Ασφάλεια 5 αστέρων για τα Hyundai NEXO, Mercedes A-Class και Lexus ES.

Το Hyundai NEXO είναι το πρώτο υδρογονοκίνητο μοντέλο που δοκίμασε ο Euro NCAP και τα αποτελέσματα είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά καθώς το κορεατικό αυτοκίνητο απέσπασε τα πολυπόθητα 5 αστέρια, εξασφαλίζοντας παράλληλα θετικά σχόλια και καλές επιμέρους βαθμολογίες. Το μοναδικό ψεγάδι που μπορεί να προσάψει κανείς στο NEXO, είναι η ελλιπής προστασία ενάντια σε αυχενικούς τραυματισμούς για τα πίσω καθίσματα ενώ τα ποσοστά του όσον αφορά στην ασφάλεια ενήλικων επιβατών (94%), ανήλικων επιβατών (87%) και στα συστήματα ασφαλείας (80%) κρίνονται ως απολύτως ικανοποιητικά.

Το SUV της Hyundai όμως δεν ήταν το μοναδικό μοντέλο που δοκιμάστηκε σε αυτόν τον κύκλο. Ο Euro NCAP αξιολόγησε την Mercedes-Benz A-Class, το Lexus ES και το Mazda6, βαθμολογώντας τα όλα με 5 αστέρια! Με το νέο hatchback της, η Mercedes-Benz έδειξε ότι δεν έχει ξεχάσει την σημασία της ασφάλειας καθώς η A-Class πραγματικά διέπρεψε στα tests με τον Euro NCAP να αδυνατεί να βρει σημείο κριτικής. Εξαιρετικές ήταν και οι επιμέρους βαθμολογίες της, με 96%, 91%, 92% και 75% για την προστασία ενηλίκων, ανηλίκων, πεζών και την παροχή συστημάτων ασφαλείας αντίστοιχα.

Αντίστοιχα υψηλά ήταν και τα ποσοστά του Lexus ES (91%, 87%, 90% και 77%) το οποίο επέδειξε ασφάλεια και σταθερότητα στις δοκιμές πρόσκρουσης αλλά αποκάλυψε και ορισμένες αδυναμίες. Η πρώτη αφορά με την προστασία των πίσω επιβατών που κρίθηκε ως καλή ή επαρκής αλλά με έναν αστερίσκο – η λεκάνη του ανδρείκελου γλίστρησε κάτω από την ενδεδειγμένη περιοχή της ζώνης και κατά συνέπεια, η αξιολόγηση της προστασίας για τη συγκεκριμένη περιοχή είναι “κακή”. Επίσης, ο αερόσακος-κουρτίνα δεν άνοιξε όπως έπρεπε. Από την άλλη, αξίζει να σημειώσουμε την σχεδόν υποδειγματική λειτουργία του standard συστήματος αυτόνομου φρεναρίσματος σε χαμηλές ταχύτητες.

Κλείνοντας τα “5-άστερα” μοντέλα, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο Mazda6 που μπορεί να μην εισάγεται ακόμα επισήμως στην χώρα μας, αλλά δοκιμάστηκε από τον Euro NCAP και απέσπασε την μέγιστη βαθμολογία. Περιέργως, το ιαπωνικό μοντέλο παρουσίασε το ίδιο ακριβώς πρόβλημα με το Lexus ES (η λεκάνη του πίσω ανδρείκελου γλίστρησε κάτω από τη ζώνη) αλλά κατά τα άλλα, ο οργανισμός δεν είχε κάτι άλλο αρνητικό να σχολιάσει. Έτσι, το Mazda6 βαθμολογήθηκε με 95% στην προστασία ενηλίκων επιβατών, 91% στην προστασία ανηλίκων επιβατών, 66% στην προστασία πεζών και 73% στα συστήματα ασφαλείας.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι δοκιμάστηκαν και τα Peugeot Rifter, Citroen Berlingo και Opel Combo που βαθμολογήθηκαν όλα (καθώς δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι εξελίχθηκαν ως 1 μοντέλο και ουσιαστικά, δεν αλλάζουν πολλά πράγματα ανάμεσα τους) με 4 αστέρια.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.