Maxxis. Με ευρεία γκάμα ελαστικών για εντός και εκτός δρόμου

Ανέκαθεν οι παρουσιάσεις ελαστικών είχαν πολύ υψηλό ενδιαφέρον, καθώς  όπως έχουμε γράψει και έχουμε πεί «όσο καλό και αν είναι ένα αυτοκίνητο, αν το ελαστικό δεν μπορεί να ακολουθήσει και να περάσει τη τεχνολογία του αυτοκινήτου στο δρόμο, τότε η προσπάθεια της αυτοκινητοβιομηχανίας πάει σχεδόν χαμένη». Και βεβαία το σύνολο των παρουσιάσεων στις οποίες έχουμε βρεθεί, αφορούσε είτε ελαστικό δρόμου, είτε ελαστικό πίστας, είτε ελαστικό για εκτός δρόμου καταστάσεις.

Η πρόσκληση λοιπόν από τη Maxxis για δοκιμή του καινούριου της δημιουργήματος για το δρόμο, του VS5, με οδήγηση στη πίστα των Σερρών φορεμένο σε ολοκαίνουριο Ford Focus, σε Fiesta ST και σε Mustang, σε συνδυασμό με τη δοκιμή των εκτός δρόμου ελαστικών της εταιρίας στο Ford Ranger, απλώς απογείωσε το ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη εκδήλωση.

Γνωρίζοντας τη Maxxis

H εταιρία ελαστικών από την Taiwan μετράει ήδη 51 χρόνια ζωής, καθώς ιδρύθυκε το 1967. Στην αρχή κατασκεύαζε μόνο ελαστικά για ποδήλατα αλλά με τη πάροδο των ετών εξελίχθηκε σε έναν μεγάλο και πολύ σημαντικό παίκτη στη παγκόσμια αγορά ελαστικών, καθώς στη γκάμα της διαθέτει ελαστικά για ποδήλατα και μηχανάκια, μέχρι ATV και φορτηγά, ενώ το πολύ δυνατό της σημείο είναι η κατασκευή ελαστικών για εκτός δρόμου οχήματα. Πλέον έχει στο δυναμικό της πάνω από 30 χιλιάδες εργαζόμενους, διαθέτει πέντε κέντρα έρευνας και εξέλιξης σε Ταϊβάν, Αμερική, Ολλανδία, ενώ στη Κίνα συνδυάζεται και με ένα υπερσύγχρονο κέντρο δοκιμών.

Και βεβαία η κατοχύρωση για μία κατασκευάστρια ελαστικών, έρχεται όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες την επιλέγουν ως πρώτη τοποθέτηση στα καινούρια τους μοντέλα. Και σε αυτόν τον τομέα η Maxxis αποτελεί την επιλογή για εταιρίες όπως η Hyundai, η Mitsubishi, η VW, η Νissan, η Ford, η GM και η Toyota στα αυτοκίνητα και οι Kawasaki, Suzuki, Honda και Yamaha στις μοτοσυκλέτες. Και αν η επιλογή εκ μέρους των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι μία δικαίωση, η θετική αναφορά από τους απανταχού λάτρεις των πραγματικών και δύσκολων εκτός δρόμου διαδρομών για τα ελαστικά της Maxxis, είναι η καλύτερη απόδειξη των δυνατοτήτων της.

Το νέο VS5

Το νέο Maxxis VS5 είναι ένα σπορ ελαστικό, το οποίο προορίζεται για καθημερινή χρήση και όχι για συνθήκες πίστας, όπως η δοκιμή στην οποία τα υποβάλαμε. Ωστόσο έδειξε απόλυτα ικανό να ανταποκριθεί και στις ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες της οδήγησης σε μία πίστα όπως αυτή των Σερρών. Άλλωστε όπως υποστηρίζει και η ίδια η Maxxis, ο προορισμός τους είναι η άνετη οδήγηση σπορ αυτοκινήτων, η ευχρηστία και η μεγάλη διάρκεια ζωής του. Και το τελευταίο ειδικά το απέδειξε με τον πλέον εμφατικό τρόπο κατά τη διάρκεια της παρουσίασης αφού μετά από πολλούς γρήγορους, πολύ γρήγορους για την ακρίβεια γύρους, η απόδοσή του παρέμενε σταθερή, χωρίς σημάδια κόπωσης ή υπερθέρμανσης.

Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον είχε και η ιδιαίτερα αναλυτική τεχνική παρουσίαση, από την οποία για να μην σας κουράσουμε κρατάμε τη χρήση κέβλαρ για ενίσχυση της δομής με παράλληλη μείωση του βάρους του ελαστικού, καθώς και την ειδική σχεδίαση του πέλματος με σκοπό το καλύτερο φρενάρισμα και τη πιο γρήγορη απομάκρυνση του νερού. Μάλιστα και σύμφωνα με τον καταξιωμένο Γερμανικό οργανισμό TUV, το VS5 ήταν οριακά καλύτερο στις συγκριτικές δοκιμές φρεναρίσματος και κρατήματος σε στεγνό και βρεγμένο, σε σχέση με πολύ γνωστούς ανταγωνιστές του.

Επί της ουσίας στη πίστα

Kαι ερχόμαστε στην ουσία της παρουσίασης που δεν είναι άλλη από τη δοκιμή των ελαστικών VS5 της Maxxis στη πίστα των Σερρών. Κάθε γύρος έπρεπε να περνά μέσα από το pitlane με χαμηλή ταχύτητα για λόγους ασφαλείας. Από εκεί και πέρα όμως δεν υπήρχε κανένας άλλος περιορισμός στην οδήγηση των μοντέλων της Ford και ο κάθε ένας από εμάς μπορούσε να οδηγήσει όπως ήθελε. Αυτό στη πράξη σημαίνει πίστη τόσο στα ελαστικά, όσο βεβαίως και στα αυτοκίνητα της Ford. Mία πίστη η οποία κάθε άλλο παρά τυχαία αποδείχθηκε, αφού αμφότερα έδειξαν να μην πτοούνται από την ιδιαίτερα σκληρή χρήση και καταπόνηση.

 

Εντός πίστας λοιπόν το VS5 έδειξε πώς τόσο στο νέο Focus, όσο και στο εξαιρετικό Fiesta ST, αλλά και στην αρχοντική και εξόχως απολαυστική Mustang, προσφέρει πολύ υψηλή αίσθηση και άκρως ικανοποιητική πρόσφυση. Σημείο αναφορά ωστόσο ήταν η ανθεκτικότητά τους, καθώς συμπλήρωσαν 80 γύρους, πρίν χρειαστούν αντικατάσταση.  Οδηγώντας εκτός πίστας στους δρόμους των  Σερρών, το VS5 στο νέο Ford Focus, η πρώτη διαπίστωση έχει να κάνει με την απουσία θορύβου κύλισης, όπως επίσης και με την πολύ καλή άνεση και διαχείριση των πάμπολλων λακκουβών που υπάρχουν στους δρόμους μας.

 

Και εκτός δρόμου

Και αν εντός πίστας και στο δρόμο το VS5 αποτέλεσε μία πολύ ευχάριστη έκπληξη, η σειρά των εκτός δρόμου ελαστικών, φορεμένα στα Ford Ranger, απέδειξε τους λόγους για τους οποίους θεωρείται από τις κορυφαίες. Σε μία ειδικά διαμορφωμένη εκτός δρόμου πίστα, με ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες, αλλά και σε μία υπέροχη διαδρομή μέχρι τον Λαϊλιά Σερρών, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε πως όσο καλό και αν είναι το τετρακίνητο όχημα μας, χωρίς τα κατάλληλα ελαστικά δεν θα τα καταφέρει σε πολύ δύσκολες συνθήκες.  Η Maxxis έχοντας στη γκάμα της από 25-75 χώμα άσφαλτο μέχρι 75-25 άσφαλτο χώμα, θα ικανοποιήσει όλες τις απαιτήσεις. Επί προσωπικού πάντως το 50-50 θεωρούμε πως είναι το ιδανικό για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα σε ασφάλτινη επιφάνεια, αλλά απολαμβάνουν και εκτός δρόμου διαδρομές.

Εν κατακλείδι

Η πρώτη δημοσιογραφική παρουσίαση των ελαστικών Maxxis στην Ελλάδα εκτός από επιτυχημένη ήταν και από τις πλέον ενδιαφέρουσες στις οποίες έχουμε παραβρεθεί. Πολλές πληροφορίες, δυνατότητα για δοκιμή των ελαστικών εντός αλλά και εκτός δρόμου και κυρίως διαπίστωση του πραγματικά υψηλού επιπέδου των ελαστικών της. Μία εκδήλωση δύσκολη στην οργάνωση και διαχείρισή της, όπου ο εισαγωγέας των ελαστικών ο κ. Παπαδιαμάντης, ορθά έπραξε και άκουσε έναν «δικό» μας άνθρωπο τον Ηλία Ντέβελι και «ανοίχτηκε» στους δημοσιογράφους, με τη Ford να είναι ο καλύτερος αρωγός της προσπάθειας.

Aυτό τόσο λόγω των αυτοκινήτων της, όσο εξαιτίας του προέδρου της κ. Νίκου Νοταρά, ο οποίος «έδειξε» για πολλούς γύρους τα πατήματα της πίστας στους ανθρώπους της Maxxis, όσο βεβαίως και της «ψυχής» της Ford στη Βόρεια Ελλάδα, του κ. Τάσου Χατζή της Ford Βροχίδης-Χατζής, χωρίς τις γνώσεις και κυρίως τη διάθεση του οποίου, δεν θα μπορούσαμε να αξιολογήσουμε τις εκτός δρόμου δυνατότητες των ελαστικών.

 

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.