

Πλούσιο λεξιλόγιο και ευελιξία στην προφορά αναγνωρίζει κάθε φωνή και κάνει πιο απλή τη ζωή μέσα στη νέα A-Class. Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο υπάρχει μία πληθώρα συστημάτων ασφαλείας όπως τα Active Distance Assist Distronic και Active Steering Assist  για τη διατήρηση της σωστής απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, ρυθμίζοντας την ταχύτητα και ελέγχοντας το τιμόνι. Επιπλέον, το Active Emergency Stop Assist και το Active Lane Change Assist, φρενάρει το αυτοκίνητο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και αντιστοίχως διατηρεί το αυτοκίνητο εντός των λωρίδων κυκλοφορίας. Το Pre-Safe Plus αναγνωρίζει πιθανή πίσω σύγκρουση και με τις απαραίτητες ενέργειες μειώνει τις συνέπειες.

Η επόμενη μέρα στο εσωτερικό των αυτοκινήτων

Όπως γράψαμε και πιο πάνω οι σαφώς μεγαλύτερες διαστάσεις φυσικά ωφελούν τους χώρους και η ποιότητα φέρνει χαρακτηριστικά από ανώτερες κατηγορίες. Τετράδα ενηλίκων με κανονικές διαστάσεις θα βολευτούν άνετα, ενώ όταν αναγκαστήκαμε να ταξιδέψουμε πέντε  ενήλικες από Λαμία μέχρι Αθήνα ο μεσαίος επιβάτης πίσω δεν διαμαρτυρήθηκε ιδιαίτερα. Σημαντική ήταν και η αύξηση του χώρου των αποσκευών κατά 29 λίτρα, φτάνοντας τώρα τη χωρητικότητα των 370 λίτρων.

Ικανοποιητικοί για τέσσερα άτομα οι χώροι

Ακόμη πιο οικονομικός

Ο λόγος φυσικά για το γνωστό πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων που αποδίδει 116 ίππους και έχει ροπή  260 Nm. Επί της ουσίας πρόκειται για την πιο πρόσφατα εξέλιξη του μηχανικού συνόλου της Renault ο οποίος είναι ένας πραγματικά εξαιρετικός κινητήρας σε όλα του. Διαθέτει άκρως ικανοποιητική ροπή με στρωτή λειτουργία ενώ ο ήχος του σε καμία περίπτωση δεν γίνεται ενοχλητικός. Το μεγάλο του ατού ωστόσο είναι η κατανάλωση η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και με αρκετά σβέλτους ρυθμούς κίνησης τόσο στην εθνική οδό όσο και εντός πόλης ήταν πάντα κάτω από τα έξη λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με το διπλού συμπλέκτη επτάρι αυτόματο κιβώτιο της Getrag.

Στρωτή λειτουργία, ροπή και πολύ χαμηλή κατανάλωση

Για οδήγηση

Η τέταρτη γενιά της A Class είναι ένα αυτοκίνητο που απολαμβάνεις να το οδηγείς σε κάθε κατάσταση. Είτε στο ταξίδι στην εθνική οδό όπου θα εκτιμήσεις την υψηλή ποιότητα κύλισης και τη προσεγμένη ηχομόνωση που θα σου προσφέρουν ένα ήσυχο και άνετο εσωτερικό περιβάλλον, είτε εντός πόλης όπου παρά την αύξηση των διαστάσεων, είναι ένα εύχρηστο όχημα. Αντίστοιχα ευχάριστη είναι και σε κλειστά επαρχιακά κομμάτια με στροφές, χωρίς φυσικά να διεκδικεί τον τίτλο του σπορ αυτοκινήτου της κατηγορίας. Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας, καθώς οι πολλαπλοί σύνδεσμοι είναι διαθέσιμοι από την Α250 και πάνω καθώς και στις τετρακίνητες εκδόσεις, δεν δημιουργεί πρόβλημα ούτε στην άνεση αλλά ούτε και στην οδική συμπεριφορά.

Υψηλή ποιότητα κύλισης και ευχάριστη οδική συμπεριφορά

Στα θετικά οφείλουμε να προσθέσουμε και το στάνταρ Dynamic Select που προσφέρει στον οδηγό τέσσερις ρυθμίσεις, προκειμένου να επιλέξει ανάλογα με τις διαθέσεις του. Στην επιλογή sport και με το βοήθεια του εξαιρετικού σασί, θα διαπιστώσετε πως τα όρια του αυτοκινήτου είναι πολύ πιο πάνω από τα δικά σας σε κάθε περίπτωση. Χωρίς αμφιβολία λοιπόν η νέα γενιά της Mercedes A Class είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο εδραιώνει το μοντέλο στη κατηγορία των hatchback με ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο, προσφέροντας πολύ υψηλή τεχνολογία, χωρίς να αφήνει στην άκρη τον παράγοντα οδήγηση, που δυστυχώς έχουμε αρχίσει να τον βάζουμε σε δεύτερη μοίρα. Όσο για τη τιμή, αυτή για την Α 180d Auto ξεκινάει από τα 32300 Ευρώ, τα οποία σαφώς και δεν είναι λίγα για ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας.

 

Άνετα και ξεκούραστα ακόμη και στη πολύωρη οδήγηση
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Κατανάλωση
  • Xώροι


  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1500 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 116
0-100 10.5″
Τελική ταχύτητα 202 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 5.9 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 108 γρ/χλμ
Πολύ καλά τα 370 λίτρα της χωρητικότητάς του

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.