Ηλεκτρικός ορίζοντας διετίας

Όλοι, κατασκευαστές και αναλυτές, έθεταν ως χρονιά-ορόσημο για την μαζική είσοδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις παγκόσμιες αγορές το 2020 και όπως όλα δείχνουν δεν θα διαψευστούν, τουλάχιστον σε μεγάλο βαθμό. Γιατί το γράφω αυτό; Μα γιατί υπάρχουν ακόμη θέματα που ζητάνε λύσεις με σημαντικότερο το θέμα της ενέργειας, της οποίας η ζήτηση θα αυξάνεται συνεχώς όσο αυξάνεται ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους. Δεν είναι μόνον η δημιουργία δικτύων φόρτισης σε πόλεις και εθνικά δίκτυα αλλά και η παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας για την οποία θα πρέπει να στραφούμε σε άλλες πηγές, δηλαδή τις περίφημες ανανεώσιμες, τις οποίες προς το παρόν ουσιαστικά τις ακούμε, τις πληρώνουμε αλλά δεν τις βλέπουμε και φυσικά η εύρεση τρόπου αποθήκευσης της ενέργειας που είναι το μεγάλο ζητούμενο αλλά και η “μεγάλη μπίζνα” όπως λέει και ο Σωτήρης Βουτσελάς, για όσους επενδύσουν σε αυτό το εγχείρημα.

Υπάρχουν λοιπόν θέματα, αλλά ήδη ο “κύβος ερρίφθη” και πηγαίνουμε ολοταχώς προς τα εκεί. Βέβαια κάποιοι πρωτοστάτησαν και τόλμησαν να βάλουν σε γραμμή παραγωγής ηλεκτρικά αυτοκίνητα προλαβαίνοντας την υπόλοιπη αγορά αναλαμβάνοντας φυσικά και το ρίσκο της άρνησης των αγοραστών που όμως δικαιώθηκαν με μεγαλύτερο παράδειγμα την Nissan με το Leaf που ήδη βρίσκεται στην δεύτερη γενιά και ετοιμάζει νέα έκδοση. Φυσικά με το θέμα της ηλεκτροκίνησης έχουμε ασχοληθεί πολύ και θα συνεχίσουμε με αναλύσεις και απόψεις αλλά και με παρουσιάσεις μοντέλων.  Έτσι λοιπόν παρουσιάζουμε σήμερα κάποια από αυτά που θα παρουσιαστούν φέτος και του χρόνου, για να μπαίνουμε σιγά-σιγά… στην πρίζα!


2019 AUDI E-TRON QUATTRO
Πρόκειται για SUV με αυτονομία 400 χιλιομέτρων περίπου με μπαταρίες 95 Kwh, με εξοπλισμό και τιμή που το τοποθετούν απέναντι απο το Tesla X ενώ υπερτερεί σέ πολλά σημεία.


2019 HYUNDAI KONA
Ήδη επιτυχημένο στην αγορά το κροσόβερ της Hyundai έρχεται και ως ηλεκτρικό με περίπου 400 χιλιόμετρα αυτονομίας, με ίδια τα υπόλοιπά χαρακτηριστικά όπως οι άνετοι χώροι και ο εξοπλισμός του.


2019 KIA NIRO EV
Με μπαταρία χωρητικότητας 64 KWh και αυτονομία λίγο πάνω από 400 χιλιόμετρα, είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της εταιρίας μετά το υβριδικό του 2017 και το plug-in του 2018.

2019 NISSAN LEAF LONG RANGE
Το ηλεκτρικό με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως (δημιουργία και απόφαση του “κατηγορούμενου ΓΚΟΝ για να μην ξεχνιόμαστε) βελτιώνεται συνεχώς και αρκεί να θυμίσουμε ότι τα περίπου 120 χιλιόμετρα αυτονομίας του πρώτου διπλασιάστηκαν στο δεύτερο και τώρα έρχεται η έκδοση “μακράς διάρκειας” με μπαταρία 60 Kwh  κατασκευής από την LG που του δίνει αυτονομία 400 χιλιομέτρων περίπου.

2019 VOLKSWAGEN ID
Στο μέγεθος του Golf το νέο αμιγώς ηλεκτρικό θα έχει μία πρωτοτυπία. Θα πωλείται μόνο στην Ευρώπη αλλά θα παράγεται στην Αμερική. Βασίζεται σε μία εντελώς νέα πλατφόρμα μόνο για ηλεκτρικά την οποία θα μοιραστεί με τα υπόλοιπα πολλά ηλεκτρικά  που θα παρουσιάσει ο Όμιλος στο εγγύς μέλλον ενώ θα άκου θηλάσουν και κροσόβερ εκδόσεις του. Μπαταρία 48 Kwh και αυτονομία 350 χιλιόμετρα περίπου.

2020 MERCEDES EQC
Ο μεγάλος αντίπαλος του Audi Etron παράγεται στην Αμερική στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Αλαμπάμα και οι πωλήσεις του στην Ευρώπη αναμένεται να ξεκινήσουν στο τέλος της άνοιξης. Θα αντιμετωπίσει όμως ( και δεν είναι το μοναδικό) το θέμα της μέτρησης της αυτονομίας που είναι διαφορετικό σε Ευρώπη και Αμερική. Έτσι τα 350 χιλιόμετρα είναι πολύ καλά για την Ευρώπη ότι ι όμως και για την Αμερική όπου ακόμη και μικρότερα αυτοκίνητα εμφανίζουν μεγαλύτερη αυτονομία και έτσι ίσως εκεί βάλουν μεγαλύτερη μπαταρία.

2020 PORSCHE TAYCAN
Εδώ στοχεύουμε ψηλά με 600 άλογα και λίγο πάνω από 500 χιλιόμετρα αυτονομία, δεν πρόκειται για κάτι συνηθισμένο. Επίσης είναι το πρώτο ηλεκτρικό μαζικής παραγωγής με μπαταρία 800 volt και σύστημα ανάκτησης του 80% της ενέργειας σε μόλις 10 λεπτά. Την αρχή των πωλήσεων θα ακολουθήσουν τρεις εκδόσεις. Μία βασική, μία ως 4S και μία Τούρμπο.

2020 POLESTAR 2
Η γρήγορη της Volvo κάνει την είσοδό της και στα ηλεκτρικά με ένα υβριδικό κουπέ και ένα αμιγώς ηλεκτρικό χάτσμπακ που θα βασίζεται στο XC40 ενώ υπάρχουν και μεγάλα σχέδια για την συνέχεια.

2020 MINI ELECTRIC
Το είδαμε ως προπομπό και στο σαλόνι αυτοκινήτου της Αθήνας και μετά το Mini-E η εταιρία βάζει πλώρη για πλήρη ανάπτυξη ηλεκτρικών μοντέλων έχοντας όμως την κύρια προσοχή της στο γιγαντιαίο εργοστάσιο που ετοιμάζει στην Γερμανία παραγωγής μπαταριών φυσικά όχι μόνο για την ίδια και την BMW αλλά και για την παγκόσμια αγορά.

2020 BMW iX3
Ίσως να είναι έτοιμο και προς το τέλος του 2019 το αμιγώς ηλεκτρικό SUV που βασίζεται στο γνωστό Χ3 και θα παράγεται μόνο στην Κίνα για όλο τον πλανήτη. Μπαταρία 70 KWh και αυτονομία περίπου 400 χιλιόμετρα.

2020 ΑΝΩΝΥΜΟ FORD SUV
Πριν βιαστείτε σε συμπεράσματα να ενημερώσω οτι η Ford εργάζεται πυρετωδώς για ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV με εμφάνιση Mustang και ικανότητα εκτός δρόμου από το F 150 Raptor, οπότε καταλαβαίνετε και περιμένετε…

Σαν επίλογος
Για την ακρίβεια δεν πρόκειται για επίλογο αλλά για πρόλογο καθώς όλα τώρα αρχίζουν και η παρουσίαση αυτή είναι ένα μικρό κομμάτι από όσα θα ακουμπήσουν και θά έχουν ενδιαφέρον σε πολλά επίπεδα. Οπότε θα το ξαναγράψω. Μείνετε… Στην πρίζα.

Toυ Τριαντάφυλλου Τσουλφά

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.