McLaren Speedtail. Ένας άξιος, ακόμα και άτυπος, διάδοχος της F1…

Όταν η McLaren αποφασίζει να παρουσιάσει ένα μοντέλο στην “Ultimate Series” της, τότε απολύτως δικαιολογημένα, έχει την αμέριστη προσοχή μας. Όταν το μοντέλο θεωρείται, επίσης δικαιολογημένα, ο πνευματικός διάδοχος της θρυλικής F1, τότε ολόκληρος ο κόσμος περιμένει υπομονετικά τη στιγμή που η αγγλική εταιρία θα τραβήξει το σεντόνι αποκαλύπτοντας το νέο hypercar. Η στιγμή αυτή έφτασε και η Speedtail εμφανίζεται μπροστά μας σε ολόκληρο το μεγαλείο της, ως γνήσιος διάδοχος του θρόνου.

Η Speedtail είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο που έχει περάσει στην παραγωγή η McLaren – τόσο αναφορικά με την τελική ταχύτητα της, όσο και με τον τρόπο που φτάνει σε αυτήν. Το αγγλικό hyper-GT μπορεί να μην απειλεί το ρεκόρ των 446,97 km/h της Koenigsegg Agera RS, αλλά τα 402 km/h δεν είναι μία ασήμαντη ποσότητα ούτε κάτι που μπορεί να περάσει “στα ψιλά”. Αυτό που έχει ενδιαφέρον μάλιστα, είναι η παραδοχή της McLaren:

Η τελική των 402 km/h οφείλεται στην ισορροπία της άνεσης και των δυνατοτήτων των ελαστικών. Πρέπει να είναι ένα εύχρηστο Grand Tourer, οπότε υπάρχουν συμβιβασμοί.

Θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι που θα έχει υψηλότερη τελική, αλλά θα έπρεπε το αυτοκίνητο και το προφίλ των ελαστικών να είναι σημαντικά πιο σκληρά. Ισορροπούμε μία “ώριμη”, σκληρή ποιότητα κύλισης με την άνεση και την ταχύτητα. Το όραμα εξαρχής ήταν να λανσάρουμε ένα κομψό grand tourer”.

Δήλωσε ο επικεφαλής της Ultimate Series, Andy Palmer. Όσον αφορά στην επιτάχυνση της Speedtail, κανείς δεν θα μείνει παραπονεμένος καθώς το αγγλικό υπεραυτοκίνητο είναι σε θέση να κάνει το 0-300 km/h σε μόλις 12.8 δευτερόλεπτα, τη στιγμή που η εντυπωσιακά ταχεία P1, χρειαζόταν 16.5!

Όλα αυτά και πολλά ακόμα που δεν αποκαλύπτονται, οφείλονται στην δουλειά που έκαναν οι μηχανικοί της McLaren. Η Speedtail βασίζεται σε ένα bespoke, ανθρακονημάτινο monocoque και κινείται από έναν υβριδικό βενζινοκινητήρα που παράγει 1.050 άλογα και κινεί τους τροχούς του πίσω άξονα. Το βάρος της, δεν ξεπερνά τα 1.430 κιλά! Από εκεί και πέρα, αναλαμβάνει η προηγμένη αεροδυναμική και η έμφαση στην παραμικρή λεπτομέρεια. Ενώ η Senna εστίαζε στην παραγωγή όσο το δυνατόν μεγαλύτερης downforce, το ζητούμενο κατά την εξέλιξη της Speedtail ήταν οι χαμηλότερες δυνατές αεροδυναμικές αντιστάσεις.

Σε αυτό οφείλεται το επιμηκυμένο πίσω μέρος που συμβάλλει στην διαμόρφωση του μήκους του αυτοκινήτου στα 5.137 χιλιοστά και σε αυτό οφείλεται η ελαχιστοποίηση των επιμέρους πάνελ για την δημιουργία του πλήρως ανθρακονημάτινου αμαξώματος. Η McLaren ήθελε να πετύχει ένα άκρως αεροδυναμικό σχήμα και οποιαδήποτε κενά θα είχαν το δικό τους κόστος. Έτσι, το πίσω “clamshell” είναι το μεγαλύτερο ανθρακονημάτινο κομμάτι που έχει κατασκευάσει η McLaren και ενσωματώνει δύο ευλύγιστα πτερύγια που μεταβάλλουν τη γωνία τους με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρουν στην ευστάθεια του οχήματος χωρίς να προβάλλουν ιδιαίτερες αντιστάσεις. Επίσης, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στα καλύμματα των εμπρός τροχών και την αντικατάσταση των παραδοσιακών καθρεπτών με κάμερες – αμφότερα, μέτρα για την μείωση του drag.

Τέλος, είναι το εσωτερικό. Εκεί όπου την παράσταση κλέβει η κεντρική θέση οδήγησης. Ο οδηγός έχει μπροστά του το τιμόνι και πίσω από αυτό, 3 οθόνες – η αριστερή προβάλλει πληροφορίες σχετικά με τον κλιματισμό, η κεντρική ότι χρειάζεται να γνωρίζει ο χειριστής ενώ οδηγεί και η δεξιά χρησιμοποιείται για τον χειρισμό του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Εκεί που οι κολώνες “συναντούν” το ταμπλό, υπάρχουν οι δύο οθόνες για την προβολή εικόνας από τις κάμερες ενώ πίσω από τον οδηγό, τα δύο καθίσματα για τους επιβάτες είναι ενσωματωμένα στο monocoque ούτως ώστε να είναι σταθερά και να μεγιστοποιηθεί ο διαθέσιμος χώρος.

Φυσικά, οτιδήποτε βλέπεις μπορεί να εξατομικευθεί ανάλογα με τις επιθυμίες του εκάστοτε πελάτη καθώς η Speedtail κατασκευάζεται από το Special Operations τμήμα της McLaren. Η παραγωγή του απίστευτου δημιουργήματος της αγγλικής εταιρίας είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει στα τέλη του 2019 ενώ οι πρώτες από τις 106 παραδόσεις που θα λάβουν χώρα, θα γίνουν στις αρχές του 2020. Να αναφέρουμε επίσης ότι σε αντίθεση με άλλα μοντέλα της McLaren, η Speedtail δεν πρόκειται να λανσαριστεί σε διαφορετικές ειδικές εκδόσεις.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.