Euro NCAP: Απόλυτη απογοήτευση για Jeep Wrangler και Fiat Panda!

Ο Euro NCAP έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα από τον τελευταίο κύκλο δοκιμών που έγινε σε 9 νέα και όχι μόνο, μοντέλα. Αποτελέσματα που όσο και να θέλουμε να πούμε ότι ήταν εξαιρετικά και αποδεικνύουν την πρόοδο που σημειώνουν οι κατασκευαστές στον τομέα της ασφάλειας… δεν μπορούμε. Από τη μία λοιπόν, έχουμε αυτοκίνητα όπως το Audi Q3, η ηλεκτρική Jaguar I-Pace, το Peugeot 508 και τα Volvo S60/V60 που βαθμολογήθηκαν με 5 αστέρια και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Michiel van Ratingen του Euro NCAP, “θέτουν νέα standards με βάση τα οποία θα κριθούν άλλοι”.

Μοντέλα όπως το Hyundai Santa Fe και η BMW X5 επίσης βαθμολογήθηκαν με 5 αστέρια αλλά παρουσίασαν κάποια προβλήματα με την ενεργοποίηση των αερόσακων. Στο Santa Fe, οι πλευρικοί αερόσακοι μπορεί να σχιστούν στα μοντέλα που εξοπλίζονται με πανοραμική ηλιοροφή αλλά η Hyundai έχει ήδη προβεί στις απαραίτητες αλλαγές και τα οχήματα που βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής τώρα, δεν παρουσιάζουν αυτό το θέμα. Επίσης, έχει ανακοινώσει ανάκληση  των αυτοκινήτων που έχουν ήδη πωληθεί, ώστε να διορθωθεί και σε αυτά η βάση του αερόσακου. Στην X5 δε, ο αερόσακος για τα πόδια του οδηγού δεν ανοίγει σωστά στην μετωπική σύγκρουση κι έτσι δεν παρέχει την προστασία που θα έπρεπε – κάτι παρόμοιο είχε παρατηρηθεί και στην 5-Series το 2017.

Στον αντίποδα, υπάρχουν μοντέλα όπως το Panda που απέτυχε να αποσπάσει έστω και 1 αστέρι και έγινε το δεύτερο μοντέλο της Fiat μετά το Punto που βαθμολογείται με 0 αστέρια! Το Fiat Panda κατάφερε ένα απίστευτο 7% στα συστήματα ασφαλείας ενώ η προστασία των ενήλικων επιβατών κρίθηκε με 45%  και των ανήλικων με 16%. Σε γενικές γραμμές, απογοήτευση. Κι αν αυτού του είδους απογοήτευση μπορεί να δικαιολογηθεί εν μέρει από το γεγονός ότι το εν λόγω μοντέλο κυκλοφορεί χωρίς ουσιαστικές αλλαγές από το 2011 και βασίζεται σε ακόμη παλαιότερα μηχανικά μέρη, η επίδοση του 1 αστεριού από το ολοκαίνουριο Jeep Wrangler είναι αδικαιολόγητη και απαράδεκτη. Το Wrangler δεν εξοπλίζεται ούτε καν με σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος ανάγκης. Ούτε με κάποιου είδους Lane Assist. Η προστασία του κορμού του οδηγού και του συνοδηγού σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης κρίνεται ως οριακή στην καλύτερη των περιπτώσεων, ενώ η κατάσταση δεν βελτιώνεται ούτε για τους πίσω επιβάτες! Είναι κρίμα που η Fiat Chrysler Automobiles δεν συμβαδίζει με τους καιρούς, ιδίως σε έναν τόσο ευαίσθητο τομέα όπως αυτός της ασφάλειας!

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.